Zadaliśmy ULC'owi pytanie jak to teraz wygląda i dziś przyszła jasna i zwięzła odpowiedż:
Dzień dobry,
Certyfikacje nie są wymagane, natomiast dokumenty zdatności do lotu tak. Do „komercyjnych lotów tandemowych” motoparalotnią wymagany jest dokument zdatności do lotu na kompletną motoparalotnię. W przypadku paralotni i motoparalotni zamiast jednego dokumentu poświadczenia zdatności do lotu, mogą być także wystawione odrębnie dla skrzydła, uprzęży i wózka oznaczenia zdatności, umieszczone na tych podzespołach przez ich producentów lub podmiot oceniający wyrób. Dokument taki lub oznaczenie może wydać między innymi producent lub mechanik.
Przesyłamy link do aktualnej informacji o rozporządzeniu: http://www.ulc.gov.pl/pl/technika-lotni ... cja-ogolna, oraz link do rozporządzenia mającego zastosowanie do lotów PPGG: http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2018/1041
Pozdrawiamy,
Zespół prasowy ULC
i to chyba wiele wyjaśnia
pozdrawiam
Certyfikacje wózków napędów itp itd
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
- Reputation: 132
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Były Pilot
- Kontakt:
Re: Certyfikacje wózków napędów itp itd
Pytanie kto ma wystawiać dokumenty zdatności do lotu dla napędu? Przecież nie serwisant paralotni....
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46
tel: +48 660 43 44 46
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 01 lutego 2016, 13:27
- Reputation: 34
- Lokalizacja: Trójmiasto i okolice
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
- Kontakt:
Re: Certyfikacje wózków napędów itp itd
SP8EBC pisze:Pytanie kto ma wystawiać dokumenty zdatności do lotu dla napędu? Przecież nie serwisant paralotni....
Pytanie jakie ULCowi zadał Karol brzmiało: jakie certyfikaty lub inne dokumenty powinna miec trajka do latania z pasażerami komercyjnie i rekreacyjnie aby było legalne i zgodne z przepisami.
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Certyfikacje wózków napędów itp itd
PrzemKam pisze:
Pytanie jakie ULCowi zadał Karol brzmiało: jakie certyfikaty lub inne dokumenty powinna miec trajka do latania z pasażerami komercyjnie i rekreacyjnie aby było legalne i zgodne z przepisami.
Jeśli udało się Wam nawiązać bezpośredni kontakt z ULCem to jest to historyczne i być może przełomowe zdarzenie . Skoro wyszczególnili tą swoją odpowiedz tylko : Do "komercyjnych lotów tandemowych "motoparalotnią.. to czy możecie poprosić o udzielenie kompletnej odpowiedzi ,dotyczącej wymagań dla napędów i trajek do "niekomercyjnego, rekreacyjnego latania z pasażerem" ?
Pozdrawiam Wiesiek
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Certyfikacje wózków napędów itp itd
fotolot pisze: to czy możecie poprosić o udzielenie kompletnej odpowiedzi ,dotyczącej wymagań dla napędów i trajek do "niekomercyjnego, rekreacyjnego latania z pasażerem" ?
Pozdrawiam Wiesiek
"Wezmy sie i zrobcie". Raczki ci Wiesiek upierdolilo ze musisz sie wyslugiwac innymi?
Sadzac po ilosci postow jakie produkujesz, napisanie do ULC nie jest dla ciebie zadaniem niewykonalnym.
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Certyfikacje wózków napędów itp itd
uriuk pisze:"Wezmy sie i zrobcie". Raczki ci Wiesiek upierdolilo ze musisz sie wyslugiwac innymi?
Sadzac po ilosci postow jakie produkujesz, napisanie do ULC nie jest dla ciebie zadaniem niewykonalnym.
Nie wcinaj się bo nie do Ciebie się z tym zwróciłem ale do Kolegów, którzy uzyskali niekompletną odpowiedż z prośbą o jej uzupełnienie.
Pisałem kiedyś do ULCu , a i wysyłał zapytanie kolega instruktor . Bylo to w trakcie tworzenia pewnych uregulowań i odpowiedż nie dotarła przez rok, aż się pozytywnie zdezaktualizowała wprowadzeniem nowych liberalnych przepisów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość