Strona 1 z 2

Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 27 sierpnia 2020, 13:55
autor: Grzesiek666
Poszukuje skrzydła dolnego B klasy : Ozone Buzz, Nova Ion, Skywalk Tequila, Gin Atlas, Up Makalu, Advance Epsilon.
Intersuje mnie zakres od 75-95, 80-100. Rocznikowo 2015+. Oczywiście z niskim nalotem i badaniem przewiewności.
Poza tym szukam uprzęż typu Woody Valley Velvet, Advance Success lub typu Impress - czyli z kokonem.
Wczesniej latałem na Impress 2+.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 27 sierpnia 2020, 19:17
autor: ZbiFly
Mam Skywalk Tequila4 z 2014 z niewielkim nalotem i bardzo dobrym przeglądem. Mam również uprząż Woody Valley Velvet (pierwszy model) też w bardzo dobrym stanie. Ewentualny kontakt 609 197 zero zero 2.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 27 sierpnia 2020, 19:45
autor: uriuk
Mam Advance Impress 3 w stanie jak nowa, rozmiar M, za 1900 pln

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 31 sierpnia 2020, 18:05
autor: Grzesiek666
Paralotnia nadal poszukiwana. Ktoś cos?

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 01 września 2020, 13:51
autor: uriuk
Ja bede mial do sprzedania polroczne tzw "dolne B", ale... odradzam. Jest to kiepskie skrzydlo. Atest B dostalo, poniewaz te atesty sa bez sensu. Wyobraz zobie najbezpieczniejsze skrzydlo swiata. Normalnie kowadlo. Nie da sie go nawet rozhustac, wiec do cwiczenia rozhustywania trzeba uzywac otrzejszego skrzydla (czyli takiego "dolnego A"). No i teraz geniusze od atestow wymyslili, ze ono dostanie B, poniewaz po wyjsciu z fullsztala mocno przestrzeliwuje. Przestrzeliwuje, bo tak bardzo chce z niego wyjsc. Czym to grozi? Niczym, bo skrzydlo nie chce sie kiwac. Obostrzenia atestow z powodu przestrzalu zaklada, ze przestrzal grozi rozkiwaniem skrzydla. Na ale ta pieprzona wanka-wstanka nie da sie rozhustac. Jednak ordung jest ordung i dostalo B. Malo tego, znam skrzydlo ktore dostalo C bo... nie udalo sie na nim wywolac klapy, WIec na wszelki wypadek ma C.
A teraz zapytaj jak czlowiek o wydluzenie skrzydla ktorego potrzebujesz. Bo wydluzenie jest takim parametrem, ktore mowi cokolwiek o skrzydle.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 02 września 2020, 21:36
autor: 7van.krzysztof
uriuk pisze:A teraz zapytaj jak czlowiek o wydluzenie skrzydla ktorego potrzebujesz. Bo wydluzenie jest takim parametrem, ktore mowi cokolwiek o skrzydle.

Eee, tam Uriuk. Przyczepiłeś się do tych certyfikacji. Skoro ktoś pisze o dolnym B, to pewnie domyślasz się, że chodzi o skrzydło z wydłużeniem w granicach 5,0- 5-3. Wiem, że NemoXx/4 mają wydłużenie lekko ponad 5 i mają A. Ale jest to wysokie A. Problem może być z określaniem co jest niskie, a co wysokie. Dla Gotka na przykład Optic 2 z wydłużeniem 5,5 to średnie B, ale bardzo wielu pilotów uważa Optica jako wysokie B. Oczywiście wydłużenie jest bardziej precyzyjnym parametrem, ale określanie skrzydeł jako niskie, czy wysokie, też dużo mówi o jakimś tam zakresie wydłużenia.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 02 września 2020, 21:53
autor: uriuk
Pisze o skrzydle o wydluzeniu 4,8, wyprodukowanym i skonstruowanym w 2020 r.
Dostalo atest B. Z powodu swojej stabilnosci. Mam w programie szkolenia rozhustywanie skrzydla i wygaszanie wahan. Tego skrzydla nie da sie rozbujac, wiec musze wziac cos agresywniejszego, czyli "dolne A", co dobitnie swiadczy, ze caly system jest totalnie do dupy. Co gorsza ludzie pozniej szukaja "dolnego B", zamiast czegos w wydluzeniu 5,2-5,3. Kiedys bede zlosliwy i komus wcisne takie "B" o wydluzeniu 4,8

