Strona 1 z 3

Co dalej?

: 24 października 2017, 20:49
autor: Only21
Do starych wyjadaczy.
Od niedawna latam na ppg.Reaction 31 + Octagon z TF Masa pilota 100kg.
Mam wylatane z 30 h ale już dopada mnie niedosyt.Krece się w koło komina a chciałbym robić przeloty dłuższe,coś zobaczyć gdzieś poleciec . Na jakie skrzydło zmienić żeby można było polatać ?

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 21:08
autor: uriuk
Z tego co pamietam na Reactionie poleciano z Karkonoszy nad Baltyk. Nie bardzo rozumiem twoje pytanie.

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 21:08
autor: novara
I Reaction przeszkadza Ci żeby gdzieś polecieć? Może odpuść trymery i wciśnij belę ? :)

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 21:35
autor: Only21
No właśnie na dopuszczonych trymerach mam ok 30k/h w/g gpsa jak depne speeda +10 w warunkach kiedy wieje 2m . Jak to jest z tym dobraniem wagi ? Z całym mandzurem mam +-130 /5 a skrzydło mam 95-135 .
Kumpel leci obok mnie na zaciągniętych trymerach i na odległości 10 km dwa razy robi okrąg żebym mógł go dogonić .skrzydlo ma dużo mniejsze a wazy tyle samo .
Sorry może za lak laickie pytanie ale dopiero zacząłem latać i nie bardzo mam się do kogo zwrócić .
Chciałbym jakieś szybsze skrzydło ( nie do acro ale żebym mógł poleciec dalej niż w zasięgu komina)

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 21:45
autor: uriuk
Cosmi sie to wydaje niewiarygodne. Przecietne skrzydlo szkolne ma po podniesieniu lapek do gory ok 36 km/h.
Jesli dodamy do tego trymery powinno sie zrobic 42-48 km/h.
Czy mozesz wrzucic nam fote tych odpuszczonych trymerow w locie?

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 21:54
autor: Only21
jasne,wrzucę ale uwierz mi ze latam jak na żółwiu

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 22:10
autor: uriuk
Te dwa kolka przed ladowaniem tez robiles na speedzie?
Reaction jest wolniejszy niz nowsze skrzyda, ale okolo 5-6 km/h. Do tego jesli masz duze skrydlo to tez bedzie wolniejsze od malego. Zusammen do kupy da to ok 10 km/h a to juz sporo.
Jesli chcesz uprawiac loty dlugodystansowe to Nucleon badz Reportair powinny byc szybsze i latwiejsze w starcie od Reactiona

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 22:28
autor: Only21
Nie,kolka to tak sobie zrobiłem lądowanie z startem co by nie zapomnieć ;)
Powiedz mi przyjacielu, a rozmiarowo jak do tego podejść?

Re: Co dalej?

: 24 października 2017, 22:48
autor: uriuk
Rozmiar masz w porzadku, choc na rozmiar mniejszym latalbys kilka km/h szybciej. W istrukcji masz podane predkosci Reactiona [km/h] min = 23; trim = 42-46; max = 60. Dla porownania to samo dla Nucleona WRC: min = 23 ; trim = 37-52 ; max = 67. Jak widziesz ronice spore. 7 km/h to w zasadzie predkosc lekkiego truchtu. Z taka predkoscia bedzie sie od ciebie oddalalo nowsze skrzydlo. Znam to uczucie i wiem, ze mozna dostac qrwicy z przerzutami. Lecz to to przeszkadza wylacznie w przelotach grupowych, lub podczas silnego wiatru czolowego.
Jesli brak tych 7 km/h ci doskwiera, to oczywiscie mozesz zmienic skrzydlo. Moge ci nawet takiego nowego Dudka sprzedac (w koncu z tego zyje). Ale na swoim Reactionie mozesz spokojnie latac a trasy po 100 km.

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 00:01
autor: ciacholot
Jest jeszcze kwestia zużycia paliwa. Skoro chcesz daleko latać...

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 00:18
autor: uriuk
Wg moich wyliczen, w bezwietrzna a pogode PPG pali 10 l/100 km. Oczywiscie zalezy od glajta i obciazenia, ale to co sie zyskuje na wiekszym glajcie traci sie w locie pod wiatr. Jakby sie nie odwracac, to d... zawsze z tylu :)

A zeby bylo smieszniej, moj Ogar zre ok 6 l/100 km

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 01:11
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Uriuk. Doskonałość przekłada się bezpośrednio na moc potrzebną do lotu a moc na zużycie paliwa. Ty masz oczywiście większe obciążenie powierzchni w Ogarze, co zwiększa zapotrzebowanie na moc, ale jak widać doskonałość rządzi.

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 08:32
autor: prokopcio
jeśli chodzi o zużycie paliwa to doskonałość rządzi przy bezwietrzu a jak mocno wieje to rządzi prędkość.

ciacholot pisze:Jest jeszcze kwestia zużycia paliwa. Skoro chcesz daleko latać...

ale w przeliczeniu na l/km a nie na l/h ;)

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 08:36
autor: Only21
Zapytam nieśmiało ;) a coś szybszego niż reporter,nucleon jest?

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 08:39
autor: prokopcio
snake ?

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 08:56
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Only21 pisze:Zapytam nieśmiało ;) a coś szybszego niż reporter,nucleon jest?


Jeśli chcesz robić przeloty to ja bym rozróżnił skrzydła które są szybkie bez speeda na odpuszczonym trymerze od tych które mają największą prędkość maksymalna na speedzie, bo utrzymanie tej prędkości na dłuższym przelocie jest problematyczne gdy musisz cały czas cisnąć belkę. Jeśli będziesz chciał wziąć Snejka to proponuje najpierw polatać z sezon na Nucleonie XX w rozmiarze 24 żeby zobaczyć co cię czeka.

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 09:00
autor: Only21
Pewnie niezłe rodeo :)

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 09:08
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Inne sterowanie, dużo większą prędkość startu i lądowania. Wszystkie reakcje dużo szybsze i bardziej dynamiczne. Stabilność skrzydła nie powinna się mocno różnić od tej którą znasz.

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 09:13
autor: prokopcio
Snake jest szybki, rzekłbym bardzo szybki ale to skrzydło jest hardkorowe, raczej nie do rekreacyjnych przelotów - napisałem tylko odpowiedź na nieśmiałe pytanie czy jest coś szybszego, nie traktuj tego jako namowy do zakupu :) choć nikt z nas nie zna Twoich preferencji poza tą, żeby nie zostawać w tyle.

Re: Co dalej?

: 25 października 2017, 10:21
autor: Only21
Myślałem właśnie nad Snake lub Hadron ale to dopiero myśl na przyszły sezon.chetnie bym porozmawiał lub nawiązał kontakt z kimś kto na tym pociska