Taśmy moto w skrzydle klasycznym

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Taśmy moto w skrzydle klasycznym

Postautor: prokopcio » 04 marca 2017, 22:19

Dlaczego po założeniu taśm moto produkowanych przez producentów tych skrzydeł i rekomendowanych do tych skrzydeł tracą one certyfikację?
albo inaczej zadam pytanie - jakich negatywnych skutków należy się spodziewać z taśmami moto w skrzydle klasycznym oczywiście po odpuszczeniu trymerów.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Taśmy moto w skrzydle klasycznym

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 marca 2017, 22:38

Powód jest prozaiczny. Skrzydła z trymerami są testowane w skrajnych położeniach trymerów. Czyli trzeba wykonać dwa razy więcej testów a i tak jest gwarancja że skrzydło które na zaciągniętych trymerach zakwalifikuje się do klasy B, to po odpuszczeniu dostanie wyższą klasę. Oczywiście testy podają jaka jest klasa wynikającą z najgorszego testu. Czyli jeśli po odpuszczeniu skrzydło dostanie ocenę D, to taką dostanie ocenę. I będzie niesprzedawalne, bo klienci nie wiedzą co oznaczają te literki. Po prostu szukają B bo wierzą że to im gwarantuje bezpieczeństwo. A co się zmienia po odpuszczeniu trymerów, to sprawa indywidualna konstrukcji skrzydła. Można się spodziewać wzrostu prędkości, zmniejszenia kąta natarcia i wszystkiego co się z tym wiąże.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Taśmy moto w skrzydle klasycznym

Postautor: uriuk » 04 marca 2017, 22:40

Traca, poniewaz certyfikat mowi, ze skrzydlo musi byc przetestowane w skrajnych polozeniach trymerow. Poniewaz zwykle skrzydla nie byly testowane w ten sposob, to zalozenie takich tasm powoduje ze certyfikat jest niewazny. Swiadczy to o bezsensie certyfikatow :). Latajac z PPG BEZPIECZNIEJ jest odpuscic trymery i przywrocic normalny kat natarcia, ale... certyfikat kaze latac mniej bezpiecznie.


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość