Spirala w PPG a gaz

Latanie silnikowe
Marcin Pawlica
Posty: 28
Rejestracja: 18 stycznia 2016, 16:27
Reputation: 1
Lokalizacja: Gliwice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Spirala w PPG a gaz

Postautor: Marcin Pawlica » 13 października 2016, 13:06

Ćwiczę sobie ostatnio spiralę bardzo powoli, zachowawczo i respektując wszystkie zasady bezpieczeństwa ;) Bawię się na zaciągniętych trymerach (Universal), ale naszło mnie takie inne typowo PPGowe pytanie - co z gazem? Do nauki odpuścić całkiem? Trzymać stały jak do lotu poziomego? Bez różnicy? Jaki ma wpływ silnik i ciąg na zachowanie skrzydła i pilota w spirali?

mchmielo
Posty: 44
Rejestracja: 10 stycznia 2016, 16:06
Reputation: 4
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: Spirala w PPG a gaz

Postautor: mchmielo » 13 października 2016, 13:37

A co chcesz osiagnac robiac ta spirale?
1) Opadanie - to oczywiscie bez gazu
2) Szybkie krecenie sie z duzym przeciazeniem bez zbytniej straty wysokosci - to dodawaj gaz wmiare jak wchodzisz w zakret i zwieksza sie obciazenie paralotnie. Mozesz stopniowo dac wiecej niz w locie poziomym, az do max mocy (ale dodawaj i zdejmuj plynnie bo zmienia sie roznica w obciazeniu polowek skrzydla z powodu efektu odsmiglowego). Jak chcesz z gazem to musisz przedtem umiec plynnie wychodzic ze spirali (tzn. bez hopki). Jak zrobisz duzá hopke przy wychodzeniu i Cie zlozy to z pracujacym silnikiem moze Cie na dodatek posrecac - a to nie jest fajne nawet jak masz wysokosc.

Pozdrowienia

Marek

Awatar użytkownika
qbaepp11
Posty: 150
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
Reputation: 20
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Spirala w PPG a gaz

Postautor: qbaepp11 » 13 października 2016, 14:04

Bez gazu na zaciągniętych.


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość