Zbyszek Gotkiewicz pisze:joanka pisze:Piotr Domański pisze:jakie to skrzydło?
Ozone rush 5.
Czyli masz prawie 3,2 kg/m. Czyli optymalnie.
I jest git, jak dla mnie idealnie, widocznie ja źle liczyłam.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:joanka pisze:Piotr Domański pisze:jakie to skrzydło?
Ozone rush 5.
Czyli masz prawie 3,2 kg/m. Czyli optymalnie.
joanka pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:joanka pisze:Ozone rush 5.
Czyli masz prawie 3,2 kg/m. Czyli optymalnie.
I jest git, jak dla mnie idealnie, widocznie ja źle liczyłam.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Piotrek. Żeby mieć obciążenie 5 w tandemie to pasażer musi ważyć chyba ze 120 kg. Najciężsi z jakimi latałem ważyli 110 i można wtedy zapomnieć o lataniu termicznym. A na żagiel by musiało wiać że 6 m/s. Za to jak pasażer ma 50 kg wagi to czasem trudno wylądować bo gdzie bym nie poleciał to mam do góry.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:joanka pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Czyli masz prawie 3,2 kg/m. Czyli optymalnie.
I jest git, jak dla mnie idealnie, widocznie ja źle liczyłam.
I tak dobrze, że wogóle coś liczyłaś. Piloci paralotni rzadko sobie takimi rzeczami głowę zajmują
Zbyszek Gotkiewicz pisze:I tak dobrze, że wogóle coś liczyłaś. Piloci paralotni rzadko sobie takimi rzeczami głowę zajmują
Piotr Domański pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:I tak dobrze, że wogóle coś liczyłaś. Piloci paralotni rzadko sobie takimi rzeczami głowę zajmują
No policzyła, że ma prawie 4, bez urazy dla joanki uważam że zamiast liczyć lepiej niech piloci czytają tabelki przedstawione przez producentów. Joanka i tak jest w dobrej sytuacji gorzej mają Ci co mają masę startową poniżej 60kg, nie ma bata muszą latać z obciążeniem poniżej 3 bo na mniejszych skrzydłach lata się cholernie ciężko.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Piotr Domański pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:I tak dobrze, że wogóle coś liczyłaś. Piloci paralotni rzadko sobie takimi rzeczami głowę zajmują
No policzyła, że ma prawie 4, bez urazy dla joanki uważam że zamiast liczyć lepiej niech piloci czytają tabelki przedstawione przez producentów. Joanka i tak jest w dobrej sytuacji gorzej mają Ci co mają masę startową poniżej 60kg, nie ma bata muszą latać z obciążeniem poniżej 3 bo na mniejszych skrzydłach lata się cholernie ciężko.
Już nie raz była ta dyskusja. Producenci z reguły nie podają przy jakim obciążeniu skrzydło lata dobrze. Najczęściej podają przy jakim obciążeniu przeszło przez testy a nie zawsze się te zakresy pokrywają. A w zasadzie nigdy. Dlatego warto znać tabliczkę mnożenia.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Już nie raz była ta dyskusja. Producenci z reguły nie podają przy jakim obciążeniu skrzydło lata dobrze. Najczęściej podają przy jakim obciążeniu przeszło przez testy a nie zawsze się te zakresy pokrywają. A w zasadzie nigdy. Dlatego warto znać tabliczkę mnożenia.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:, ale nie próbuj doświadczenia z trajek przekładać na latanie swobodne
Piotr Domański pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:, ale nie próbuj doświadczenia z trajek przekładać na latanie swobodne
Nawet mi to przez myśl ni przeszło, wyrażam tylko ogląd, że nie powinno się fiksować tylko na konkretnych parametrach bo można się nieco zdziwić. Dlatego postuluję za tym aby jednak słuchać producentów, nikt lepiej nie zna ich produktów.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Przepraszam, że się powtarzam, ale producenci nie podają przy jakim obciążeniu ich skrzydła latają najlepiej ale przy jakich przeszły przez certyfikację. Te zakresy najczęściej się nie ch pokrywają.
krislerta pisze:der pisze:krislerta
Bardzo ładny spokojny start. Nie wiem czy z intuicyjnym czy przypadkowym ale wyczekaniem na równe wstanie skrzydła. Musisz jeszcze pamiętać o używaniu sterówek do lądowania
Jeśli ma kto to dla ciebie robić, niech nagrywa ! W ten sposób łatwiej wyłapać błędy i w kolejnej próbie je poprawić.
Daj sobie czas. Przestań liczyć te minuty. Zacznij ćwiczyć starty alpejką (bo klasykiem widać, że już umiesz, fajnie by było zobaczyć nagranie ze startu z zachodnią odchyłką, jak podbiegasz z konieczności w prawo)
Na Krowiarze ci się przydadzą. Najpierw tak jak tego dnia, z lotem na wprost i rozesowaniem lądowania.
Z czasem zaczniesz zawijać na prawą ścianę i wracać, robić wysokość.
Nie spiesz się. Jesień przed tobą, a to oznacza wiele okazji do "mokrego żagla" w Mieroszowie. Nauka trwa krócej niż zrastanie się kości.
Jednym przychodzi łatwiej, innym trudniej, ale to nie jest rocket sience. Nauczysz się bezpiecznie latać i ty.
Ważna rada!
Nie pchaj się ze swoim doświadczeniem nad las. Staraj się trzymać na linii lasu tak by mieć zawsze dolot na przedpole. Im mocniej wieje wiatr i/lub ty jesteś niżej tym bardziej trzymaj się przedpola. Nie patrz na to, jak inni latają głęboko nad lasem. Oni wiedzą co robią, ty jeszcze nie. To nic, że ciebie może z tego powodu posadzi na ziemi, a oni latają. Dało ci to szansę kolejnego ćwiczenia lądowania i możliwości kolejnego startu. Tych nigdy za wiele.
Znalezienie się na starcie w Mieroszowie jest łatwe ! Przyjaźniejszego miejsca do nauki nie mogłeś sobie znaleźć.
Edit
Mam to co chciałem zobaczyć !
Będzie dobrze !. Ale pamiętaj nad samą ziemią o zaciąganiu sterówek. I kolejne ćwiczenie to tłumienie wahadeł.Kiedy zaczyna się bujać skrzydło kontruj z wyczuciem przeciwną stronę, ewentualnie jednostajnym lekkim pociągnięciem przyhamuj obie strony i odpuść. Po odpuszczeniu przestanie się bujać, ale przyśpieszy do przodu wtedy ponowna lekkie przyhamowanie obydwoma, dopuszczenie i poleci prosto.
Dzięki dzięki dzięki uczy mnie sam "RIGIPS" 22 lata nalotu. Mi sprawiają przyjemność same zlot. I ćwiczę na 5 metrowej górce przed blokiem i jest super.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Już się martwiłem, że odpuściłeś. Liczysz jeszcze sekundy?
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Już się martwiłem, że odpuściłeś. Liczysz jeszcze sekundy?
micro pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Już się martwiłem, że odpuściłeś. Liczysz jeszcze sekundy?
To twardy chłop z jajami jest .
krislerta pisze:micro pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Już się martwiłem, że odpuściłeś. Liczysz jeszcze sekundy?
To twardy chłop z jajami jest .
Jak mówi ziobroo nie można być miękiszonem. Teraz moja Asia ma auto tak, że mogę wpaść z piłą i zrobić dym Powiedz kiedy?
Wróć do „Szkolenie i technika latania”
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość