Strona 1 z 2

Octagon z TF

: 19 stycznia 2016, 14:14
autor: Cezar100
Nie wytrzymam jak sie nie podzielę z Wami informacją, że za jakieś półtora miesiąca zawita do mnie kurier z zamówionym własnie napędem Octagon od firmy Techno Fly. Wczoraj sprzedałem Rotora, parę złotych musze dołożyć ( żona chyba nie czyta :) ) . Decyzja zapadła nagle i niespodziewanie, po wizycie kolegi który mojego Rotora chętnie zapakował do swojego auta :) Ciesze się, bo mocy będe miał troche więcej i bez obaw podepnę wózeczek AirOne. Oczywiście zdam dokładną relację, porobie jakieś fotki jak już mi w łapy wpadnie nowy napęd.

Re: Octagon z TF

: 19 stycznia 2016, 14:46
autor: Przemo Boosh
Ja również myślę o tym silniku.
Moim zdaniem to najlepszy obecnie wybór na rynku.
Koniecznie opisz swoje wrażenia dotyczące zwłaszcza osiągów tego cuda!
Ciekawe jak wypada w porównaniu z Mosterem.

Re: Octagon z TF

: 19 stycznia 2016, 14:52
autor: Cezar100
Mostera ma Kolega z lotniska, będzie można to porównać. Relację zdam napewno.

Re: Octagon z TF

: 28 stycznia 2016, 14:24
autor: TomekWini
Mam Rotora i jestem mega zadowolony, a nie ukrywam, że mam chrapkę na Octagona... czekamy na Twoje relacje!

Re: Octagon z TF

: 28 stycznia 2016, 16:28
autor: Cezar100
TomekWini pisze:Mam Rotora i jestem mega zadowolony, a nie ukrywam, że mam chrapkę na Octagona... czekamy na Twoje relacje!

Cześć,
sam Cie zresztą "delikatnie" przekonywałem do Rotora jak byłeś na etapie zakupu i pytałeś na grupie. Oczywiście odezwię się jak napęd do mnie doleci, będą zdjęcia i relacje- juz się nie mogę doczekać :) Z Rotorem również nie miałem najmniejszego problemu przez ten sezon, strzelił wibroizolator ale serwis Krzyśka działa na 6 i bardzo szybko reagują , przysłali za free.

Pozdrówka, czarek

Re: Octagon z TF

: 28 stycznia 2016, 18:50
autor: TomekWini
Cezar100 pisze:
TomekWini pisze:Mam Rotora i jestem mega zadowolony, a nie ukrywam, że mam chrapkę na Octagona... czekamy na Twoje relacje!

Cześć,
sam Cie zresztą "delikatnie" przekonywałem do Rotora jak byłeś na etapie zakupu i pytałeś na grupie. Oczywiście odezwię się jak napęd do mnie doleci, będą zdjęcia i relacje- juz się nie mogę doczekać :) Z Rotorem również nie miałem najmniejszego problemu przez ten sezon, strzelił wibroizolator ale serwis Krzyśka działa na 6 i bardzo szybko reagują , przysłali za free.

Pozdrówka, czarek

Mi też pękł wibroizolator przy tłumiku, ale części zapasowe dostałem od Krzyśka 3 miesiące przed awarią, bo powiedział, że mam je wymienić ponieważ trafiła mu się wadliwa partia. Ja latałem aż do wystąpienia awarii, za co dostałem od Krzycha delikatny opiernicz ;)
Serwis na medal! Na Pararudnikach dostanie ode mnie butelkę dobrej wódki :0

Re: Octagon z TF

: 15 lutego 2016, 17:42
autor: TomekWini
Namówiłem naszego kolegę na Octagona... czekamy.. w połowie marca ma być w naszej grupie pierwsza sztuka :) Aż mnie nosi :)

Re: Octagon z TF

: 15 lutego 2016, 20:28
autor: Cezar100
Cześć,
znając życie niebawem znajdziesz klienta na Rotora i zadzwonisz do Krzyśka Kołodziejka w sprawie zamówienia :)))
Zamawiaj i już ;)

Re: Octagon z TF

: 20 lutego 2016, 22:50
autor: Cezar100
Cześć,
pudło z firmy Techno-Fly z napędem Octagon wczoraj dotarło. Pierwsze wrażenia- bardzo pozytywne. Jakość wykonania naprawdę wysoka, wszystko ładnie do siebie pasuje, fajna kolorystyka. Po założeniu na plecy wydaje się jeszcze lżejszy niż jest :) Nowa rama Delta poprawia komfort. Obawiałem sie sporych wibracji, po uruchomieniu silnika jednak obawy okazały się nie zasadne. Silnik fajnie pracuje, wydaje z siebie taki rasowy dźwięk.Moc spora, wyczuwalna różnicaw porównaniu z Rotorem. Jestem zadowolony z zakupu. Następne próby na starcie, czekamy na warun. Mam nadzieję, że nie zawiedzie w locie :) Po piewrwszych kilku lotach będzie mozna obiektywniej ocenić pracę silnika.



Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 11:09
autor: qbaepp11
Trzeba bylo brać z gęsimi szyjami . Fajnie sie prezentuje

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 11:40
autor: Cezar100
Docelowo będę latał z wózkiem air.one dlatego stałe wypory to był świadomy wybór

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 12:25
autor: qbaepp11
Cezar100 pisze:Docelowo będę latał z wózkiem air.one dlatego stałe wypory to był świadomy wybór


A to chyba że tak. :mrgreen:

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 16:02
autor: der
Naciagnij bardziej pasek. Teraz już pokwikuje za 2-3 godziny zacznie się poslizgiwać. A już teraz będzie zimny łatwiej odpalać.

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 17:52
autor: Cezar100
Cześć,
aż poszedłem teraz ten pasek sprawdzić. Ledwo co go mogę palcami odkształcić, nie wygląda na luźny jednak będę go obserwował. Dzięki

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 19:06
autor: TomekWini
Cezar100 pisze:Cześć,
aż poszedłem teraz ten pasek sprawdzić. Ledwo co go mogę palcami odkształcić, nie wygląda na luźny jednak będę go obserwował. Dzięki

Naciąganie paska według zaleceń Krzyśka z TF polega na pobraniu aplikacji "Spectrum Analize" i po naciągnięciu paska przykładamy mikrofon smartfona do paska i szarpiemy nim jak struną gitarową. Częstotliwość powinna wynosić ok 300 Hz. Robimy pomiar kilkukrotnie i dociągamy wszystkie śruby.
Tak naciągałem w Rotorze. Może w Octagonie będzie więcej tych herców. Im bardziej naciągnięty, tym więcej HZ. Należy pamiętać, że zbyt mocno naciągnięty pasek może doprowadzić do urwania mimośrodu i rozwalenia śmigła itp. Przy zbyt luźnym pasku napęd nie ma mocy i przy wchodzeniu na obroty wydaje odgłos świerszcza.

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 19:30
autor: Marecki
Cezar100 pisze:Cześć,
pudło z firmy Techno-Fly z napędem Octagon wczoraj dotarło. Pierwsze wrażenia- bardzo pozytywne. Jakość wykonania naprawdę wysoka, wszystko ładnie do siebie pasuje, fajna kolorystyka. Po założeniu na plecy wydaje się jeszcze lżejszy niż jest :) Nowa rama Delta poprawia komfort. Obawiałem sie sporych wibracji, po uruchomieniu silnika jednak obawy okazały się nie zasadne. Silnik fajnie pracuje, wydaje z siebie taki rasowy dźwięk.Moc spora, wyczuwalna różnicaw porównaniu z Rotorem. Jestem zadowolony z zakupu. Następne próby na starcie, czekamy na warun. Mam nadzieję, że nie zawiedzie w locie :) Po piewrwszych kilku lotach będzie mozna obiektywniej ocenić pracę silnika.





Wygląda całkiem fajnie. Interesują mnie dwa aspekty. Czy mógłbyś powiedzieć w jakiej odległości(od płaszczyzny ringu kosza) znajduje się śmigło? I jaka jest średnica kosza i śmigła? Trochę mi to pomoże, bo akurat jestem na etapie działania czegoś takiego...

