Strona 1 z 2
					
				Octagon z TF
				: 19 stycznia 2016, 14:14
				autor: Cezar100
				Nie wytrzymam jak sie nie podzielę  z Wami informacją, że za jakieś półtora miesiąca zawita do mnie kurier z zamówionym własnie napędem Octagon od firmy Techno Fly. Wczoraj sprzedałem Rotora, parę złotych musze dołożyć ( żona chyba nie czyta 

  ) . Decyzja zapadła nagle i niespodziewanie, po wizycie kolegi który mojego Rotora chętnie zapakował do swojego auta 

 Ciesze się, bo mocy będe miał troche więcej i bez obaw podepnę wózeczek AirOne. Oczywiście zdam dokładną relację, porobie jakieś fotki   jak już mi w łapy wpadnie nowy napęd.
 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 19 stycznia 2016, 14:46
				autor: Przemo Boosh
				Ja również myślę o tym silniku.
Moim zdaniem to najlepszy obecnie wybór na rynku.
Koniecznie opisz swoje wrażenia dotyczące zwłaszcza osiągów tego cuda!
Ciekawe jak wypada w porównaniu z Mosterem.
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 19 stycznia 2016, 14:52
				autor: Cezar100
				Mostera ma Kolega z lotniska, będzie można to porównać. Relację zdam napewno.
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 28 stycznia 2016, 14:24
				autor: TomekWini
				Mam Rotora i jestem mega zadowolony, a nie ukrywam, że mam chrapkę na Octagona... czekamy na Twoje relacje!
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 28 stycznia 2016, 16:28
				autor: Cezar100
				TomekWini pisze:Mam Rotora i jestem mega zadowolony, a nie ukrywam, że mam chrapkę na Octagona... czekamy na Twoje relacje!
Cześć, 
sam Cie zresztą "delikatnie" przekonywałem do Rotora jak byłeś na etapie zakupu i pytałeś na grupie. Oczywiście odezwię się jak napęd do mnie doleci, będą zdjęcia i relacje- juz się nie mogę doczekać 

 Z Rotorem również nie miałem najmniejszego problemu przez ten sezon, strzelił wibroizolator ale serwis Krzyśka działa na 6 i bardzo szybko reagują , przysłali za free.
Pozdrówka, czarek
 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 28 stycznia 2016, 18:50
				autor: TomekWini
				Cezar100 pisze:TomekWini pisze:Mam Rotora i jestem mega zadowolony, a nie ukrywam, że mam chrapkę na Octagona... czekamy na Twoje relacje!
Cześć, 
sam Cie zresztą "delikatnie" przekonywałem do Rotora jak byłeś na etapie zakupu i pytałeś na grupie. Oczywiście odezwię się jak napęd do mnie doleci, będą zdjęcia i relacje- juz się nie mogę doczekać 

 Z Rotorem również nie miałem najmniejszego problemu przez ten sezon, strzelił wibroizolator ale serwis Krzyśka działa na 6 i bardzo szybko reagują , przysłali za free.
Pozdrówka, czarek
 
 Mi też pękł wibroizolator przy tłumiku, ale części zapasowe dostałem od Krzyśka 3 miesiące przed awarią, bo powiedział, że mam je wymienić ponieważ trafiła mu się wadliwa partia. Ja latałem aż do wystąpienia awarii, za co dostałem od Krzycha delikatny opiernicz 

Serwis na medal! Na Pararudnikach dostanie ode mnie butelkę dobrej wódki :0
 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 15 lutego 2016, 17:42
				autor: TomekWini
				Namówiłem naszego kolegę na Octagona... czekamy.. w połowie marca ma być w naszej grupie pierwsza sztuka 

 Aż mnie nosi 

 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 15 lutego 2016, 20:28
				autor: Cezar100
				Cześć, 
znając życie niebawem znajdziesz klienta na Rotora i zadzwonisz do Krzyśka Kołodziejka w sprawie zamówienia 

))
Zamawiaj i już 

 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 20 lutego 2016, 22:50
				autor: Cezar100
				Cześć,
pudło z firmy Techno-Fly z napędem Octagon  wczoraj dotarło. Pierwsze wrażenia- bardzo pozytywne. Jakość wykonania naprawdę wysoka, wszystko ładnie do siebie pasuje, fajna kolorystyka. Po założeniu na plecy wydaje się jeszcze lżejszy niż jest 

