Wg. mnie IPPI 5 jest warte tyle na ile ktos je wyceni
Wymagania dla bazowego IPPI 4 albo 5 sie nie zmienily (aczkolwiek nie sprawdzalem tylko tak z glowy pisze na ile pamietam). Dopoki dla 'zarzadcy' danego miejsca to IPPI 5 jest wystarczajace to nic sie nie zmienia. Jezeli jednak ktos przeforsuje np. IPPI 5B jest wymagane to pewnie trzeba bedzie zaplacic za nowy kwit.
Wgl chyba zmieniono w kazdej z kategorii podejscie co do mierzalnych parametrow rozrozniajac je na
- Umiejetnosci (skill)
- Wiedze (knowledge)
- Doswiadczenie (experience)
- Postawa (attitude)
Tak na szybko patrzac na samo doswiadczenie:
4 - 25 lotow z 3 roznych miejsc, 15 godz nalotu (w tym termika), zalecany SIV
4A (ladowanie na celnosc)- mgliste 'doswiadczenie z posiadana kategoria EN'
5 - 100 lotow lub 50 godzin nalotu z 5 roznych miejsc, zalecany SIV
5B (cross-country) - doswiadczenie na posiadanej kategorii EN, 5 lotow XC, lot wzdluz jednej granii sie nie liczy
5C (zawody) - doswiadczenie na wszystkich kategoriach EN w tym 2 rzedowki, 3 x pudlo na zawodach FAI2
5D (acro) - ukonczony SIV, doswiadczenie z posiadana kategoria EN, 20 lotow acro nagranych na video, kilka lotow 'pod presja': na zawodach, pokazach, nad ziemia
6 (tandem) - 100 lotow w 10 miejscowkach, rekomendowany SIV i jako minimum kontrola duzych wahadel i klap