W podziemiach mojego garażu jest optymalizowana następująca konstrukcja...
12767784_834501220011027_2019283201_n.jpg
12767784_834501220011027_2019283201_n.jpg (88.86 KiB) Przejrzano 14461 razy

1461952_834501213344361_984378803_n.jpg
1461952_834501213344361_984378803_n.jpg (96.45 KiB) Przejrzano 14461 razy


Powiem też szczerze, że na razie zamontuję tam moje Polini 130, ale docelowo może Octagon... Kto wie :) Na dzień dzisiejszy skorupa ze zbiornikiem waży 3kg, ale będę odchudzał nieco zbiornik(12l) i powiększał do 14-15l i wzmocnię całą konstrukcję. Z naszym Polskim Octagonem działałoby i wyglądało MEGA :)
Nirvana wymięka :D
Pozdrawiam,
Marek
PS
po tych wpisach bądź pewny, że będę natrętny i będę Cię męczył z informacjami o eksploatacji silniczka. Szczególnie spalanie i temperatury. W razie problemów z CHT pomyślimy o czapce do Octagona :)

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 19:44
autor: Cezar100
TomekWini pisze:Naciąganie paska według zaleceń Krzyśka z TF polega na pobraniu aplikacji "Spectrum Analize" i po naciągnięciu paska przykładamy mikrofon smartfona do paska i szarpiemy nim jak struną gitarową. Częstotliwość powinna wynosić ok 300 Hz.


Dzięki za info Tomek, jutro zadzwonię do TF i zapytam o szczegóły.Tych programików jest sporo , masz jakis link do konkretnie polecanego przez Krzyśka ?
Pozdrówka

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 19:44
autor: der
Niedociągnięty pasek przede wszystkim kwiczy na wolnych obrotach i charakterystycznie w trakcie odpalania powodując "odbijanie śmigła" tym samym utrudniając rozruch. Rzadko w trakcie wkręcania się na obroty, chyba że jest przeraźliwie rozciągnięty, albo po wykruszane ma rowki. Luźny pasek nie tylko powoduje utratę ciągu, ale również co ważniejsze pogarsza chłodzenie.

Metoda na "smartfon jakoś do mnie nie przemawia". Czy pasek każdego producenta jest robiony z podobnego materiału, posiada podobny kord, by generować te same dźwięki ? Jak wpływa na nie temperatura i wilgotność powietrza ? Czy każdy smartfon posiada mikrofon o tej samej czułości ?
Producent mojego napędu zaleca używania wyznaczonej siły na wyznaczonym ramieniu napięcia rozluźnionego mimośrodu i ta metoda w kontekście trwałości przekładni wydaje się być może taką "z zeszłego wieku" ale mechanicznie uzasadniona.

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 19:51
autor: Cezar100
Marecki pisze:
Wygląda całkiem fajnie. Interesują mnie dwa aspekty. Czy mógłbyś powiedzieć w jakiej odległości(od płaszczyzny ringu kosza) znajduje się śmigło? I jaka jest średnica kosza i śmigła?
PS
po tych wpisach bądź pewny, że będę natrętny i będę Cię męczył z informacjami o eksploatacji silniczka. Szczególnie spalanie i temperatury. W razie problemów z CHT pomyślimy o czapce do Octagona :)

Cześć.
Marek, jutro wszystko zmierze dokładnie i Ci napiszę.
Z temperaturą gazów wylotowych będę miał problem ze sprawdzeniem ponieważ oryginalnie nie ma wspawanego krućca , przynajmniej narazie go tam nie znalazłem. Reszta informacji jak najbardziej będzie dostępna :)

Re: Octagon z TF

: 21 lutego 2016, 19:56
autor: Cezar100
der pisze:Niedociągnięty pasek przede wszystkim kwiczy na wolnych obrotach i charakterystycznie w trakcie odpalania powodując "odbijanie śmigła" tym samym utrudniając rozruch. Rzadko w trakcie wkręcania się na obroty, chyba że jest przeraźliwie rozciągnięty, albo po wykruszane ma rowki. Luźny pasek nie tylko powoduje utratę ciągu, ale również co ważniejsze pogarsza chłodzenie.

Metoda na "smartfon jakoś do mnie nie przemawia". Czy pasek każdego producenta jest robiony z podobnego materiału, posiada podobny kord, by generować te same dźwięki ? Jak wpływa na nie temperatura i wilgotność powietrza ? Czy każdy smartfon posiada mikrofon o tej samej czułości ?
Producent mojego napędu zaleca używania wyznaczonej siły na wyznaczonym ramieniu napięcia rozluźnionego mimośrodu i ta metoda w kontekście trwałości przekładni wydaje się być może taką "z zeszłego wieku" ale mechanicznie uzasadniona.

Też bym wolał jakieś dane aby to zweryfikowac za pomocą klucza dynamometrycznego, jutro dzwonię do TF z zapytaniem.
Pozdrówka