Strona 1 z 1

FullStall - film instruktażowy (wstęp)

: 23 lutego 2018, 23:03
autor: JaroXS


Hej, słuchajcie to jest tylko wstęp. Obecnie pracuję nad kolejną partią filmu odnośnie fullstalla. W kolejnym odcinku dokładnie i powoli wytłumaczę wszystkie kluczowe momenty siedząc w uprzęży oraz pokaże wam znacznie więcej swoich ujęc praktycznych. Ujęć w których będę spadał przez wiele setek metrów tylko po to aby pokazać Wam wszystkie kluczowe momenty. Obróbka tego wszystkiego wymaga bardzo dużego nakładu czasu, którego nie posiadam zbyt wiele. Dla zielonych ten "wstęp" może być zbyt skomplikowany, bo pomijam wiele istotnych rzeczy, ale jak poczekacie to będzie bardzo duże uzupełnienie. Generalnie film o fullstallu będzie miał prawie godzinę i sądzę że będzie to największa ilość wiedzy w pigułce o tej figurze jaką kiedykolwiek ktoś wyprodukował. Zależy mi na tym aby ujęcia praktyczne były jak najlepsze, dlatego postanowiłem podzielić film na kilka mniejszych odcinków. Niektórzy mogą narzekać "dlaczego wszstko nie w jednym?" Dlatego że mam rodzinę i inne ważniejsze obowiązki i robię tak jak mi jest wygodnie :). Pozdrawiam. Jarek

Re: FullStall - film instruktażowy (wstęp)

: 25 lutego 2018, 10:51
autor: Marcin.
Tam na 12:11 robisz taki impuls sterowkami. Moze bedzie o tym w tej wersji rozszerzonej filmu :)
Dzieki za filmik ,kciuk w gore i czekamy cierpliwie na dalszy ciag serialu o lataniu :)
Pozdrawiam.

Re: FullStall - film instruktażowy (wstęp)

: 25 lutego 2018, 17:44
autor: kris
Dzięki Jaro,
czekam na kolejne odcinki

Re: FullStall - film instruktażowy (wstęp)

: 26 lutego 2018, 08:21
autor: JaroXS
Marcin. pisze:Tam na 12:11 robisz taki impuls sterowkami. Moze bedzie o tym w tej wersji rozszerzonej filmu :)
Dzieki za filmik ,kciuk w gore i czekamy cierpliwie na dalszy ciag serialu o lataniu :)
Pozdrawiam.


Hej,

tak w tym momencie o którym piszesz wychodzę z full stalla. W trakcie mojego krótkiego lotu do tyłu występuje oscylacja czaszy przód-tył względem pilota. W momencie kiedy skrzydło jest lekko przede mną odpuszczam szybko płynnie sterówki i zaraz po tym je zaciągam w dół hamując przestrzał. Przestrzał na tym Bright 5 jest całkiem spory mimo wszystko, bo skrzydło było 20kg przeważone a ta konstrukcja bardzo dobrze klei strugi na krawędzi natarcia. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć że to przeważone 20kg skrzydło szkolne EN-A nie nadaje się dla początkujących full stallerów. Proponowałbym trenowanie na skrzydle szkolnym w połowie przedziału wagowego bo wtedy wszystko przebiega wolniej i nie rzuca nami tak jak PYTLEM BRAMBOR ;).

Postaram się dokończyć film uzupełniający w którym będzie znacznie więcej ujęć i wyjaśnień.

Pozdrawiam,