Spirala w PPG a gaz

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Spirala w PPG a gaz

Re: Spirala w PPG a gaz

Post autor: qbaepp11 » 13 października 2016, 14:04

Bez gazu na zaciągniętych.

Re: Spirala w PPG a gaz

Post autor: mchmielo » 13 października 2016, 13:37

A co chcesz osiagnac robiac ta spirale?
1) Opadanie - to oczywiscie bez gazu
2) Szybkie krecenie sie z duzym przeciazeniem bez zbytniej straty wysokosci - to dodawaj gaz wmiare jak wchodzisz w zakret i zwieksza sie obciazenie paralotnie. Mozesz stopniowo dac wiecej niz w locie poziomym, az do max mocy (ale dodawaj i zdejmuj plynnie bo zmienia sie roznica w obciazeniu polowek skrzydla z powodu efektu odsmiglowego). Jak chcesz z gazem to musisz przedtem umiec plynnie wychodzic ze spirali (tzn. bez hopki). Jak zrobisz duzá hopke przy wychodzeniu i Cie zlozy to z pracujacym silnikiem moze Cie na dodatek posrecac - a to nie jest fajne nawet jak masz wysokosc.

Pozdrowienia

Marek

Spirala w PPG a gaz

Post autor: Marcin Pawlica » 13 października 2016, 13:06

Ćwiczę sobie ostatnio spiralę bardzo powoli, zachowawczo i respektując wszystkie zasady bezpieczeństwa ;) Bawię się na zaciągniętych trymerach (Universal), ale naszło mnie takie inne typowo PPGowe pytanie - co z gazem? Do nauki odpuścić całkiem? Trzymać stały jak do lotu poziomego? Bez różnicy? Jaki ma wpływ silnik i ciąg na zachowanie skrzydła i pilota w spirali?

Na górę