Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ok. A czy mógłbyś podać krok po kroku jakie czynności wykonujesz od przyjazdu na lotnisko? Albo nawet wcześniej

PG PPG N czyli procedury znane z odpowiednich stylów latania oraz Nowe dla holi samodzielnych
1. Ocena warunków pogodowych. Przekrój pionowy wiatru. PG PPG
2. Wytypowanie miejsca startu, zgoda właściciela terenu PG PPG
3. Zebranie niezbędnego sprzętu, naładowanie elektroniki PG PPG
4. Przegląd mechaniczny silnika/napędu. Mocowań, elementów ruchomych, stałych, instalacji elektrycznej, uzupełnienie paliwa PPG
5. Dojazd na startowisko PG PPG
6. Wybór miejsca postoju samochodu lub/oraz wyciągarki w miejscu nie zagrażającym innym użytkownikom terenu. Zgłoszenie lotu, jeśli konieczne. PG PPG
7. Montaż przeduruchomieniowy silnika, rozruch testowy, sprawdzenie poprawnego funkcjonowania elementów ruchomych oraz działania manetki PPG
8. Montaż spadochrodu hamującego. Rozwinięcie liny. Wskazany okresowy przegląd liny po rozwinięciu N
9. Ewentualny montaż wskaźnika kierunku wiatru, przygotowanie paralotni, uprzęży, przegląd zapięć, taśm, uchwytu zapasu PG PPG
10. Wpięcie skrzydła, zapięcie uprzęży, ocena kierunku wiatru i faz podmuchów PG PPG
11. Wpięcie wyczepu PG
12. Chwyt manetki , chyba że sterowanie jest inne np. Z pulpitu, sterówek PPG
13. Dwie metody startu. Z wciągnięciem skrzydła a następnie gaz/ciąg lub start z napiętej wstępnie liny, odpowiednik startu z pomocą ciągiem PPG
14. Hol z utrzymaniem kierunku na wyciągarkę. PG
15. W przypadku odchyłek wiatru, mocnych podmuchów bocznych, możliwość odpuszczenia gazu/ciągu, korekta kierunku i dalszy ciąg PPG
16. Końcowe odpuszczenie gazu/ciągu PPG
17. Wyczepienie. PG
18. Jeśli nie następuje automatycznie, to wymuszenie zwijania liny N
19. Odprowadzenie wzrokiem liny PG
20. Po czasie kontrola wzrokowa z góry lokalizacji spadochronu hamującego po zwinięciu N