Hole, uprawnienia, przepisy
: 12 maja 2019, 11:21
Jako, że projekt "Mojej Windy" małymi krokami zbliża się ku końcowi, czas uporządkować pewne sprawy formalne.
Czy ktoś, może którykolwiek z instruktorów jest w stanie rzeczowo odpowiedzieć na kilka pytań w związku z moimi wątpliwościami.
W przypadku holi organizowanych niegdyś sprawa wydawała się być jasna.
Wykorzystanie wyciągarki samoobsługowej wyprzedza przepisy i te z pewnością jej nie obejmują i długo nie obejmą.
Zatem podporządkujmy ją pod klasyczne hole, tak było kiedyś.
Wymagania :
Organizator lotów,
Zgoda właściciela teremu
Kierownik startu
Przeszkolony wyciągarkowy
Komunikacja radiowa z jednym i drugim
Certyfikacja sprzętu tylko w przypadku lotów z pasażerem i nadzorowanych (szkolenie)
uprawnienia i ubezpieczenie OC
Przeszkolenie H
Jednak swego czasu przeczytałem, a nie wiem czy to prawda, że wymóg przeszkolonego wyciągarkowego zniknął.
Podobnie było z H.
Czy to prawda ?
Tak, wiem. Przeszkolenie na obsługę wyciągarki prowadzi niemal każda szkoła paralotniowa.
Jakie umocowanie prawne ma takie świadectwo przeszkolenia ?
Czy jest ono unormowane jako szkolenie lotnicze, czy zwykłe przeszkolenie sprzętowe.
Czy równoznaczne w takim przypadku może być posiadanie uprawnień takich centr szkoleń http://www.centrumszkolen.net/kursy-na-wciagarki/
za akredytacją UDT ?
Czy przeszkolenie wyciągarkowego nadal jest niezbędne ? Bo w zasadność takiego szkolenia nie śmiem wątpić. Jednak szkolenie na stacjonarce kogoś, kto ma zamiar się holować sam mija się całkowicie z sensem. Natomiast próba nauki holi na "moim sprzęcie" którego obsługa ze strony szkolącego polegać będzie na włączeniu głównego zasilania to w ogóle kuriozum.
Z góry dziękuję za odpowiedzi w tym wątku, które z pewnością przydadzą się naśladowcom konstrukcji samoobsługowych.
Czy ktoś, może którykolwiek z instruktorów jest w stanie rzeczowo odpowiedzieć na kilka pytań w związku z moimi wątpliwościami.
W przypadku holi organizowanych niegdyś sprawa wydawała się być jasna.
Wykorzystanie wyciągarki samoobsługowej wyprzedza przepisy i te z pewnością jej nie obejmują i długo nie obejmą.
Zatem podporządkujmy ją pod klasyczne hole, tak było kiedyś.
Wymagania :
Organizator lotów,
Zgoda właściciela teremu
Kierownik startu
Przeszkolony wyciągarkowy
Komunikacja radiowa z jednym i drugim
Certyfikacja sprzętu tylko w przypadku lotów z pasażerem i nadzorowanych (szkolenie)
uprawnienia i ubezpieczenie OC
Przeszkolenie H
Jednak swego czasu przeczytałem, a nie wiem czy to prawda, że wymóg przeszkolonego wyciągarkowego zniknął.
Podobnie było z H.
Czy to prawda ?
Tak, wiem. Przeszkolenie na obsługę wyciągarki prowadzi niemal każda szkoła paralotniowa.
Jakie umocowanie prawne ma takie świadectwo przeszkolenia ?
Czy jest ono unormowane jako szkolenie lotnicze, czy zwykłe przeszkolenie sprzętowe.
Czy równoznaczne w takim przypadku może być posiadanie uprawnień takich centr szkoleń http://www.centrumszkolen.net/kursy-na-wciagarki/
za akredytacją UDT ?
Czy przeszkolenie wyciągarkowego nadal jest niezbędne ? Bo w zasadność takiego szkolenia nie śmiem wątpić. Jednak szkolenie na stacjonarce kogoś, kto ma zamiar się holować sam mija się całkowicie z sensem. Natomiast próba nauki holi na "moim sprzęcie" którego obsługa ze strony szkolącego polegać będzie na włączeniu głównego zasilania to w ogóle kuriozum.
Z góry dziękuję za odpowiedzi w tym wątku, które z pewnością przydadzą się naśladowcom konstrukcji samoobsługowych.