 Nowa rama Delta poprawia komfort. Obawiałem sie sporych wibracji, po uruchomieniu silnika jednak obawy okazały się nie zasadne. Silnik fajnie pracuje, wydaje z siebie taki rasowy dźwięk.Moc spora, wyczuwalna różnicaw porównaniu z Rotorem.  Jestem zadowolony z zakupu. Następne próby na starcie, czekamy na warun.  Mam nadzieję, że nie zawiedzie w locie 

 Po piewrwszych kilku lotach będzie mozna obiektywniej ocenić pracę silnika.
 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 11:09
				autor: qbaepp11
				Trzeba bylo brać z gęsimi szyjami . Fajnie sie prezentuje
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 11:40
				autor: Cezar100
				Docelowo będę latał  z wózkiem air.one dlatego stałe wypory to był  świadomy wybór
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 12:25
				autor: qbaepp11
				Cezar100 pisze:Docelowo będę latał  z wózkiem air.one dlatego stałe wypory to był  świadomy wybór
A to chyba że tak.  

 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 16:02
				autor: der
				Naciagnij bardziej pasek. Teraz już pokwikuje za 2-3 godziny zacznie się poslizgiwać. A już teraz będzie zimny łatwiej odpalać.
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 17:52
				autor: Cezar100
				Cześć, 
aż  poszedłem teraz ten pasek sprawdzić.  Ledwo co go mogę  palcami odkształcić,  nie wygląda na luźny jednak będę go obserwował. Dzięki
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 19:06
				autor: TomekWini
				Cezar100 pisze:Cześć, 
aż  poszedłem teraz ten pasek sprawdzić.  Ledwo co go mogę  palcami odkształcić,  nie wygląda na luźny jednak będę go obserwował. Dzięki
Naciąganie paska według zaleceń Krzyśka z TF polega na pobraniu aplikacji "Spectrum Analize" i po naciągnięciu paska przykładamy mikrofon smartfona do paska i szarpiemy nim jak struną gitarową. Częstotliwość powinna wynosić ok 300 Hz. Robimy pomiar kilkukrotnie i dociągamy wszystkie śruby.
Tak naciągałem w Rotorze. Może w Octagonie będzie więcej tych herców.  Im bardziej naciągnięty, tym więcej HZ. Należy pamiętać, że zbyt mocno naciągnięty pasek może doprowadzić do urwania mimośrodu i rozwalenia śmigła itp. Przy zbyt luźnym pasku napęd nie ma mocy i przy wchodzeniu na obroty wydaje odgłos świerszcza.
 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 19:30
				autor: Marecki
				Cezar100 pisze:Cześć,
pudło z firmy Techno-Fly z napędem Octagon  wczoraj dotarło. Pierwsze wrażenia- bardzo pozytywne. Jakość wykonania naprawdę wysoka, wszystko ładnie do siebie pasuje, fajna kolorystyka. Po założeniu na plecy wydaje się jeszcze lżejszy niż jest 

 Nowa rama Delta poprawia komfort. Obawiałem sie sporych wibracji, po uruchomieniu silnika jednak obawy okazały się nie zasadne. Silnik fajnie pracuje, wydaje z siebie taki rasowy dźwięk.Moc spora, wyczuwalna różnicaw porównaniu z Rotorem.  Jestem zadowolony z zakupu. Następne próby na starcie, czekamy na warun.  Mam nadzieję, że nie zawiedzie w locie 

 Po piewrwszych kilku lotach będzie mozna obiektywniej ocenić pracę silnika.
 
Wygląda całkiem fajnie. Interesują mnie dwa aspekty. Czy mógłbyś powiedzieć w jakiej odległości(od płaszczyzny ringu kosza) znajduje się śmigło? I jaka jest średnica kosza i śmigła? Trochę mi to pomoże, bo akurat jestem na etapie działania czegoś takiego...
W podziemiach mojego garażu jest optymalizowana następująca konstrukcja...
			
		
				
			
 
						- 12767784_834501220011027_2019283201_n.jpg (88.86 KiB) Przejrzano 15686 razy
 
		
		
		
		
		
			 
			
		
				
			
 
						- 1461952_834501213344361_984378803_n.jpg (96.45 KiB) Przejrzano 15686 razy
 
		
		
		
		
		
			 Powiem też szczerze, że na razie zamontuję tam moje Polini 130, ale docelowo może Octagon... Kto wie 

 Na dzień dzisiejszy skorupa ze zbiornikiem waży 3kg, ale będę odchudzał nieco zbiornik(12l) i powiększał do 14-15l i wzmocnię całą konstrukcję. Z naszym Polskim Octagonem działałoby i wyglądało MEGA 

Nirvana wymięka  
 Pozdrawiam,
Marek
PS
po tych wpisach bądź pewny, że będę natrętny i będę Cię męczył z informacjami o eksploatacji silniczka. Szczególnie spalanie i temperatury. W razie problemów z CHT pomyślimy o czapce do Octagona 

 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 19:44
				autor: Cezar100
				TomekWini pisze:Naciąganie paska według zaleceń Krzyśka z TF polega na pobraniu aplikacji "Spectrum Analize" i po naciągnięciu paska przykładamy mikrofon smartfona do paska i szarpiemy nim jak struną gitarową. Częstotliwość powinna wynosić ok 300 Hz. 
Dzięki za info Tomek, jutro zadzwonię do TF i zapytam o szczegóły.Tych programików jest sporo , masz jakis link do konkretnie polecanego przez Krzyśka ?
 Pozdrówka
 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 19:44
				autor: der
				Niedociągnięty pasek przede wszystkim kwiczy na wolnych obrotach i charakterystycznie w trakcie odpalania powodując "odbijanie śmigła" tym samym utrudniając rozruch. Rzadko w trakcie wkręcania się na obroty, chyba że jest przeraźliwie rozciągnięty, albo po wykruszane ma rowki. Luźny pasek nie tylko powoduje utratę ciągu, ale również co ważniejsze pogarsza chłodzenie. 
Metoda na "smartfon jakoś do mnie nie przemawia". Czy pasek każdego producenta jest robiony z podobnego materiału, posiada podobny kord, by generować te same dźwięki ? Jak wpływa na nie temperatura i wilgotność powietrza ? Czy każdy smartfon posiada mikrofon o tej samej czułości ?
 Producent mojego napędu zaleca używania wyznaczonej siły na wyznaczonym ramieniu napięcia rozluźnionego mimośrodu i ta metoda w kontekście trwałości przekładni wydaje się być może taką "z zeszłego wieku" ale mechanicznie uzasadniona.
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 19:51
				autor: Cezar100
				Marecki pisze:Wygląda całkiem fajnie. Interesują mnie dwa aspekty. Czy mógłbyś powiedzieć w jakiej odległości(od płaszczyzny ringu kosza) znajduje się śmigło? I jaka jest średnica kosza i śmigła? 
PS
po tych wpisach bądź pewny, że będę natrętny i będę Cię męczył z informacjami o eksploatacji silniczka. Szczególnie spalanie i temperatury. W razie problemów z CHT pomyślimy o czapce do Octagona 

 
Cześć.
Marek, jutro wszystko zmierze dokładnie i Ci napiszę.
 Z temperaturą gazów wylotowych będę miał problem ze sprawdzeniem ponieważ oryginalnie nie ma wspawanego krućca , przynajmniej narazie go tam nie znalazłem. Reszta informacji jak najbardziej będzie dostępna 

 
			 
			
					
				Re: Octagon z TF
				: 21 lutego 2016, 19:56
				autor: Cezar100
				der pisze:Niedociągnięty pasek przede wszystkim kwiczy na wolnych obrotach i charakterystycznie w trakcie odpalania powodując "odbijanie śmigła" tym samym utrudniając rozruch. Rzadko w trakcie wkręcania się na obroty, chyba że jest przeraźliwie rozciągnięty, albo po wykruszane ma rowki. Luźny pasek nie tylko powoduje utratę ciągu, ale również co ważniejsze pogarsza chłodzenie. 
Metoda na "smartfon jakoś do mnie nie przemawia". Czy pasek każdego producenta jest robiony z podobnego materiału, posiada podobny kord, by generować te same dźwięki ? Jak wpływa na nie temperatura i wilgotność powietrza ? Czy każdy smartfon posiada mikrofon o tej samej czułości ?
 Producent mojego napędu zaleca używania wyznaczonej siły na wyznaczonym ramieniu napięcia rozluźnionego mimośrodu i ta metoda w kontekście trwałości przekładni wydaje się być może taką "z zeszłego wieku" ale mechanicznie uzasadniona.
Też bym wolał jakieś dane aby to zweryfikowac za pomocą klucza dynamometrycznego, jutro dzwonię do TF z zapytaniem.
Pozdrówka