Post autor: fotolot » 15 listopada 2025, 21:16
Kazdy ma prawo do wlasnych wnioskow. Ale jesli niektorzy chca je narzucac innym na sile i z gory wyszydzaja odmienne upodobania to znaczy, ze maja swoj napastliwy swiat.
Akurat dzisiaj, podczas relacji z wysoko utytulowanym zawodnikiem (deptaczem speedowym), dowiedzialem sie ze do latania dla turystycznej przyjemnosci, zamiast proponowanego mu Mostera, wolal wybrac Atom80 , ktory ma ciag porownywalny do dobrze podrasowanej Solowki.
Po za tym, wlasnie dla przyjemnosci, uzywa dosc czesto, nowoczesnego i drogiego napedu na silniku modelarskim o ciagu statycznym o polowe mniejszym od podrasowanego Solo 210(choc.start wymaga dobrej kondycji i techniki)
Bezpieczenstwo pilotow PPG, nie jest zalezne od mocy stosowanych silnikow, (a wrecz przeciwnie, dziala ona na nich demoralizujaco - Mankowski mial podobne zdanie, gdy handlowal napedami Top 80....), ale od planowania lotow w sposob przewidujacy mozliwosc calkowitej utraty ciagu w kazdej sekudzie lotu.
Naiwnosc liczenia na niezawodny, bardzo duzy ciag, jest najbardziej niebezpieczna( Solo czy Raket, slyna z malej awaryjnosci).
W cywilizowanych krajach, swiadoma akceptacja faktu awaryjnosci wszystkich napedow PPG, stanowi jeden z najwazniejszych szkoleniowych aspektow, teoretycznie i praktycznie wpajanych adeptom, przez uczciwych instruktorow.
Natomiast ludzie opetani tylko swoimi, marketingowo napastliwymi swiatami, pomimo czesciowej wiedzy z danych dziedzin, zazwyczaj i tak beda zaciekle obstawac przy swoich napastliwych manipulacjach, swirujac niby wszechznawstwa...
Kazdy ma prawo do wlasnych wnioskow. Ale jesli niektorzy chca je narzucac innym na sile i z gory wyszydzaja odmienne upodobania to znaczy, ze maja swoj napastliwy swiat.
Akurat dzisiaj, podczas relacji z wysoko utytulowanym zawodnikiem (deptaczem speedowym), dowiedzialem sie ze do latania dla turystycznej przyjemnosci, zamiast proponowanego mu Mostera, wolal wybrac Atom80 , ktory ma ciag porownywalny do dobrze podrasowanej Solowki.
Po za tym, wlasnie dla przyjemnosci, uzywa dosc czesto, nowoczesnego i drogiego napedu na silniku modelarskim o ciagu statycznym o polowe mniejszym od podrasowanego Solo 210(choc.start wymaga dobrej kondycji i techniki)
Bezpieczenstwo pilotow PPG, nie jest zalezne od mocy stosowanych silnikow, (a wrecz przeciwnie, dziala ona na nich demoralizujaco - Mankowski mial podobne zdanie, gdy handlowal napedami Top 80....), ale od planowania lotow w sposob przewidujacy mozliwosc calkowitej utraty ciagu w kazdej sekudzie lotu.
Naiwnosc liczenia na niezawodny, bardzo duzy ciag, jest najbardziej niebezpieczna( Solo czy Raket, slyna z malej awaryjnosci).
W cywilizowanych krajach, swiadoma akceptacja faktu awaryjnosci wszystkich napedow PPG, stanowi jeden z najwazniejszych szkoleniowych aspektow, teoretycznie i praktycznie wpajanych adeptom, przez uczciwych instruktorow.
Natomiast ludzie opetani tylko swoimi, marketingowo napastliwymi swiatami, pomimo czesciowej wiedzy z danych dziedzin, zazwyczaj i tak beda zaciekle obstawac przy swoich napastliwych manipulacjach, swirujac niby wszechznawstwa...