Serwis
: 09 maja 2016, 21:19
Dlaczego serwis przy badaniu wytrzymałości lin, rwie tą najgrubszą z rzędu A, a nie te najcieńsze ?
MArcinB. pisze:Pewnie Vypariny.
starry pisze:No nie chodzi tu raczej o rasowanie prędkości trymowej, przynajmniej takie zapewnienie otrzymałem.
Wyobrażam sobie to w ten sposób, że długości lin zostały wytrymowane z mniejszą tolerancją ( bliżej wartości optymalnej) niż dopuszcza to producent.
Czy takie coś znacząco polepsza własności lotne ? Nie wiem, nie mam możliwości ocenić.
Pytam, bo nigdy nie słyszałem o takim trymowaniu ( pomijam tuning dla ścigantów )
The overall length (riser lines + mid lines + upper lines) has to be checked under exactly 5DaN of tension. The difference between the measured length and the original length should not exceed +/- 10mm. The length of the line connection tabs is also be included in the measurement. Contact OZONE for the correct line length charts for the particular wing.
Any significant changes to the overall line lengths will take the wing out of the certified trim configuration and will possibly make the wing more dangerous to fly. The consequences of any changes can include a slower trim speed, difficult inflation, parachutal tendencies etc.
<10 secs average (JDC) + tear strength >600gr/5mm = Consult with OZONE. Requires professional test flight for confirmation.
<10 secs average (JDC) + tear strength < 600gr/5mm = Unacceptable. Glider should be deemed un-airworthy.