Dlaczego po założeniu taśm moto produkowanych przez producentów tych skrzydeł i rekomendowanych do tych skrzydeł tracą one certyfikację?
albo inaczej zadam pytanie - jakich negatywnych skutków należy się spodziewać z taśmami moto w skrzydle klasycznym oczywiście po odpuszczeniu trymerów.
Taśmy moto w skrzydle klasycznym
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Taśmy moto w skrzydle klasycznym
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Taśmy moto w skrzydle klasycznym
Powód jest prozaiczny. Skrzydła z trymerami są testowane w skrajnych położeniach trymerów. Czyli trzeba wykonać dwa razy więcej testów a i tak jest gwarancja że skrzydło które na zaciągniętych trymerach zakwalifikuje się do klasy B, to po odpuszczeniu dostanie wyższą klasę. Oczywiście testy podają jaka jest klasa wynikającą z najgorszego testu. Czyli jeśli po odpuszczeniu skrzydło dostanie ocenę D, to taką dostanie ocenę. I będzie niesprzedawalne, bo klienci nie wiedzą co oznaczają te literki. Po prostu szukają B bo wierzą że to im gwarantuje bezpieczeństwo. A co się zmienia po odpuszczeniu trymerów, to sprawa indywidualna konstrukcji skrzydła. Można się spodziewać wzrostu prędkości, zmniejszenia kąta natarcia i wszystkiego co się z tym wiąże.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Taśmy moto w skrzydle klasycznym
Traca, poniewaz certyfikat mowi, ze skrzydlo musi byc przetestowane w skrajnych polozeniach trymerow. Poniewaz zwykle skrzydla nie byly testowane w ten sposob, to zalozenie takich tasm powoduje ze certyfikat jest niewazny. Swiadczy to o bezsensie certyfikatow . Latajac z PPG BEZPIECZNIEJ jest odpuscic trymery i przywrocic normalny kat natarcia, ale... certyfikat kaze latac mniej bezpiecznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość