Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: Piotr Domański » 01 września 2021, 19:25

Jarko_147 pisze:
eltomek pisze:
Piotr Domański pisze:Jak otwarte to tylko smrodu.

Bardziej chodziło mi o zamknięte i ciśnienie.

Gdzieś czytałem, że nie jest to dobre dla membranek w gaźniku, ale z drugiej strony wiele osób tak robi i nie słyszałem żeby coś się działo. Ja generalnie zlewam całe paliwo z baku, podczas jazdy do domu resztki i tak odparowują i pomimo otwartego układu nic mi w domu nie śmierdzi :)

Też tak gdzieś czytałem, przypomniało mi się właśnie, że mój koleżka od dwóch lat wyciąga napęd samochodu tylko wtedy kiedy lata i jest OK.

Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: Jarko_147 » 01 września 2021, 08:45

eltomek pisze:
Piotr Domański pisze:Jak otwarte to tylko smrodu.

Bardziej chodziło mi o zamknięte i ciśnienie.

Gdzieś czytałem, że nie jest to dobre dla membranek w gaźniku, ale z drugiej strony wiele osób tak robi i nie słyszałem żeby coś się działo. Ja generalnie zlewam całe paliwo z baku, podczas jazdy do domu resztki i tak odparowują i pomimo otwartego układu nic mi w domu nie śmierdzi :)

Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: prokopcio » 31 sierpnia 2021, 23:11

Ja mam szczelny układ i zawsze nadmuchany pod ciśnieniem "z płuc". Ciśnienie utrzymuje się od lotu do lotu czyli czasami do miesiąca spokojnie. Nie zauważyłem niekorzystnego wpływu. Przechowywany w garażu. Trochę to głupie bo mam świadomość, że jak pojawi się gdzieś nięszczelność to coś pozalewa paliwem ( silnik lub podłogę ;) ). I tak od dwóch lat o ile dobrze pamietam nic się nie stało.

Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: Piotr Domański » 31 sierpnia 2021, 19:10

U mnie napędy stały na szczelnym korku, miałem wb 39 i 32 i nic się z gaźnikami nie działo ale stały raczej w stabilnych warunkach, przy dużych wahaniach temperatury może ci zdeformować zbiornik a to większy kłopot. Jak masz problem z dużymi wahaniami temperatury trzymaj zbiornik odpowietrzony. Igorowy potrafił się mocno wsysnać.

Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: eltomek » 31 sierpnia 2021, 17:37

Piotr Domański pisze:Jak otwarte to tylko smrodu.

Bardziej chodziło mi o zamknięte i ciśnienie.

Re: Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: Piotr Domański » 31 sierpnia 2021, 16:47

Jak otwarte to tylko smrodu.

Zamknięte odpowietrzenie i wpływ ciśnienia w zbiorniku na gaźnik

Post autor: eltomek » 31 sierpnia 2021, 16:32

Cześć, aktualnie przechowuję napęd w warunkach zmiennych temperatur, a co za tym idzie po zakręceniu zaworka odpowietrzenia po kilku h wytwarza się w zbiorniku pod- albo nad-ciśnienie i w obawie o jego wpływ na gaźnik (membranę?) odpowietrzenie od jakiegoś czasu mam otwarte, no ale wtedy jak jest ciepło to wyraźnie paruje mi paliwo. Jak z tym jest, jest się czego obawiać?

Zdrówka, Tomek

Na górę