Strona 1 z 1

Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 30 sierpnia 2017, 21:43
autor: JaroXS
Hej,



dokładny opis pod filmem.

Pozdrawiam serdecznie,

Jarek Borowiec

Re: Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 31 sierpnia 2017, 20:50
autor: JakubM
Dzięki Jarku za kolejny film. Pytanie statystyczne - jak często krążenie które zaczynasz nie daje efektu?
Mam na myśli sytuację, gdy wchodzisz w noszenie, skrzydło wyraźnie ucieka do tyłu, wario ładnie pika te dobre 2-3 sekundy, próbujesz krążyć, a tu... w najlepszym wypadku nie ma nic, w najgorszym zaliczasz wtopę :/

Warunki o których piszę to słaba termika, wiatr 5-7m/s.

Re: Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 31 sierpnia 2017, 21:11
autor: der
Im mocniejszy wiatr ( a 5 do 7 to nie jest wcale słaby wiatr) tym kominy trudniej się tworzą, powietrze szybciej wystudza grunt i większość regularnych noszeń zamienia się w podmuchy/wydmuchy termiczne. Takie noszenia łatwiej wykorzystać w górach, odwzorowując topografię, trudniej na płaskim. Najtrudniej robić w takim powietrzu pierwszą wysokość. Często trzeba ostrzej zawinąć (bez liczenia :) ) i odejść z taką masą powietrza z nadzieją na to, że ta oprze się o jakąś przeszkodę, zabierze se sobą jakiś bąbel i coś z tego się wyżebrze. Czasem się udaje, a czasem kończy się to żenującym skokiem-zlotem za pierwszy las. Jeśli przejdzie się połowę wysokości do podstawy i zaczynają żreć chmury, noszenia się stają bardziej przewidywalne.

der, co statystycznie tego nie liczy

Re: Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 01 września 2017, 13:52
autor: JaroXS
JakubM pisze:Dzięki Jarku za kolejny film. Pytanie statystyczne - jak często krążenie które zaczynasz nie daje efektu?
Mam na myśli sytuację, gdy wchodzisz w noszenie, skrzydło wyraźnie ucieka do tyłu, wario ładnie pika te dobre 2-3 sekundy, próbujesz krążyć, a tu... w najlepszym wypadku nie ma nic, w najgorszym zaliczasz wtopę :/

Warunki o których piszę to słaba termika, wiatr 5-7m/s.


Hej,

jak jest silniejszy wiatr to często jest tak że musisz założyć krążenie od razu bez liczenia/czekania, bo zanim się zorientujesz komin będzie już za Tobą. Jeżeli skrzydło wyraźnie idzie za plecy i czujesz obciążenie na siedzisku uprzęży a vario ładnie pika to w takich warunkach bym zaczynał kręcić pewnie od razu. Ale tak jak mówiłem w filmie, na to nie ma schematu bo równie dobrze nawet przy silniejszym wietrze noszenie może być całkiem szerokie (chociaż prawdą jest że pewnie zdarza się to rzadziej) :)

Generalnie mi nadal zdarza się często że po prostu robię zlota także się nie przejmuj i trenuj, trenuj, trenuj :)

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

Re: Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 01 września 2017, 16:49
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Z tym skrzydłem które się cofa to nie zawsze tak jest. Ja częściej się spotykam z tym że skrzydło wchodzące w noszenie pochyla się do przodu. A jak są wąskie noszenia to rzeczywiście ja zakręcam od razu na wejściu i potem poprawiam tak aby jak najdłużej być w noszeniu.

Re: Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 01 września 2017, 20:42
autor: JaroXS
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Z tym skrzydłem które się cofa to nie zawsze tak jest. Ja częściej się spotykam z tym że skrzydło wchodzące w noszenie pochyla się do przodu. A jak są wąskie noszenia to rzeczywiście ja zakręcam od razu na wejściu i potem poprawiam tak aby jak najdłużej być w noszeniu.


Fakt, ale to o czym mówisz zależne jest od konstrukcji i obciążenia powierzchni.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec

Re: Kręcenie noszeń - Tips and Tricks

: 01 września 2017, 21:42
autor: Zbyszek Gotkiewicz
JaroXS pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Z tym skrzydłem które się cofa to nie zawsze tak jest. Ja częściej się spotykam z tym że skrzydło wchodzące w noszenie pochyla się do przodu. A jak są wąskie noszenia to rzeczywiście ja zakręcam od razu na wejściu i potem poprawiam tak aby jak najdłużej być w noszeniu.


Fakt, ale to o czym mówisz zależne jest od konstrukcji i obciążenia powierzchni.

Pozdrawiam,

Jarek Borowiec


To dodam, że także od zaciągnięcia sterówek. Im mniejsze obciążenie powierzchni i im bardziej zaciągnięte sterówki tym łatwiej o cofnięcie się skrzydła przy wejściu w noszenie.