Strona 1 z 4
Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 12 listopada 2020, 23:34
autor: Imodi
Jak w tytule. Wazę 110 kg. Początkujący w trakcie kursu Jaka jest wasza opinia o takim skrzydle?
https://www.olx.pl/oferta/u-turn-skrzyd ... G3HDA.html
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 12 listopada 2020, 23:38
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Potrzebujesz parę informacji na temat tego skrzydła. Takich jak nazwa rozmiar wydłużenie.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 12 listopada 2020, 23:42
autor: Imodi
Skrzydło u-turn alpine peak 2, rocznik 2015, en A, wydłużenie 4,94, powierzchnia flat 31 m2
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 12 listopada 2020, 23:44
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Nadaje się. Nic większego niż 31 metrów nie znajdziesz a i tak będziesz musiał włożyć w naukę dwa razy więcej pracy i staranności.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 12 listopada 2020, 23:44
autor: matgaw
Cyferkowo wygląda to ok. Mało popularna firma w Polsce.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 00:09
autor: Imodi
Właśnie ciężko znaleść opinie o tym skrzydle. Opos producenta zawsze jest jak z bajki . Cena myśle, ze odpowiednia. Nie jestem uparty koniecznie na to skrzydło , może warto poszukać jeszcze innego?
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 00:31
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Lepsze było by Nemo 4, ale trudno będzie znaleźć. Szczególnie tak tanio.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 08:59
autor: Imodi
Znalazłem jeszcze takie skrzydło :
https://www.olx.pl/oferta/paralotnia-tr ... Hf4hS.htmlTriple seven Pawn en A, waga 100-125 kg, wydłużenie 5, powierzchnia 30,2 m2
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 10:12
autor: adam.a
Kup sobie coś renomowanej marki (advance skywalk ozone nova gin) łatwiej będzie z ew odsprzedażą, choć trudno znaleźć coś używanego. Nemo akurat jest i był zawsze wysyp na giełdach ( w tej chwili jest około 10szt) , z jakiś powodów ludzie chcą sie ich pozbyć ale nie mogą...
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 10:27
autor: Zbyszek Gotkiewicz
adam.a pisze:Kup sobie coś renomowanej marki (advance skywalk ozone nova gin) łatwiej będzie z ew odsprzedażą, choć trudno znaleźć coś używanego. Nemo akurat jest i był zawsze wysyp na giełdach ( w tej chwili jest około 10szt) , z jakiś powodów ludzie chcą sie ich pozbyć ale nie mogą...
.Dudek też jest renomowaną marka jeśli już wprowadzasz taki parametr. I jeśli chodzi o odsprzedarz to jest skrzydłem najlepiej trzymającym cenę w tym segmencie. Składa się na to kilka czynników: bardzo dobra jakość i parametry użytkowe, serwis producenta w kraju, zapoznanie się ze skrzydłem na kursie w wielu szkołach. A to, że jest ich już sporo na rynku to zasługa popularności. Parę lat temu Adwance Alpha był dość intensywnie wprowadzany na nasz rynek, ale chyba się nie przyjął. Pozostałe wymienione firmy praktycznie nie istnieją na naszym rynku w segmencie skrzydeł dla pilotów zaczynających latanie. Pojawiają się dopiero gdy pilot lata regularnie około 30 godzin w termice. Albo przynajmniej tak mu się wydaje.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 10:34
autor: Imodi
Niestety ale mój budżet to maks 3500 zł, w tej cenie nie mogę nic znaleźć z dudka (nemo 4 lub xx)
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 10:43
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Imodi pisze:Niestety ale mój budżet to maks 3500 zł, w tej cenie nie mogę nic Znaleść
To rzeczywiście dobrze poszukać skrzydeł mniej znanych marek na naszym rynku. Nabywca takiego skrzydła musi się liczyć z trudniejsza, sprzedażą i obniżenie ceny to jest jedyny sposób na zmianę skrzydła.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 10:58
autor: adam.a
Zbyszek Gotkiewicz pisze:.Dudek też jest renomowaną marka jeśli już wprowadzasz taki parametr. I jeśli chodzi o odsprzedarz to jest skrzydłem najlepiej trzymającym cenę w tym segmencie. Składa się na to kilka czynników: bardzo dobra jakość i parametry użytkowe, serwis producenta w kraju, zapoznanie się ze skrzydłem na kursie w wielu szkołach. A to, że jest ich już sporo na rynku to zasługa popularności. Parę lat temu Adwance Alpha był dość intensywnie wprowadzany na nasz rynek, ale chyba się nie przyjął. Pozostałe wymienione firmy praktycznie nie istnieją na naszym rynku w segmencie skrzydeł dla pilotów zaczynających latanie. Pojawiają się dopiero gdy pilot lata regularnie około 30 godzin w termice. Albo przynajmniej tak mu się wydaje.
z moich obserwacji wynika że dopiero jak ceny 2-4letniego nema spadają poniżej 4 tys to zaczynają znikać z ogłoszeń, a wiekszosć z tymi kosmicznymi cenami wisi bardzo długo. Widziałem też protokoły przeglądu nemo4 z bardzo słabymi wynikami przewiewnosci jak na 2-3 letnie skrzydła, może to też powód problemów z odsprzedażą .
