Odpowiedzialność - prawo lotnicze polskie
: 15 lutego 2022, 14:15
Hej,
albo mi się wydaje albo 3 lipca 2019 były jakieś zmiany bo są tam różne uchylenia. No i widziałem też jakieś nowe dokumenty z maja 2021...
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 191497.pdf
w nawiązaniu do poprzednich dyskusji wypadków itd. polecam z powyższego dokumentu przeczytać załącznik numer 2 oraz rozdział 5 i 6, mianowicie:
6.3. Za ocenę gotowości do lotu, a w szczególności: kompletność oraz gotowość do użycia
paralotni i wyposażenia, prawidłowość zapięcia uprzęży oraz wybór miejsca i rodzaju
wykonywanego lotu, jest odpowiedzialny:
1) w przypadku pilota paralotni – pilot osobiście, z zastrzeżeniem pkt 6.5;
2) w przypadku, o którym mowa w pkt 5.7.3, oraz lotów ucznia-pilota – instruktor
paralotniowy prowadzący szkolenie.
a 5.7.3 takie coś:
5.7.3. Loty na paralotniach podczas zajęć rekreacyjnych, o których mowa w art. 94 ust. 1
ustawy, mogą odbywać się w podmiotach szkolących lub pod ich nadzorem, zgodnie
z dokumentami wewnętrznymi:
1)39)na paralotniach spełniających warunki i wymagania określone w załączniku nr 5a
do rozporządzenia;
2) na holu lub ze wzgórza o deniwelacji nie większej niż 150 m;
3) nie wyżej niż 100 m nad terenem;
4) przy prędkości wiatru nieprzekraczającej 3 m/s;
5) w warunkach atermicznych;
6) po złożeniu oświadczenia lub przedstawieniu prawa jazdy, o których mowa.
w art. 105 ust. 5 ustawy.
Co tam się dalej zmieniło nie kopałem, ale gdyby się komuś chciało bardziej zagłębić w te zmiany prawne, bo jest tego po kokot, to może tutaj kopać:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/search.xsp
potem w tytule wystarczy wpisać świadectwo kwalifikacji, albo np. prawo lotnicze, albo np. ministerstwo infrastruktury itp.
Pozdrawiam,
albo mi się wydaje albo 3 lipca 2019 były jakieś zmiany bo są tam różne uchylenia. No i widziałem też jakieś nowe dokumenty z maja 2021...
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/downl ... 191497.pdf
w nawiązaniu do poprzednich dyskusji wypadków itd. polecam z powyższego dokumentu przeczytać załącznik numer 2 oraz rozdział 5 i 6, mianowicie:
6.3. Za ocenę gotowości do lotu, a w szczególności: kompletność oraz gotowość do użycia
paralotni i wyposażenia, prawidłowość zapięcia uprzęży oraz wybór miejsca i rodzaju
wykonywanego lotu, jest odpowiedzialny:
1) w przypadku pilota paralotni – pilot osobiście, z zastrzeżeniem pkt 6.5;
2) w przypadku, o którym mowa w pkt 5.7.3, oraz lotów ucznia-pilota – instruktor
paralotniowy prowadzący szkolenie.
a 5.7.3 takie coś:
5.7.3. Loty na paralotniach podczas zajęć rekreacyjnych, o których mowa w art. 94 ust. 1
ustawy, mogą odbywać się w podmiotach szkolących lub pod ich nadzorem, zgodnie
z dokumentami wewnętrznymi:
1)39)na paralotniach spełniających warunki i wymagania określone w załączniku nr 5a
do rozporządzenia;
2) na holu lub ze wzgórza o deniwelacji nie większej niż 150 m;
3) nie wyżej niż 100 m nad terenem;
4) przy prędkości wiatru nieprzekraczającej 3 m/s;
5) w warunkach atermicznych;
6) po złożeniu oświadczenia lub przedstawieniu prawa jazdy, o których mowa.
w art. 105 ust. 5 ustawy.
Co tam się dalej zmieniło nie kopałem, ale gdyby się komuś chciało bardziej zagłębić w te zmiany prawne, bo jest tego po kokot, to może tutaj kopać:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/search.xsp
potem w tytule wystarczy wpisać świadectwo kwalifikacji, albo np. prawo lotnicze, albo np. ministerstwo infrastruktury itp.
Pozdrawiam,