Na Kasprowym nie da sie latac kiedy wieje mocniej niz 3 m/s. W Donovalach nie powinno sie startowac kiedy nie wieje minimum 6 m/s.
Do pomiaru wiatru sluzy lokales, a nie wiatromierz
FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
Na krawężniach przy silnym wietrze decyduje umiejętność postawienia skrzydła. Jak ktoś umie to wie, że może wystartować, ten co nie wie że może wystartować, zazwyczaj i tak nie potrafi.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
I dla tego nie powinno sie pomagac przy starcie. Ja latalem przy 15 m/s bo... umiem.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
Czy skrzydło samostateczne ( przeznaczone do lotów napędowych ) daje przewagę nad klasykiem podczas bujania się na żaglu przy silnym wietrze ?
Łukasz Prokop
-
- Posty: 697
- Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
- Reputation: 182
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
Kilka km/h zawsze do przodu. Tyle, że stricte samostateczne skrzydła mają mniejsze obciąźenie powierzchni więc trzeba by było bardziej się postarać przy stawianiu.
To co opisałem to już prehistoria i nie ma co sobie brać tego do serca bo teraźniejsze skrzydła napędowe nie mają wiele wspólnego z tamtymi.
To co opisałem to już prehistoria i nie ma co sobie brać tego do serca bo teraźniejsze skrzydła napędowe nie mają wiele wspólnego z tamtymi.
Ostatnio zmieniony 23 lutego 2022, 19:39 przez Piotr Domański, łącznie zmieniany 1 raz.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
Samostakiem bez stresu polecisz do przodu 18 m/s. Klasykiem na pelnej beli jakies 15, ale trzeba miec stalowy zwieracz, bo w kazdym momencie moze wejsc bomba.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: FILMIK : Wczorajsze, trochę hardcorowe "wyrywanie waruna"
prokopcio pisze:Czy skrzydło samostateczne ( przeznaczone do lotów napędowych ) daje przewagę nad klasykiem podczas bujania się na żaglu przy silnym wietrze ?
To nie takie proste. Jeśli będziesz mógł wykorzystać przewagę skrzydła napędowego to będzie musiało widać za mocno dla pozostałych. Czyli tak powyżej 8 m/s. Przy wietrze normalnym, czyli 4-6 polatasz, ale na zaciągniętych trymerach i niżej niż pozostali, czyli ryzyko będzie większe. Czyli żeby polatać z innymi i wykorzystać w pełni możliwości skrzydła będzie musiało wiać 6-8 m/s. To zdarza się dość rzadko. Teoretycznie będziesz mógł latać też przy większej prędkości wiatru, ale tu pojawia się problem że skrzydło trzeba postawić a stawiając skrzydło najpierw jest potężnym żaglem, który trzeba wyciągnąć nad głowę. No i całkiem możliwe, że polegniesz na tym etapie. Zapowiada się niezła zabawa. Dla obserwatorów.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość