[zamienię] Apco Force M na S
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
[zamienię] Apco Force M na S
Hej.
Jak w temacie - zamienię mojego Force'a na rozmiar mniejszy.
Może ktoś przytył za dużo przez zimę i potrzebuje z 24 przejść na 26
Jak w temacie - zamienię mojego Force'a na rozmiar mniejszy.
Może ktoś przytył za dużo przez zimę i potrzebuje z 24 przejść na 26
Łukasz Prokop
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Eetam. Swoje lata masz. Tylko czekać aż plecy zaczną doskwierać. Będzie pod trajkę jak znalazł
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
der pisze:Eetam. Swoje lata masz. Tylko czekać aż plecy zaczną doskwierać. Będzie pod trajkę jak znalazł
Pod trajke bierzemy skrzydlo o rozmiar mniejszy niz pod PPG. Ma to glebokie uzasadnienie
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Latał na tym z raketem. Z postępową na belce i trymerach 55+. Tyle że do ziemi. Teraz lata na 10 kilo cięższym jpx. 60 i przed siebie. Rozmiar mniejsze to raczej fanaberia. Sugeruję, że kiedyś może dojdzie co najmniej 15-20kg wózka i ma kupować rozmiar mniejsze?. Gdzie tu sens, gdzie logika?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Doskonalosc skrzydla nie zmienia sie wraz ze wzrostem obciazenia, a jedynie biegunowa przesuwa sie w kierunku wiekszego padania i wiekszej predksci.
Nadmiar predkosci przeszkadza nam jedynie podczas startu i ladowania (bo predkosc minimalna tez sie zwieksza).
Tyle, ze majac kolka predkosc ladowania i startu zwisa nam nacia od pietruszki. Kolka nie nogi, dadza rade.
Za to trajka ma inny, powazny problem, mianowicie czysty start. Kiedy startujemy z nog "na leniwca" skrzydlo zsuwa sie na bok jak beret, musimy zrobic krok w bok, podchodzac pod skrzydlo. Na kolkach tego nie zrobimy. Nie mozemy tez biec szybciej, bo nie biegniemy, tylko sie toczymy. Trajka ma jakas tam moc i robi co moze. Jaka wiec rada? Ano ZMNEJSZYC skrzydlo. Wtedy wskoczy ono nad glowe poprawnie, ale za to oderwanie odbedzie sie na wiekszej predkosci. Tyle, ze z mnieszym skrzydlem trajka sie szybciej rozpedzi, a wiec droga startu zmieni sie niewiele, nie musimy przebierac nogami, wiec startujemy sobie wesolo. Lecimy szybciej (to zaleta), bardziej obciazone skrzydlo jest stabilniejsze, ale za to wzrosnie nam predkosc ladowania. No i ch...j z tym.
Nadmiar predkosci przeszkadza nam jedynie podczas startu i ladowania (bo predkosc minimalna tez sie zwieksza).
Tyle, ze majac kolka predkosc ladowania i startu zwisa nam nacia od pietruszki. Kolka nie nogi, dadza rade.
Za to trajka ma inny, powazny problem, mianowicie czysty start. Kiedy startujemy z nog "na leniwca" skrzydlo zsuwa sie na bok jak beret, musimy zrobic krok w bok, podchodzac pod skrzydlo. Na kolkach tego nie zrobimy. Nie mozemy tez biec szybciej, bo nie biegniemy, tylko sie toczymy. Trajka ma jakas tam moc i robi co moze. Jaka wiec rada? Ano ZMNEJSZYC skrzydlo. Wtedy wskoczy ono nad glowe poprawnie, ale za to oderwanie odbedzie sie na wiekszej predkosci. Tyle, ze z mnieszym skrzydlem trajka sie szybciej rozpedzi, a wiec droga startu zmieni sie niewiele, nie musimy przebierac nogami, wiec startujemy sobie wesolo. Lecimy szybciej (to zaleta), bardziej obciazone skrzydlo jest stabilniejsze, ale za to wzrosnie nam predkosc ladowania. No i ch...j z tym.