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 13:35
autor: Grzesiek666
Czy skrzydła które wymieniłem posiadają chyba potwierdzone parametry stabilnosci i sterowności.I nie jest to tylko parametr producenta ale zachowanie potwierdzone przez setki a moze tysiące lataczy. Poza tym podział na dolne i górne jest chyba widoczny w tescie mówiąc obrazowo ile jest A a ile jest B w skrzydle ktore zostało certyfikowane jako B. Jesli skrzydło dostalo B z powodu tylko jednego testu który wypadł na "B" to jest to dla mnie jak najbardziej dolne B. Poza tym nie bez powodu np "UP pardagliders" ma fajnie rozpisany zakres doświadczenia pilotów dla których dane skrzydło jest przeznaczone :
https://www.up-paragliders.com/en/products/paragliders
I koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" co pokazuje ze nie tylko wydłuzenie ma znaczenie (heh długośc ma znaczenie :P) ale technologia która zmieniła sie i to bardzo.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 13:51
autor: uriuk
No wlasnie w tescie wyszlo, ze najstabilniejsze skrzydlo swiata dostalo B. Pamietaj, ze test pokazuje wybrane reakcje na sytuacje wywolane przez pilota testowego. Jako ze bylem pilotem testowym to podopowiem ci, ze dosc popularnym sposobem uzyskania lepszego testu jest... zepsucie skrzydla, w mysl zasady im latwiej wchodzi tym latwiej wyjdzie. W ten sposob uzyskujemy skrzydlo, ktore w testach latwo wychodzi z atrakcji, ale nikt nie mierzy z jaka latwoscia bedzie te atrakcje lapac. Gdyby nie te glupawe testy, moznaby robic znacznie bezpieczniejsze skrzydla.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 14:28
autor: Grzesiek666
Nie wiem czy zawsze zepsucie skrzydla w oczach osoby nieznającej sie na projektowaniu tych sprzetow, jest na prawde zepsuciem.
Przytocze przykład: odkurzacz piorący w którym w kołko wysiadała pompka. Okazało sie ze zmnejszajac ilość zwoi sprzezynki w tej pompce poprzez odciecie jej szlifierką spowodowało ze pompka zyskała nieśmiertelnosć. czy to jest dla Ciebie zepsucie odkurzacza czy naprawa?
Poza tym wiele razy słyszy sie o złotym środku czyli trzeba zrobic tak zeby np było wiecej "B" w skrzydle "B" bo jesi zrobisz w nim za dużo "A" to jeden test może wyjśc jako "C" :) If you know what I mean :)

Co do głupowatości testow to ktos kiedyś opracowal plan sprawdzania skrzydła tak samo jak crash test samochodów bo dlaczego samochód ładuje w mur połową samochodu i przy predkosci 50km/h ktoś zrobił kiedys takie wytyczne i nie były to wymyslone na poczekaniu testy.

Oczywiscie nie podwazam twojej wiedzy i doświadczenia, które jest na nieporównywanie wyższym poziomie niz moje. Ale czasami dobrze jest sobie podyskutowac.
pozdr

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 17:30
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Diaboliczny Grzesiek rzucił memem:  koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" 

To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć :)

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 18:28
autor: Grzesiek666
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Diaboliczny Grzesiek rzucił memem:  koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" 

To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć :)


To bardzo przepraszam ja tego nie wymysliłem ale juz nie raz to słyszałem i dlatego bezmyślnie powtarzam :P
Tak czy inaczej prawdopodobnie znalazł bym co najmniej 5 wypowiedzi na tym forum gdzie to widziałem i nie mówili to świeżacy po kursie :)
Pozdr

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 18:37
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Założę się, że na tym forum takiej bzdury nie znajdziesz :p

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 21:17
autor: Grzesiek666
Tak oczywiście tutaj wszytko jest pod kontrolą i nikt takich herezji nie wygłasza :)

Nie mniej jednak nadal interesuje mnie niskie "B" wiec jak ktoś coś...

