Król wingoverów

Tu można wrzucać filmy. Zanim podzielisz się z nami swoim odkryciem, sprawdź proszę, czy już go tu nie ma.
adam.a
Posty: 165
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:52
Reputation: 16
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Sympatyk

Król wingoverów

Postautor: adam.a » 07 lutego 2022, 22:11


rg
Posty: 212
Rejestracja: 08 grudnia 2017, 08:48
Reputation: 70
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: rg » 08 lutego 2022, 10:19

worek ze szczęściem chyba już wyczerpany...
Obrazek
--
Najlepszą formą docenienia mojej pracy nad leonardo.pgxc.pl jest POLECENIE i wgrywanie logów.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 10:25

Za to worek umiejętności dalej pusty.
Zbyszek Gotkiewicz

JaroXS
Posty: 1034
Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
Reputation: 569
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Akrobata

Re: Król wingoverów

Postautor: JaroXS » 08 lutego 2022, 10:43

piękny wingover to opposite side mac twist :D Ekspert :D
Zdaje się że leci na Airwave Sport z tego co widzę DHV 1-2. Było to całkiem dobre skrzydło do akrobacji z tego co pamiętam.
Jarek Borowiec | www.flyordie.info

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 10:55

Tylko ze to co on robi to nie są wingowery ale naprzemienne przeciągnięcia.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: uriuk » 08 lutego 2022, 11:40

JaroXS pisze:Zdaje się że leci na Airwave Sport z tego co widzę DHV 1-2. Było to całkiem dobre skrzydło do akrobacji z tego co pamiętam.


Widzialem dwie piekne wiazanki na tym modelu. Miny pilotow bezcenne. To gowno skladalo sie juz w katalogu.

Piotr Domański
Posty: 697
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 182
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Król wingoverów

Postautor: Piotr Domański » 08 lutego 2022, 12:25

uriuk pisze:Widzialem dwie piekne wiazanki na tym modelu. Miny pilotow bezcenne. To gowno skladalo sie juz w katalogu.


Guzik prawda, w 2003 było to całkiem udane skrzydło, które w tej kategorii grało w tamtych czasach pierwsze skrzypce. Miałem okazje dłuższy czas na nim latać a było to w czasach kiedy sporo latałem swobodnie i... złego słowa nie można na nie powiedzieć. Zresztą było dość popularne w owym czasie i jakoś nie pamiętam nagminnie spadających na nim pilotów.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 12:36

Też pamiętam, że skrzydło było popularne. Wypadki na nim zapewne wynikały z zupełnego braku zrozumienia przez niektórych pilotów co oni robią przyczepieni do tego skrzydła.
Zbyszek Gotkiewicz

Piotr Domański
Posty: 697
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 182
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Król wingoverów

Postautor: Piotr Domański » 08 lutego 2022, 12:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Też pamiętam, że skrzydło było popularne. Wypadki na nim zapewne wynikały z zupełnego braku zrozumienia przez niektórych pilotów co oni robią przyczepieni do tego skrzydła.

Pewnie tak, było to pierwsze skrzydło które chciało lecieć a nie zostawać za plecami, potem większość producentów podążyła tym samym tropem to i piloci zapewne też musieli się dostosować.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 12:58

Wszyscy konstruktorzy doszli wtedy do poprawy osiągów. Spadły opory skrzydeł i nagle w DHV się zorientowali, że powstała nowa klasa skrzydeł która ochrzcili jako 1-2. Czyli wyglądały jak jedynki a latały jak dwójki. Wydr też pojawiły się alarmistyczne komunikaty, że skrzydło może nie wyjść ze spirali pomimo podniesienia rąk do góry.
Zbyszek Gotkiewicz

PiotrB

Re: Król wingoverów

Postautor: PiotrB » 08 lutego 2022, 19:31

Latałem w latach 1998-2000. PL-19, Vip-27, Perche Graffity. Tak z ciekawości jaką klasyfikację miały by te skrzydła według obecnego EN?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 19:46

PiotrB pisze:Latałem w latach 1998-2000. PL-19, Vip-27, Perche Graffity. Tak z ciekawości jaką klasyfikację miały by te skrzydła według obecnego EN?

A możesz podać wydłużenie tych skrzydeł i jaki miały wtedy certyfikat?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: uriuk » 08 lutego 2022, 20:20

Graffiti to było ogniwo przejściowe pomiędzy spadochronem i paralotnia o doskonałości siewnika ogrodniczego. Pl-19 to chyba blackbird. Wredna kurwa która bałem się latać, choć uczylem się na Firebird ninja

Gość

Re: Król wingoverów

Postautor: Gość » 08 lutego 2022, 20:20

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
PiotrB pisze:Latałem w latach 1998-2000. PL-19, Vip-27, Perche Graffity. Tak z ciekawości jaką klasyfikację miały by te skrzydła według obecnego EN?

A możesz podać wydłużenie tych skrzydeł i jaki miały wtedy certyfikat?

Przepraszam nie PL19 tylko PL10 produkcji Air-Pol. Niestety parametrów nie pamiętam. Vip27 Dudka miał Afnir Standard i znalazłem link na wiodącej wtedy stronie
http://www.paralotnie.atomnet.pl/sprzet/vip-27a.html

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4139
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: uriuk » 08 lutego 2022, 20:23

Pl-10 Challanger. Podobne do graffiti, miał rozciągliwe taśmy co go dyskwalifikowało, lotów za wyciągarka

PiotrB

Re: Król wingoverów

Postautor: PiotrB » 08 lutego 2022, 20:27

uriuk pisze:Pl-10 Challanger. Podobne do graffiti, miał rozciągliwe taśmy co go dyskwalifikowało, lotów za wyciągarka

Właśnie na nim uczyliśmy się latac za wyciągarka. Faktycznie przeciągał w pierwszej fazie startu i było kilka upadków ale na tyle nisko że nikomu nic się nie stało o dziwo. Kurde dzisiaj sytuacja chyba nie do pomyślenia.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Król wingoverów

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2022, 20:33

Niestety nie da się tych skrzydeł porównać do żadnych współczesnych :)
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Filmy paralotniowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość