Król wingoverów

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Król wingoverów

Re: Król wingoverów

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 20:33

Niestety nie da się tych skrzydeł porównać do żadnych współczesnych :)

Re: Król wingoverów

Post autor: PiotrB » 08 lutego 2022, 20:27

uriuk pisze:Pl-10 Challanger. Podobne do graffiti, miał rozciągliwe taśmy co go dyskwalifikowało, lotów za wyciągarka

Właśnie na nim uczyliśmy się latac za wyciągarka. Faktycznie przeciągał w pierwszej fazie startu i było kilka upadków ale na tyle nisko że nikomu nic się nie stało o dziwo. Kurde dzisiaj sytuacja chyba nie do pomyślenia.

Re: Król wingoverów

Post autor: uriuk » 08 lutego 2022, 20:23

Pl-10 Challanger. Podobne do graffiti, miał rozciągliwe taśmy co go dyskwalifikowało, lotów za wyciągarka

Re: Król wingoverów

Post autor: Gość » 08 lutego 2022, 20:20

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
PiotrB pisze:Latałem w latach 1998-2000. PL-19, Vip-27, Perche Graffity. Tak z ciekawości jaką klasyfikację miały by te skrzydła według obecnego EN?

A możesz podać wydłużenie tych skrzydeł i jaki miały wtedy certyfikat?

Przepraszam nie PL19 tylko PL10 produkcji Air-Pol. Niestety parametrów nie pamiętam. Vip27 Dudka miał Afnir Standard i znalazłem link na wiodącej wtedy stronie
http://www.paralotnie.atomnet.pl/sprzet/vip-27a.html

Re: Król wingoverów

Post autor: uriuk » 08 lutego 2022, 20:20

Graffiti to było ogniwo przejściowe pomiędzy spadochronem i paralotnia o doskonałości siewnika ogrodniczego. Pl-19 to chyba blackbird. Wredna kurwa która bałem się latać, choć uczylem się na Firebird ninja

Re: Król wingoverów

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 19:46

PiotrB pisze:Latałem w latach 1998-2000. PL-19, Vip-27, Perche Graffity. Tak z ciekawości jaką klasyfikację miały by te skrzydła według obecnego EN?

A możesz podać wydłużenie tych skrzydeł i jaki miały wtedy certyfikat?

Re: Król wingoverów

Post autor: PiotrB » 08 lutego 2022, 19:31

Latałem w latach 1998-2000. PL-19, Vip-27, Perche Graffity. Tak z ciekawości jaką klasyfikację miały by te skrzydła według obecnego EN?

Re: Król wingoverów

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 12:58

Wszyscy konstruktorzy doszli wtedy do poprawy osiągów. Spadły opory skrzydeł i nagle w DHV się zorientowali, że powstała nowa klasa skrzydeł która ochrzcili jako 1-2. Czyli wyglądały jak jedynki a latały jak dwójki. Wydr też pojawiły się alarmistyczne komunikaty, że skrzydło może nie wyjść ze spirali pomimo podniesienia rąk do góry.

Re: Król wingoverów

Post autor: Piotr Domański » 08 lutego 2022, 12:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Też pamiętam, że skrzydło było popularne. Wypadki na nim zapewne wynikały z zupełnego braku zrozumienia przez niektórych pilotów co oni robią przyczepieni do tego skrzydła.

Pewnie tak, było to pierwsze skrzydło które chciało lecieć a nie zostawać za plecami, potem większość producentów podążyła tym samym tropem to i piloci zapewne też musieli się dostosować.

Re: Król wingoverów

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 12:36

Też pamiętam, że skrzydło było popularne. Wypadki na nim zapewne wynikały z zupełnego braku zrozumienia przez niektórych pilotów co oni robią przyczepieni do tego skrzydła.

Re: Król wingoverów

Post autor: Piotr Domański » 08 lutego 2022, 12:25

uriuk pisze:Widzialem dwie piekne wiazanki na tym modelu. Miny pilotow bezcenne. To gowno skladalo sie juz w katalogu.


Guzik prawda, w 2003 było to całkiem udane skrzydło, które w tej kategorii grało w tamtych czasach pierwsze skrzypce. Miałem okazje dłuższy czas na nim latać a było to w czasach kiedy sporo latałem swobodnie i... złego słowa nie można na nie powiedzieć. Zresztą było dość popularne w owym czasie i jakoś nie pamiętam nagminnie spadających na nim pilotów.

Re: Król wingoverów

Post autor: uriuk » 08 lutego 2022, 11:40

JaroXS pisze:Zdaje się że leci na Airwave Sport z tego co widzę DHV 1-2. Było to całkiem dobre skrzydło do akrobacji z tego co pamiętam.


Widzialem dwie piekne wiazanki na tym modelu. Miny pilotow bezcenne. To gowno skladalo sie juz w katalogu.

Re: Król wingoverów

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 10:55

Tylko ze to co on robi to nie są wingowery ale naprzemienne przeciągnięcia.

Re: Król wingoverów

Post autor: JaroXS » 08 lutego 2022, 10:43

piękny wingover to opposite side mac twist :D Ekspert :D
Zdaje się że leci na Airwave Sport z tego co widzę DHV 1-2. Było to całkiem dobre skrzydło do akrobacji z tego co pamiętam.

Re: Król wingoverów

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 10:25

Za to worek umiejętności dalej pusty.

Re: Król wingoverów

Post autor: rg » 08 lutego 2022, 10:19

worek ze szczęściem chyba już wyczerpany...

Król wingoverów

Post autor: adam.a » 07 lutego 2022, 22:11


Na górę