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Coś tam w życiu na trajce latałem. W sumie wózek mam do dziś. Zwykle litecki z jpxem. Startowa 140kg ja i sprzęt. Nierzadko na 38 metrowym tandemie 130 220. Również solo. Dlaczego tak? Bo nośniej i ciszej. Co z tego, że wolniej. Choć na 20 metrowym Hadronie czy 26 metrowym speedsterze również mi się zdarzało. Tak też zdawałem egzamin na PPGG dawno temu. Na tym tandemie, solo. Bo hadron choć nowy to był "niecertyfikowany". Nigdy nie miałem problemu ze startem. Na tym samym egzaminie zdawał czlowiek na trabancie w połączeniu ze starym małym voxem. A trabant jak to trabant. Kichnął prychnąl i w zakręcie w powietrzu zgasł. Jakaż to piękna była katastrowa. Opadało to z prędkością spadochroniarza. Piękna bo obyła się bez ofiar. Poza jedną wózkiem na tym trabancie. Bo wysokośc topniała mu w oczach. Nie było czym z tego opadającego kartofla wybrać. Jest jedna ważna zasada w startach wózkiem, oczywista dla tych którzy latają, ale warta zapamiętania dla tych, którzy mają zamiar dopiero na wózek się przesiąść. Nie gonimy pod skrzydłem wężykiem ale trzymamy się prostej co najwyżej z jedną korektą na wiatr i korygujemy sterówkami ewentualnie zmniejszając prędkość by to weszło na kąty i się nad głową uspokoiło. Inaczej kończymy wypadkiem w wahadle jakich w sieci widuje się wiele. Oczywiście można podjeżdżaać, ale wtedy sterówek niemal wcale nie ruszać i robić to na niedużej prędkości.
Edit.
Pewne niejasności się wkradły w twoim tekscie. Skoro trajka nie może nabrać prędkości tylko robi co może, znaczy, że ma za słaby silnik i mniejsze skrzydło to najlepszy sposób na pozwiedzanie startowiska wte i wewte na poziomie gruntu. Zatem albo bierzemy bardziej nośne skrzydło, zwykle większe, albo mocnjeszy silnik, tudzież kosimy trawę albo pakujemy się i jedziemy do domu.
Edit.
Pewne niejasności się wkradły w twoim tekscie. Skoro trajka nie może nabrać prędkości tylko robi co może, znaczy, że ma za słaby silnik i mniejsze skrzydło to najlepszy sposób na pozwiedzanie startowiska wte i wewte na poziomie gruntu. Zatem albo bierzemy bardziej nośne skrzydło, zwykle większe, albo mocnjeszy silnik, tudzież kosimy trawę albo pakujemy się i jedziemy do domu.
Ostatnio zmieniony 11 marca 2020, 22:42 przez der, łącznie zmieniany 1 raz.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Obecne skrzydla wybieraja , Poza tym po co stosowac jakies techniki wygaszania oscylacji, kiedy mozna wziac mniejsze skrzydlo i nie miec ich wcale?
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Szacunkowo 80% czasu latam na "półspeedzie" , 10% na pełnym.
Chciałbym te 80% lotu mieć bez używania speeda a z podobną prędkością.
Startów i lądowań się nie obawiam.
Chciałbym te 80% lotu mieć bez używania speeda a z podobną prędkością.
Startów i lądowań się nie obawiam.
Łukasz Prokop
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
prokopcio pisze:Szacunkowo 80% czasu latam na "półspeedzie" , 10% na pełnym.
Chciałbym te 80% lotu mieć bez używania speeda a z podobną prędkością.
Startów i lądowań się nie obawiam.
Gdzie ci się tak śpieszy?
-
- Posty: 852
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
- Reputation: 275
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Przelotowiec
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
prokopcio pisze:Szacunkowo 80% czasu latam na "półspeedzie" , 10% na pełnym.
Chciałbym te 80% lotu mieć bez używania speeda a z podobną prędkością.
Startów i lądowań się nie obawiam.
Ta zmiana rozmiaru podniesie ci prędkość o 4%, to raczej będzie za mało na kompensację pół-speeda. Chociaż w przypadku Apco jeszcze z rozmiarem zmienia się wydłużenie, więc cholera wie te skrzydła.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
To dział giełda a tytuł brzmi zamienię Apco Force 26 na 24
Celowo nie zamieściłem w innym dziale tematu w stylu jak to pisze Gotek " poradźcie jakie skrzydło mam kupić i dlaczego to, które wybrałem jest najlepszym wyborem "
Po prostu chcę zmienić na rozmiar mniejsze.
Ale doceniam Waszą troskę
Celowo nie zamieściłem w innym dziale tematu w stylu jak to pisze Gotek " poradźcie jakie skrzydło mam kupić i dlaczego to, które wybrałem jest najlepszym wyborem "
Po prostu chcę zmienić na rozmiar mniejsze.
Ale doceniam Waszą troskę
Łukasz Prokop
- der
- Posty: 1878
- Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
- Reputation: 719
- Lokalizacja: EPOM
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: [zamienię] Apco Force 26 na 24
Wybacz, sezon ogórkowy.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: [zamienię] Apco Force M na S
Drobne sprostowanie bo pisałem z pamięci - mam 27m2 a chcę zamienić na 25,5m2 czyli M na S.
Łukasz Prokop
Re: [zamienię] Apco Force M na S
Jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą to mogę rozważyć kupno od Ciebie M-ki.
Pozdro.
Kamil
Pozdro.
Kamil
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość