PrzemKam pisze:Uporządkujmy wiedzę
Pod pojęciem latanie komercyjne rozumiemy wykorzystanie sprzętu do szkoleń, ciągania benerów, tandemowania. To pojęcie umowne i kazdy wie o co chodzi. W przepisach nazywane jest zarobkowym. Mówią o tym zarówno rozporzadzenia jak i ustawy
Przemku sęk w tym, że nie ma takiego pojęcia jak latanie komercyjne,nie ma przepisów które nazywają je zarobkowym, nie ma takich rozporządzeń i ustaw. Są tylko określone sytuacje gdzie wymagane jest poświadczenie zdatności do lotu i są opisane tutaj:
"6.2.1Niżej wymieniony wyrobów używa się wyposażonych w instrukcję użytkowania
w locie i pod warunkiem uzyskania co najmniej poświadczenia zdatności do lotu:
1) urządzenia latające o masie startowej do 300 kg używane i udostępniane:
a) odpłatnie albo w ramach działalności gospodarczej,
b) w podmiotach szkolących do wykonywania lotów przez osoby nieposiadające
świadectwa kwalifikacji, licencji pilota lub wydanych w innym państwie
uprawnień do wykonywania lotów danym urządzeniem latającym,
c) do lotów z pasażerem,
d) do lotów na potrzeby oceny zdatności;
2) urządzenia latające o masie startowej powyżej 300 kg, z zastrzeżeniem pkt 6.3;
3) spadochrony ratownicze;
4) spadochrony towarowe."
PrzemKam pisze:Obciążenia o których napisałem i które także przytacza zarowno KK jak i Uriuk wynikają z dokumentu o motolotniach, nie ma ich w sposób literalny w rozporządzeniu Ministra które można otworzyć z linków powyżej. I tu się zgadzam z KK że skoro nie ma takiego literalnego odniesienia to należy wykorzystać to co mamy dostępne czyli przepisy, procedury i dokumentację już stworzoną czyli najbliższe nam motolotnie. Oczywiście po adaptacji tych procedur do naszej specyfiki.
Intelekt podpowiada że skoro w spirali można wyprodukować przeciążenie 3,5-3,7G zaokrąglając 4G
To są tylko prywatne zalecenia K.K. i teraz na naszym polu leży piłka jak to przepracujemy. Pewnie po jakimś czasie pojawią się podobne dokumenty dla PPG I PPGG które teraz są dla motolotni, na razie ich nie ma a przepisy są...ten chaos nikomu nie służy. Nie służy przede wszystkim wam instruktorom.