Post autor: PrzemKam » 14 lutego 2019, 17:56
Zadaliśmy ULC'owi pytanie jak to teraz wygląda i dziś przyszła jasna i zwięzła odpowiedż:
Dzień dobry,
Certyfikacje nie są wymagane, natomiast dokumenty zdatności do lotu tak. Do „komercyjnych lotów tandemowych” motoparalotnią wymagany jest dokument zdatności do lotu na kompletną motoparalotnię. W przypadku paralotni i motoparalotni zamiast jednego dokumentu poświadczenia zdatności do lotu, mogą być także wystawione odrębnie dla skrzydła, uprzęży i wózka oznaczenia zdatności, umieszczone na tych podzespołach przez ich producentów lub podmiot oceniający wyrób. Dokument taki lub oznaczenie może wydać między innymi producent lub mechanik.
Przesyłamy link do aktualnej informacji o rozporządzeniu:
http://www.ulc.gov.pl/pl/technika-lotni ... cja-ogolna, oraz link do rozporządzenia mającego zastosowanie do lotów PPGG:
http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/1041 Pozdrawiamy,
Zespół prasowy ULC
i to chyba wiele wyjaśnia
pozdrawiam
Zadaliśmy ULC'owi pytanie jak to teraz wygląda i dziś przyszła jasna i zwięzła odpowiedż:
Dzień dobry,
Certyfikacje nie są wymagane, natomiast dokumenty zdatności do lotu tak. Do „komercyjnych lotów tandemowych” motoparalotnią wymagany jest dokument zdatności do lotu na kompletną motoparalotnię. W przypadku paralotni i motoparalotni zamiast jednego dokumentu poświadczenia zdatności do lotu, mogą być także wystawione odrębnie dla skrzydła, uprzęży i wózka oznaczenia zdatności, umieszczone na tych podzespołach przez ich producentów lub podmiot oceniający wyrób. Dokument taki lub oznaczenie może wydać między innymi producent lub mechanik.
Przesyłamy link do aktualnej informacji o rozporządzeniu: http://www.ulc.gov.pl/pl/technika-lotnicza/urzadzenia-latajace/stan-aktualny-informacja-ogolna, oraz link do rozporządzenia mającego zastosowanie do lotów PPGG: http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/1041
Pozdrawiamy,
Zespół prasowy ULC
i to chyba wiele wyjaśnia ;)
pozdrawiam