Strona 1 z 1

IPPI 2021

: 23 września 2021, 12:38
autor: Domin
FAI w 2021 roku wprowadza nowe standardy. Dokument nazwali CIVL SafePro Para. Od teraz jest więcej poziomów umiejętności, wprowadzono dodatkowo 4A, 5B, 5C, 5D i 6. Warto się zapoznać jak bezpieczny rozwój paralotniarza widziany jest przez Międzynarodową Federację Lotniczą. Dokument liczy 31 stron w języku angielskim.

https://www.fai.org/sites/default/files ... OK_X-bOinI

Re: IPPI 2021

: 23 września 2021, 12:47
autor: Domin
Może komuś się przyda jak samodzielnie przetłumaczyć dokument za pomocą Google Translate.
1. wejść na witrynę https://translate.google.com/
2. wybrać u góry "Documents" do tłumaczenia, następnie "Browse your computer"
3. w nowe okienko wkleić link do powyższego dokumentu https://www.fai.org/sites/default/files ... OK_X-bOinI
4. cieszyć się fatalnym tłumaczeniem z angielskiego

Re: IPPI 2021

: 23 września 2021, 13:55
autor: Zbyszek Gotkiewicz
A tak na szybko, to co jest warte teraz moje IPPI 5?

Re: IPPI 2021

: 23 września 2021, 15:07
autor: Ciechan
Ja tam w Experience requirements widzę te same wymogi co wcześniej, więc nie wydaje mi się, żeby stare karty miały stracić ważność. Jest dużo podstopni i dokładnie opisano co powinno się umieć, więc to bardziej ciekawostka pod kątem Waszych dyskusji o programach szkolenia.

Re: IPPI 2021

: 23 września 2021, 16:18
autor: szymon.strus
Wg. mnie IPPI 5 jest warte tyle na ile ktos je wyceni ;) Wymagania dla bazowego IPPI 4 albo 5 sie nie zmienily (aczkolwiek nie sprawdzalem tylko tak z glowy pisze na ile pamietam). Dopoki dla 'zarzadcy' danego miejsca to IPPI 5 jest wystarczajace to nic sie nie zmienia. Jezeli jednak ktos przeforsuje np. IPPI 5B jest wymagane to pewnie trzeba bedzie zaplacic za nowy kwit.

Wgl chyba zmieniono w kazdej z kategorii podejscie co do mierzalnych parametrow rozrozniajac je na
- Umiejetnosci (skill)
- Wiedze (knowledge)
- Doswiadczenie (experience)
- Postawa (attitude)

Tak na szybko patrzac na samo doswiadczenie:

4 - 25 lotow z 3 roznych miejsc, 15 godz nalotu (w tym termika), zalecany SIV
4A (ladowanie na celnosc)- mgliste 'doswiadczenie z posiadana kategoria EN'
5 - 100 lotow lub 50 godzin nalotu z 5 roznych miejsc, zalecany SIV
5B (cross-country) - doswiadczenie na posiadanej kategorii EN, 5 lotow XC, lot wzdluz jednej granii sie nie liczy
5C (zawody) - doswiadczenie na wszystkich kategoriach EN w tym 2 rzedowki, 3 x pudlo na zawodach FAI2
5D (acro) - ukonczony SIV, doswiadczenie z posiadana kategoria EN, 20 lotow acro nagranych na video, kilka lotow 'pod presja': na zawodach, pokazach, nad ziemia
6 (tandem) - 100 lotow w 10 miejscowkach, rekomendowany SIV i jako minimum kontrola duzych wahadel i klap

Re: IPPI 2021

: 28 września 2021, 01:23
autor: mg
5C (zawody) - 3 x goal a nie 3 x pudło

Re: IPPI 2021

: 05 stycznia 2022, 17:45
autor: Gość
Czy da się ogarnąć ippi przez internet (skan wniosku,tracków)?

Re: IPPI 2021

: 05 stycznia 2022, 18:32
autor: Kuba

Re: IPPI 2021

: 05 stycznia 2022, 20:37
autor: rk
Gość pisze:Czy da się ogarnąć ippi przez internet (skan wniosku,tracków)?


http://pgxc.pl/2019/6/raport-na-potrzeby-ippi/

Re: IPPI 2021

: 06 stycznia 2022, 18:39
autor: JaroXS
szymon.strus pisze:Wg. mnie IPPI 5 jest warte tyle na ile ktos je wyceni ;) Wymagania dla bazowego IPPI 4 albo 5 sie nie zmienily (aczkolwiek nie sprawdzalem tylko tak z glowy pisze na ile pamietam). Dopoki dla 'zarzadcy' danego miejsca to IPPI 5 jest wystarczajace to nic sie nie zmienia. Jezeli jednak ktos przeforsuje np. IPPI 5B jest wymagane to pewnie trzeba bedzie zaplacic za nowy kwit.

Wgl chyba zmieniono w kazdej z kategorii podejscie co do mierzalnych parametrow rozrozniajac je na
- Umiejetnosci (skill)
- Wiedze (knowledge)
- Doswiadczenie (experience)
- Postawa (attitude)

Tak na szybko patrzac na samo doswiadczenie:

4 - 25 lotow z 3 roznych miejsc, 15 godz nalotu (w tym termika), zalecany SIV
4A (ladowanie na celnosc)- mgliste 'doswiadczenie z posiadana kategoria EN'
5 - 100 lotow lub 50 godzin nalotu z 5 roznych miejsc, zalecany SIV
5B (cross-country) - doswiadczenie na posiadanej kategorii EN, 5 lotow XC, lot wzdluz jednej granii sie nie liczy
5C (zawody) - doswiadczenie na wszystkich kategoriach EN w tym 2 rzedowki, 3 x pudlo na zawodach FAI2
5D (acro) - ukonczony SIV, doswiadczenie z posiadana kategoria EN, 20 lotow acro nagranych na video, kilka lotow 'pod presja': na zawodach, pokazach, nad ziemia
6 (tandem) - 100 lotow w 10 miejscowkach, rekomendowany SIV i jako minimum kontrola duzych wahadel i klap



Ciezko znalezc balans i osadzic to w dokumentach ale teraz podoba mi sie to znacznie bardziej niz bylo.