Strona 1 z 2

Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 16:05
autor: madness
Dzień dobry. Jestem rosły i ciężki (195cm wzrostu, 110 kg wagi). Uprawnienia PPG robię na napędzie Solo 210, który słabo radzi sobie z moimi gabarytami (relatywnie długi rozbieg podczas startu, słabe wznoszenie nawet na maksymalnym obrotach). Poszukuję wskazówek, które pozwolą mi wybrać napęd odpowiedni do mojej wagi, a przede wszystkim braku doświadczenia. Czy mogę prosić Państwa o sugestie dotyczące mocy/ciągu, bądź innych parametrów napędu (silnik/podzespoły/producent?), którymi powinienem się sugerować przy wyborze? A może ktoś z Państwa ma zbliżoną wagę i zechce podzielić się opinią dotyczącą użytkowanego napędu? Za wszystkie uwagi serdecznie dziękuję.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 16:09
autor: Zbyszek Gotkiewicz
W Twoim przypadku nie tylko moc jest ważna ale także skrzydło na którym planujesz latać. Tak czy inaczej to wchodzą w grę napędy powyżej 20 kM, ale jeśli planujesz samostatek, to raczej bliżej 30 kM. To że dałeś radę z Solo świadczy że technikę startu opanowałeś doskonale :)

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 16:14
autor: madness
Skrzydło, na którym zamierzam latać to Apco Thrust.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 18:30
autor: ciacholot
Ja podobnie ważyłem (na szczęście już nie ważę) i latam na Revo 2 Paramanii i na napędzie z silnikiem Moster 185 od Vittorazi. Normalny start i normalne latanie. Trzeba tylko liczyć się ze zużyciem paliwa. Między bajki te ilości 4,2 czy nawet 5,8 ;) Po prostu jak chcesz polatać na odpuszczonych trymerach itd. to pali dużo i tyle. Na samostatku bez podobnej mocy będziesz się tylko wkurzał.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 19:10
autor: prokopcio
Szacun dla solówki :) pewnie blisko 150kg masy startowej.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 19:22
autor: madness
Tak, w tych granicach. Przy "bezwietrzu", do oderwania robię z buta dystans ~60m ;) Powinienem zmienić nick na Boeing 747 ;)

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 14 października 2018, 19:32
autor: ciacholot
Jak będziesz miał około 28-32 KM to Ci się rozbieg skróci bardzo, ale nie daj się wpędzić w te diabły ważące dużo bo w związku z tym że nam ciężkim idzie sporo paliwa to i musimy go więcej zabrać i razem robi się niezła waga. Chyba, że nie chcesz latać dalej to wtedy bez znaczenia.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 15 października 2018, 17:21
autor: ja
Solo210-20kg,paliwo max.10kg,Thrust 27-7kg,trike AIR.ONE-19,5kg,zapas-4kg,85kg żywej masy :D - i śmiga i buczy i nie spada.Pozdrawiam.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 13:36
autor: Only21
Zrób to samo bez air one ;) zobaczysz jak pot po jxxxcach poleci ;)

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 20:31
autor: madness
Dziękuję za rady. Napęd wybrany.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 21:03
autor: ciacholot
co kupiłeś ?

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 21:33
autor: madness
Corsair black devil light

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 22:22
autor: Przemo Boosh
Ważę tyle co Ty i Moster 185 Hybrid wraz z Hadronem 24 radzą sobie ze mną doskonale;)
Co Cię podkusiło na taki silnik?

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 22:49
autor: madness
Niezłe opinie użytkowników, sprzęgło, waga i cena zestawu oraz to, że powinien mnie unieść;)

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 23:01
autor: Przemo Boosh
Kurcze stary - nigdy ale to przenigdy nie kupuj sprzętu zanim sie na nim nie przelecisz! Dotyczy to zarówno skrzydła jak i napędu!
Mój moster to już czwarty egzemplarz który posiadam od nowości. Ma sprzęgło, rozrusznik i inne bajery. Przed zakupem każdego kolejnego napedu testowałem inne silniki w tym JPXy i inne dziwadła. Zawsze wybierałem Mostera bo to przepaść pomiedzy czymś innym w tej klasie dostepnym na naszym rynku. Problemem który może być ważny to niestety nasz polski dystrybutor tych silników z Gdyni... Udało mi się jednak kupić napęd z zagranicznej sieci dystrybucji. Pełny serwis, pełna gwarancja i części tańsze o 30% niż w Polsce.

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 23:10
autor: madness
Dlaczego nie spodobał Ci się jpx?

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 23:13
autor: AdamN
Przemo, podeślij namiary na tańsze o 30% części do mostera...
Pozdrawiam

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 23:25
autor: Przemo Boosh
AdamN pisze:Przemo, podeślij namiary na tańsze o 30% części do mostera...
Pozdrawiam


Latam SCOUT'em - wystarczy? ;)

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 23:27
autor: Przemo Boosh
madness pisze:Dlaczego nie spodobał Ci się jpx?

Za słabo dmucha i się "telepie" ;)

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

: 25 października 2018, 23:49
autor: prokopcio
Potwierdzam, że jpx słabiej dmucha od mostera który wyrywa z butów mimo tej samej mocy. To potwór jest! Telepanie jpx to jest wina regulacji i szczelności układu.