Strona 1 z 1
PPG crash
: 31 grudnia 2015, 12:02
autor: Stanislaw
Cześć,
Na:
https://www.youtube.com/watch?v=duMaO3E ... L7AhLCicCosfilmowano wypadek PPG.
Prosiłbym o odpowiedź na 3 pytania:
1) co było przyczyną podwinięcia skrzydła (nie czytać komentarzy do tego filmiku, bo te już znam
,
2) jak się zachować, gdy dojdzie do takiej sytuacji lecąc na odpuszczonych trymerach,
3) jakie byłyby różnice (utrata wysokości) przy wyjściu z takiej sytuacji lecąc na Nucleonie WRC, Hadronie (starym), będąc w górnej granicy obciążenia zalecanego przez producenta.
Stanisław
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 12:09
autor: SP8EBC
Przeniosłem do Bezpieczeństo i Wypadki... W miarę możliwości proszę o trzymanie się działów tematycznych..
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 12:29
autor: uriuk
Stanislaw pisze:Cześć,
Na:
https://www.youtube.com/watch?v=duMaO3E ... L7AhLCicCosfilmowano wypadek PPG.
Prosiłbym o odpowiedź na 3 pytania:
1) co było przyczyną podwinięcia skrzydła (nie czytać komentarzy do tego filmiku, bo te już znam
,
2) jak się zachować, gdy dojdzie do takiej sytuacji lecąc na odpuszczonych trymerach,
3) jakie byłyby różnice (utrata wysokości) przy wyjściu z takiej sytuacji lecąc na Nucleonie WRC, Hadronie (starym), będąc w górnej granicy obciążenia zalecanego przez producenta.
Slonce plus platy sniegu przeplatane gola ziemia. Do tego duza chwiejnosc atmosfery (widac po chmurach) powoduja niezly sajgon w powietrzu.
u
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 14:55
autor: michuvx
Ciekawe, czy skrzydło było samostateczne.
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 15:36
autor: Zbyszek Gotkiewicz
A co to było za skrzydło, bo podwinęło się jak klasyk a nie samostatek. Samostatek po prostu by się nie podwinął (z dużym prawdopodobieństwem).
Zbyszek Gotkiewicz
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 18:24
autor: ROBERT J
Film udostępniony na YT w 2008 roku więc pewnie skrzydło klasyk.
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 18:43
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Na filmie widać, że podwinięcie zaczyna się od krótkiego, ale szybkiego wyskoku skrzydła do przodu. Pilot tego nie wyłapał. To mogło być od termiki i wiatru, bo sądząc po prędkości lotu to mocno wiało. Myślę że analizę trzeba by zacząć od modelu skrzydła, jego obciążenia powierzchni i jego stanu technicznego. Potem trzeba by ustalić warunki tego dnia, czy pilot leciał na speedzie, czy skrzydło miało trymery, czy pilot nie zaciągał sterówek podczas podwinięcia i podczas kaskady. Sporo tego.
Re: PPG crash
: 31 grudnia 2015, 20:22
autor: Stanislaw
Dzięki za odp. W komentarzach nie doczytałem się, co to było za skrzydło, natomiast podwinięcie spowodował rotor od gór:
"This was @ 1:30pm and the deflation was more than likely rotor from nearby mountains."
"... you could tell at the start of the video, the PPG is flying into wind, so the turbulence come from behind the cameraman. (so you cant see if there is a mountain or not)There is snow on the ground and a clear sky with cirrus, so unlikly this is thermal! Lee Rotor has be know to be the cause of commercail airline and fixed wing crashes. Lots of Airports are known for it, Check out Gibralter on a windy day, or some of the Greek islands"
sk