Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 16 stycznia 2017, 18:56

prokopcio pisze:kryptoreklama?
niewiele opinii widzę na temat tego napędu w internecie, chyba mało popularny.


On już trochę stoi na tym allegro. Te napędy chyba już są nie produkowane, nie wiem jak z serwisem.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: prokopcio » 16 stycznia 2017, 14:14

kryptoreklama?
niewiele opinii widzę na temat tego napędu w internecie, chyba mało popularny.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Ppg » 16 stycznia 2017, 13:34

Zastanów sie nad vittorazi easy 100, może mało popularny w pl ale kolega ma i jest lekki generuje spory ciąg. Widze jeden na allegro za 5500.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 15 stycznia 2017, 20:53

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Szkolenie nie zaczyna się od lotu zapoznawczego. Widzę że program szkolenia PPG też warto by było opublikować.


A czy ja mówiłem, że tak bez gry wstępnej od razu ??? :D

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 stycznia 2017, 20:51

Szkolenie nie zaczyna się od lotu zapoznawczego. Widzę że program szkolenia PPG też warto by było opublikować.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 15 stycznia 2017, 20:49

Zbyszek Gotkiewicz pisze:W przepisach jest jedynie że skrzydło midi mieć kartę paralotni i ważny przegląd. Nie ma innych ograniczeń ani wskazania na rodzaj skrzydeł.


Czyli teraz się ugadajcie, z Prokopciem, weźcie jakąś solówkę bądź raketa i zróbcie lot zapoznawczy. :)

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 stycznia 2017, 20:46

W przepisach jest jedynie że skrzydło midi mieć kartę paralotni i ważny przegląd. Nie ma innych ograniczeń ani wskazania na rodzaj skrzydeł.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 15 stycznia 2017, 20:43

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To że skrzydło nie było testowane z napędem oznacz jedynie tyle że nie było testowane z napędem. Nie oznacza to że nie może latać z napędem.


Problem w tym, że sprzęt używany do szkolenia musi mieć ważne wszystkie dokumenty a tutaj ciężko stwierdzić czy można na tym skrzydle legalnie szkolić.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 stycznia 2017, 20:39

To że skrzydło nie było testowane z napędem oznacz jedynie tyle że nie było testowane z napędem. Nie oznacza to że nie może latać z napędem.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 15 stycznia 2017, 20:29

prokopcio pisze:
Lucjan Piekutowski pisze:70+ 20 = 90 a ty masz do 85. Nie jest to duża różnica.

to waga mnie golasa biegajacego po łące bez skrzydła z samym napędem bez paliwa. Choćbyś zapas doliczył żebym jajka zasłonił.


dres z paskami + 0,5 kg
:)

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: prokopcio » 15 stycznia 2017, 20:04

Lucjan Piekutowski pisze:70+ 20 = 90 a ty masz do 85. Nie jest to duża różnica.

to waga mnie golasa biegajacego po łące bez skrzydła z samym napędem bez paliwa. Choćbyś zapas doliczył żebym jajka zasłonił.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Lucjan Piekutowski » 15 stycznia 2017, 19:34

der pisze:Jak już wiemy twoje skrzydło nie było testowane z niczym więc jedno w te czy we wte :)


Jak już wiemy Twojego skrzydła w ogóle NIE MA, a coś czego nie ma nie może się popsuć :D

70+ 20 = 90 a ty masz do 85. Nie jest to duża różnica.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: der » 15 stycznia 2017, 19:26

Jak już wiemy twoje skrzydło nie było testowane z niczym więc jedno w te czy we wte :)

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: prokopcio » 15 stycznia 2017, 18:53

bardzo miło mi to słyszeć chłopaki bo lubię swoje "malutkie" skrzydło :)
niestety w instrukcji jest napisane , że nie było testowane z napędem

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: der » 15 stycznia 2017, 18:26

Wiem że to zabrzmi dziwnie ale z praktyki wiem że przy latniu na klasyku nie wliczaj masy napędu do startowej. Jeśli coś pasuje cyferkowo swobodnie to i będzie pasować z ppg. Jeśli się zapędzisz i kupisz coś 4 metry większego to będzie udręka a nie latanie.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 stycznia 2017, 17:53

Szkolenie musisz zrobić i tak na skrzydle które ma ważny przegląd i kartę paralotni. A w testach obciążenia muszą maleć wraz ze spadkiem powierzchni, bo tu sprawdza się popularne powiedzenie, że małe jest wredne. Natomiast jeśli chodzi o wytrzymałość, to często jest tak, że robi się test obciążeniowy dla największego rozmiaru, a mniejsze rozmiary przy identycznej konstrukcji i materiałach dostają ten sam atest z automatu.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: prokopcio » 15 stycznia 2017, 17:46

dlaczego dla małych skrzydeł atesty są do 3,5 - 3,7 a dla tych samych dużych do 4,5 i więcej ?
Ja wiem Zbyszku o czym piszesz i też mocno się nie boję lecieć na przeciążonym skrzydle tylko nie wiem czy ktoś zgodzi mnie się przeszkolić czy przeegzaminować z obciążeniem wykraczającym poza certyfikat.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 stycznia 2017, 16:28

Bo wiem jaka jest różnica. I wiem jak będziesz latał. W spokojnych warunkach z odpuszczonymi sterówkami. Ruchy skrzydła będą szybsze, prędkości będą większe, sterówki będą twardsze i skrzydło lepiej będzie reagować na zaciągnięcie. Skrzydło będzie sztywniejsze. To wszystko będą zmiany ilościowe nie jakościowe. Jeśli chcesz sprawdzić jak lata przy takim obciążeniu to weź 20 kg balastu i zleć z jakiejś górki.

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: prokopcio » 15 stycznia 2017, 16:18

Zbyszek Gotkiewicz pisze:..... Obciążenie 4.4 to nie jest coś z czym sobie nie poradzisz.

Skąd taki wniosek? Nie znasz moich umiejętności ale miło że we mnie wierzysz :D

Re: Kiedy najrozsądniej zacząć ppg?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 stycznia 2017, 16:15

Certyfikat w locie odpowiada za zachowania skrzydła. Są jeszcze testy obciążeniowe, które teraz dla ppg rób się do 6 G, a nie jak kiedyś do 8. Za to skrzydło będzie szybsze. Obciążenie 4.4 to nie jest coś z czym sobie nie poradzisz.

Na górę