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 11:10
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Dudek robi skrzydła z tych samych materiałów które wykorzystują firmy darzone przez Ciebie taką wielką atencją. Czyli Nemo z kiepskim wynikiem przeciwności jest jedynie dowodem na to, że na tych skrzydłach dużo się lata co w tej klasie skrzydeł nie jest takie oczywiste. Nie zetknąłem się z dwuletnim Nemo który ma zły test przewiewności. Mógłbyś taki tu pokazać, bo jakoś trudno mi w to uwierzyć.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 11:22
autor: adam.a
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dudek robi skrzydła z tych samych materiałów które wykorzystują firmy darzone przez Ciebie taką wielką atencją. Czyli Nemo z kiepskim wynikiem przeciwności jest jedynie dowodem na to, że na tych skrzydłach dużo się lata co w tej klasie skrzydeł nie jest takie oczywiste. Nie zetknąłem się z dwuletnim Nemo który ma zły test przewiewności. Mógłbyś taki tu pokazać, bo jakoś trudno mi w to uwierzyć.
to chyba jakoś wiosną było, jesli znajdę jakiś ślad po tych ogłoszeniach to tu wrzucę, w jednym z nich pamietam był podany nalot 30-40h.. może to po jakies szkole skrzydło było, nie wiem nie wnikam , to tylko moje obserwacje . Dudek renomę ma raczej w skrzydłach napędowych i ma fajne uprzęże .
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 11:32
autor: Zbyszek Gotkiewicz
adam.a pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dudek robi skrzydła z tych samych materiałów które wykorzystują firmy darzone przez Ciebie taką wielką atencją. Czyli Nemo z kiepskim wynikiem przeciwności jest jedynie dowodem na to, że na tych skrzydłach dużo się lata co w tej klasie skrzydeł nie jest takie oczywiste. Nie zetknąłem się z dwuletnim Nemo który ma zły test przewiewności. Mógłbyś taki tu pokazać, bo jakoś trudno mi w to uwierzyć.
to chyba jakoś wiosną było, jesli znajdę jakiś ślad po tych ogłoszeniach to tu wrzucę, w jednym z nich pamietam był podany nalot 30-40h.. może to po jakies szkole skrzydło było, nie wiem nie wnikam , to tylko moje obserwacje . Dudek renomę ma raczej w skrzydłach napędowych i ma fajne uprzęże .
Nie ma takiej możliwości, żeby skrzydło z nalotem 30-40 godzin miało źle wyniki przewiewności. Nawet jeśli jest to wersja light. Oczywiście można skrzydło zniszczyć źle je przechowując, ale łączenie takiego przypadku z producentem jest nieuczciwe. Obecnie skrzydła powinny spokojnie utrzymywać dobre parametry do około 500 godzin. Znałem jednego pilota ppg, który twierdzi że zrobił rocznego nalotu 500 godzin. Latał prawie codziennie rano i wieczorem. Normalni piloci, szczególnie swobodnie latający są w stanie zrobić około 15 godzin rocznie. Jak komuś bardzo zależy na lataniu to bez jeżdżenia na zawody trudno wylatać więcej niż 30 godzin. Tak więc deklarowanie nalotu 30-40 godzin po dwóch latach jest jak najbardziej wiarygodne, natomiast zła przepuszczalność tkaniny w takim skrzydle to sprawa do wyjaśnienia.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 11:54
autor: ciacholot
Jak ktoś zaczyna to zazwyczaj przeznacza na skrzydło małą kwotę. Dopiero jak się wkręci to przestaje liczyć i płaci za to co chce mieć.
Jeśli chodzi o Dudka to Nemo jest bardzo dobrym wyborem na pierwsze skrzydło. Poza tym, że dobrze lata i nadrabia braki pilota to jeszcze nie traci na wartości, a jak się kupi coś co na naszym rynku jest mało rozpowszechnione to można zostać ostatnim właścicielem i wtedy z niskiej ceny zakupu robi się drogo.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 12:24
autor: Imodi
Z tych dwóch ofert które wkleiłem , które byście Panowie wybrali? Oby dwie firmy to dla mnie kompletna egzotyka. Ten 777 pawn ma niby shark nose, u turn jest lekki i tez ma jakiś system na krawędzi spływu poprawiający bezpieczeństwo ( wstępne napięcie spływu )
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 12:28
autor: Piotr Domański
Niema co się czarować w 98% Nemo sprzedawane w Polsce to odpady ze szkół a tam lekkiego życia skrzydła nie maja. Nie sądzę, że sprzedający instruktor wpisuje GH do nalotu skrzydła i czy w ogóle jest to policzalne a o notorycznym waleniem komorami o glebę nawet nie wspomnę:) Nie ma co się dziwić że skrzydła dla początkujących starzeją się szybciej.
Re: Pierwsze skrzydło dla początkującego 125 kg masy startowej
: 13 listopada 2020, 12:33
autor: Piotr Domański
Imodi pisze:Z tych dwóch ofert które wkleiłem , które byście Panowie wybrali? Oby dwie firmy to dla mnie kompletna egzotyka. Ten 777 pawn ma niby shark nose, u turn jest lekki i tez ma jakiś system na krawędzi spływu poprawiający bezpieczeństwo ( wstępne napięcie spływu )
Obie te firmy to żadna egzotyka ale naprawdę trzeba rozważyć wybór bo nawet skrzydła w obrębie A potrafią się znacznie od siebie różnić. Duża ilość pozytywnych opinii na temat Nemo 4 to dobry znak ale z drugiej strony opiniujący to albo instruktorzy powiązani z producentem albo początkujący więc... i tak dupa z tyłu;)