Post autor: uriuk » 03 grudnia 2020, 19:04
Instruktorzy szkolacy na Cessnach maja nieustajaca radoche, kiedy pod czas pierwszego kolowania kursant usiluje krecic wolantem, zeby skrecic. Wolant przypomina kierownice, ale zdecydowanie kierownica nie jest.
To samo mamy w przypadku trymerow w paralotni. Wygladaja podobnie, ale...
W skrzydlach samostatecznych trymer podnosi tylna czesc skrzydla przeksztalacajac profil w samostateczny (profil reflex). W tym ukladzie ciegniecie za sterowki powoduje tylko przywrocenie poprzedniego profilu, a wiec sterowka nie dziala jak sterowka, tylko jak "antytrymer". Zaciaganie wiec sterowek do ladowania nie spowoduje "wybrania" tylko twarde przyziemienie.
Wracamy teraz do skrzydla klasycznego. Tutaj "wybranie" do ladowanie bedzie tym skuteczniejsze im wieksza predkosc podejscia. Spadochroniarze, zeby ladnie wybrac, potrafia sie rozpedzic na podejsciu do 180 km/h. Trymer w skrzydlach klasycznych to taka inna forma speeda, uzywa sie inaczej, ale dziala na tej samej zasadzie. Tak wiec napedzenie sie do ladowania przez odpuszczenie trymerow ma w tym przypadku sens.
Dzieki za piekny przyklad do czego prowadzi samodzielne uczenie sie z filmikow na YT, wlaczam to w program wykladow
Instruktorzy szkolacy na Cessnach maja nieustajaca radoche, kiedy pod czas pierwszego kolowania kursant usiluje krecic wolantem, zeby skrecic. Wolant przypomina kierownice, ale zdecydowanie kierownica nie jest.
To samo mamy w przypadku trymerow w paralotni. Wygladaja podobnie, ale...
W skrzydlach samostatecznych trymer podnosi tylna czesc skrzydla przeksztalacajac profil w samostateczny (profil reflex). W tym ukladzie ciegniecie za sterowki powoduje tylko przywrocenie poprzedniego profilu, a wiec sterowka nie dziala jak sterowka, tylko jak "antytrymer". Zaciaganie wiec sterowek do ladowania nie spowoduje "wybrania" tylko twarde przyziemienie.
Wracamy teraz do skrzydla klasycznego. Tutaj "wybranie" do ladowanie bedzie tym skuteczniejsze im wieksza predkosc podejscia. Spadochroniarze, zeby ladnie wybrac, potrafia sie rozpedzic na podejsciu do 180 km/h. Trymer w skrzydlach klasycznych to taka inna forma speeda, uzywa sie inaczej, ale dziala na tej samej zasadzie. Tak wiec napedzenie sie do ladowania przez odpuszczenie trymerow ma w tym przypadku sens.
Dzieki za piekny przyklad do czego prowadzi samodzielne uczenie sie z filmikow na YT, wlaczam to w program wykladow :)