Post autor: uriuk » 03 marca 2024, 18:50
Uwazasz, że gażnik może się nagrzać do temperatury wrzenia benzyny przy normalnym cisnieniu? No to powiem ci, ze nawet głowica rzadko kiedy nagrzewa się do tej temperatury. Gażnik w moim samolocie był w cholerę daleko od silnika i to po nawietrznej a mimo wszystko paliwo w nim wrzało. Bo kawitacja to nic innego jak wrzenie paliwa na skutek gwaltownego spadku cisnienia. Wiec nie niektórzy mylą, tylko ty mylisz. Kawitacja (czyli gotowanie sie paliwa) w napedzie ma miejsce w przewodach paliwowych na skutek drgan. Drgania to przyspieszenie, przyspieszenie to wahania cisnienia. Nieskie cisnienie, to spadek temeperatury wrzenia. I wlasnie dla tego samoloty nie lataja na paliwo samochodowe.
Uwazasz, że gażnik może się nagrzać do temperatury wrzenia benzyny przy normalnym cisnieniu? No to powiem ci, ze nawet głowica rzadko kiedy nagrzewa się do tej temperatury. Gażnik w moim samolocie był w cholerę daleko od silnika i to po nawietrznej a mimo wszystko paliwo w nim wrzało. Bo kawitacja to nic innego jak wrzenie paliwa na skutek gwaltownego spadku cisnienia. Wiec nie niektórzy mylą, tylko ty mylisz. Kawitacja (czyli gotowanie sie paliwa) w napedzie ma miejsce w przewodach paliwowych na skutek drgan. Drgania to przyspieszenie, przyspieszenie to wahania cisnienia. Nieskie cisnienie, to spadek temeperatury wrzenia. I wlasnie dla tego samoloty nie lataja na paliwo samochodowe.