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 21:22
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Oczywiście że tu też spotyka się herezje, ale nie przechodzą one niezauważone :)

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 04 września 2020, 22:45
autor: uriuk
Grzesiek666 pisze:Nie wiem czy zawsze zepsucie skrzydla w oczach osoby nieznającej sie na projektowaniu tych sprzetow, jest na prawde zepsuciem.
Przytocze przykład: odkurzacz piorący w którym w kołko wysiadała pompka. Okazało sie ze zmnejszajac ilość zwoi sprzezynki w tej pompce poprzez odciecie jej szlifierką spowodowało ze pompka zyskała nieśmiertelnosć. czy to jest dla Ciebie zepsucie odkurzacza czy naprawa?
Poza tym wiele razy słyszy sie o złotym środku czyli trzeba zrobic tak zeby np było wiecej "B" w skrzydle "B" bo jesi zrobisz w nim za dużo "A" to jeden test może wyjśc jako "C" :) If you know what I mean :)

Co do głupowatości testow to ktos kiedyś opracowal plan sprawdzania skrzydła tak samo jak crash test samochodów bo dlaczego samochód ładuje w mur połową samochodu i przy predkosci 50km/h ktoś zrobił kiedys takie wytyczne i nie były to wymyslone na poczekaniu testy.

Oczywiscie nie podwazam twojej wiedzy i doświadczenia, które jest na nieporównywanie wyższym poziomie niz moje. Ale czasami dobrze jest sobie podyskutowac.
pozdr



Atestacja sprzetu jest OK, klasyfikacja ze wzgledu na bezpieczenstwo tez jest OK, ale polaczenie tych dwoch atestow w jeden to mieszanka piorunujaca. Zabila setki osob. Poza paralotniami nie spotykana w zadnej dziedzine.
Ludzie nie staraja sie zrozumiec o co chodzi z bezpieczenstwem skrzydla, tylko wierza w te literki, a producenci naciagaja parametry zeby dostac nizszy atest i zwiekszyc sprzedaz. Na filmie facet, ktory przesiadl sie z totalnego materaca na skrzydlo o wydluzeniu 6, ale z dokladnie taka sama literka atestu jak jego materac. Zyje, ale jest inwalida.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 05 września 2020, 08:21
autor: 7van.krzysztof
uriuk pisze:Na filmie facet, ktory przesiadl sie z totalnego materaca na skrzydlo o wydluzeniu 6, ale z dokladnie taka sama literka atestu jak jego materac. Zyje, ale jest inwalida.

Totalne materace, to raczej dostają A. Chcesz napisać, że skrzydło z wydłużeniem 6 dostało również A ? Raczej niemożliwe. Jakie wydłużenie miał ten "totalny materac" ?

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 05 września 2020, 08:33
autor: 7van.krzysztof
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Diaboliczny Grzesiek rzucił memem:  koncząc na czesto słyszanym stwierdzeniu "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" 

To nieprawda, ale skoro ktoś takie kłamstwo wymyślił typ ciekawe czemu ma służyć :)

No dobra,... a jak to jest z Shark Nosem ? Starsze skrzydła go nie posiadają, natomiast nowsze i owszem,...sa wyposażone w Shark Nose. Z tego co wyczytałem, to zastosowanie Shark Nose dość znacząco poprawiło bezpieczeństwo skrzydeł. I jeśli to prawda, to rzeczywiście mogłoby być tak, iż mit, że "starsze skrzydło B" jest mniej bezpieczne niz nowe "C" jest prawdą.
Chociaż jak porównam sobie stare EN-A, czyli Nemo2 bez nosa rekina, do nowoczesnego Optic2 z nosem, to chyba jednak Nemo2 jest bardziej bezpieczne. No, ale te dwa skrzydła dzieli spora różnica w wydłużeniu, bo aż 0.8 punkta, a literkami różnią się nieznacznie EN-A/EN-B

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 05 września 2020, 08:51
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Akurat Shark nose zwiększa bezpieczeństwo, ale w taki sposób że trudniej uzyskać bezpieczną ocenę w teście. A wręcz przeciwnie, więc zastosowanie Sharm nose zwiększa bezpieczeństwo ale podwyższa ocenę skrzydła w testach bezpieczeństwa w stronę tych mniej bezpiecznych. Ot, taki paradoks testów EN :)

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

: 05 września 2020, 09:01
autor: 7van.krzysztof
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Akurat Shark nose zwiększa bezpieczeństwo, ale w taki sposób że trudniej uzyskać bezpieczną ocenę w teście. A wręcz przeciwnie, więc zastosowanie Sharm nose zwiększa bezpieczeństwo ale podwyższa ocenę skrzydła w testach bezpieczeństwa w stronę tych mniej bezpiecznych. Ot, taki paradoks testów EN :)

Przepraszam, ale trochę się pogubiłem. Możesz mi to wytłumaczyć, ale jakoś tak bardziej łopatą ?