Podnoszenie klasyfikacji IPPI
: 15 marca 2017, 20:32
Witam
Już kilka razy był ruszamy temat jednak jak do tej pory z tego co pamiętam nie został wyjaśniony.
Jak to jest z podnoszeniem klasyfikacji pilota mającego międzynarodowa licencję IPPI. Z tego jak nazwa wskazuje jest to licencja międzynarodowa czyli obowiązuje na terenie krajów uznajacych takowe papiery.
Skoro jak ktoś ma IPPI 3, 4, 5 dajmy w Niemczech, Włoszech to znaczy że ma licencję obowiązująca za równo w tych krajach jak i w Polsce, Czechach, Norwegii i wielu innych krajach. Logiczne. Tak jak prawko mam wydane w PL to mogę na nim jeździć po całej Europie, jak i zdawać na inne kategorie w innych krajach bez potrzeby robienia np od nowa C jeżeli potrzebuje tylko E. Jest to wszystko prawnie uregulowane i działa.
Więc czy również to działa w paralotniarstwie? Dla mnie próbując logicznie rozumowac to skoro moja licencja wydana za granicą jest prawnie obowiązująca również w Polsce to według przepisów spełnilem wytyczne obowiązujące w danym kraju na daną kwalifikacje. Czyż nie?
Więc wracając do sedna to skoro moja licencja jest prawnie uznana ma terenie danego kraju to chcąc podnieść ja wyżej to powinienem spełnić wytyczne obowiązujące na wyższy stopień tak jak bym to zrobił na terenie kraju w którym dana licencja została wydana. Czy może w wypadku podnoszenie klasyfikacji obowiązują jakieś inne przepisy które mówią że w tym jednak wypadku moja licencja już nie spełnia wymagań?
Ps. Jak bym ją podniósł w pierwotnym kraju to pomimo iż bym nie mógł podnieść w Polsce (nie spełnilem wymagań?) to w Polsce by też obowiązywała...
Już kilka razy był ruszamy temat jednak jak do tej pory z tego co pamiętam nie został wyjaśniony.
Jak to jest z podnoszeniem klasyfikacji pilota mającego międzynarodowa licencję IPPI. Z tego jak nazwa wskazuje jest to licencja międzynarodowa czyli obowiązuje na terenie krajów uznajacych takowe papiery.
Skoro jak ktoś ma IPPI 3, 4, 5 dajmy w Niemczech, Włoszech to znaczy że ma licencję obowiązująca za równo w tych krajach jak i w Polsce, Czechach, Norwegii i wielu innych krajach. Logiczne. Tak jak prawko mam wydane w PL to mogę na nim jeździć po całej Europie, jak i zdawać na inne kategorie w innych krajach bez potrzeby robienia np od nowa C jeżeli potrzebuje tylko E. Jest to wszystko prawnie uregulowane i działa.
Więc czy również to działa w paralotniarstwie? Dla mnie próbując logicznie rozumowac to skoro moja licencja wydana za granicą jest prawnie obowiązująca również w Polsce to według przepisów spełnilem wytyczne obowiązujące w danym kraju na daną kwalifikacje. Czyż nie?
Więc wracając do sedna to skoro moja licencja jest prawnie uznana ma terenie danego kraju to chcąc podnieść ja wyżej to powinienem spełnić wytyczne obowiązujące na wyższy stopień tak jak bym to zrobił na terenie kraju w którym dana licencja została wydana. Czy może w wypadku podnoszenie klasyfikacji obowiązują jakieś inne przepisy które mówią że w tym jednak wypadku moja licencja już nie spełnia wymagań?
Ps. Jak bym ją podniósł w pierwotnym kraju to pomimo iż bym nie mógł podnieść w Polsce (nie spełnilem wymagań?) to w Polsce by też obowiązywała...