Strona 1 z 1
skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 20:31
autor: prokopcio
Witam.
Nie potrafię tego policzyć więc najlepiej mi zapytać kogoś kto lata z napędem ( o znanym ciągu statycznym ) na skrzydle klasycznym.
potrzebowałbym :
1. wartość ciągu
2. obciążenie powierzchni
3. uśrednioną szybkość wznoszenia
Najlepiej czas jaki potrzeba na wywindowanie się na konkretną wysokość powiedzmy 300m.
Pomożecie ?
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 20:49
autor: uriuk
Zalezy od mocy napedu, ale da sie osiagnac 3 m/s, ciag we wspolczesnych napedach to 55-75 kg, obciazenie powierzchni jest takie jak dla latania swobodnego plus 25 kg zlomu (stosuje sie to samo skrzydlo, bez wliczania masy napedu)
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 20:57
autor: prokopcio
potrzebuję konkretów, nie ogólników. W projekcie elektrycznym każdy kilogram ciągu jest zbyt drogi.
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 20:59
autor: uriuk
Ale jakich konkretow? Konkret to moge ci podac dla konkretnego skrzydla i napedu, jesli na nim polece. Jesli podajesz tylko ze skrzydlo kasyczne i naped, to dostaniesz widelki od-do.
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 21:06
autor: prokopcio
uriuk pisze:Ale jakich konkretow? Konkret to moge ci podac dla konkretnego skrzydla i napedu, jesli na nim polece.....
Przeczytaj jeszcze raz moją prośbę o pomoc - czyż ja nie o to proszę osoby które na takich zestawach latają ?
Nie chodzi mi żeby prosić Cię żebyś oblatał, czy ja sam tylko o to że są osoby które tak latają i mogą to zrobić "przy okazji" najbliższego latania.
Muszę oszacować najkorzystniejszy potrzebny ciąg żeby znaleźć się na 300m.
najkorzystniejszy = najtańszy.
niekorzystny = duża moc ( wysoka cena ) , niska moc = długi lot ( wysoka cena ).
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 21:31
autor: uriuk
Gdzies byl wzor na zuzycie paliwa w zaleznosci od doskonalosci, wydaje mi sie, ze mialby tu sastosowanie.
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 21:37
autor: prokopcio
Wolałbym dane z żywego organizmu. Ostatnio już mnie łeb boli od tych wyliczeń i teorii, dobrze, że choć ona mi mówi że wszystko zadziała
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 21:39
autor: uriuk
Na avatarze lecisz na opticu albo plusie, wez to skrzydelko i wykonaj pomiary
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 30 kwietnia 2019, 23:44
autor: CichyBart
ITV Boxer, zaciągnięte trymery (czyli teoretycznie klasyk), napęd Solo 210, ciąg zmierzony równe 50kg (miałem wyszczerbione śmigło, teraz mam większy), wznoszenie około 1.5 - 2.0 m/s.
edit:
Obciążenie około 5.2kg/mkw.
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 01 maja 2019, 00:30
autor: Zbyszek Gotkiewicz
Z tego co pamiętam, to przy obciążeniu 3,9kg/m i mocy 10 kW ja nie mogłem liczyć na więcej niż 1,5 m/s wznoszenia.
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 01 maja 2019, 09:38
autor: prokopcio
CichyBart pisze:ITV Boxer, zaciągnięte trymery (czyli teoretycznie klasyk), napęd Solo 210, ciąg zmierzony równe 50kg (miałem wyszczerbione śmigło, teraz mam większy), wznoszenie około 1.5 - 2.0 m/s.
Dzięki właśnie o takie 50kg napędy mi chodzi najbardziej.
z moich obserwacji wynika, że pomiędzy profilami dla PPG a klasycznymi jest duża różnica we wznoszeniu z napędem,
Dotyczy mojego poprzedniego napędu RAKET i skrzydła klasycznego pluto 1 wznoszenie spokojnie przekraczało 2m/s przy obciążeniu powierzchni ok. 4,3kg/m2 i samostatka Apco Force (oczywiście zaciągnięte trymery) gdzie 2m/s nie mogłem osiągnąć mimo obciążenia powierzchni ok.3,8kg/m2.
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 01 maja 2019, 14:17
autor: matgaw
Pilot 80 kg, skrzydło dolne EN-B, napęd Ventor (pomiary innych egzemplarzy dają wyniki 50-55 kg), obciążenie powierzchni 4,5 kg/m2 - maks wznoszenie 2 m/s
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 20 maja 2019, 09:54
autor: Krzysiek Ł.
Solo 210, ciąg 52 kg Reaction TST 27, obciążenie 3,9 wznoszenie 2,5 m/s
Re: skrzydło klasyczne w PPG - prędkość wznoszenia
: 24 maja 2019, 07:59
autor: prokopcio
Dzięki Krzyś.