prokopcio pisze:Czy skrzydło samostateczne ( przeznaczone do lotów napędowych ) daje przewagę nad klasykiem podczas bujania się na żaglu przy silnym wietrze ?
To nie takie proste. Jeśli będziesz mógł wykorzystać przewagę skrzydła napędowego to będzie musiało widać za mocno dla pozostałych. Czyli tak powyżej 8 m/s. Przy wietrze normalnym, czyli 4-6 polatasz, ale na zaciągniętych trymerach i niżej niż pozostali, czyli ryzyko będzie większe. Czyli żeby polatać z innymi i wykorzystać w pełni możliwości skrzydła będzie musiało wiać 6-8 m/s. To zdarza się dość rzadko. Teoretycznie będziesz mógł latać też przy większej prędkości wiatru, ale tu pojawia się problem że skrzydło trzeba postawić a stawiając skrzydło najpierw jest potężnym żaglem, który trzeba wyciągnąć nad głowę. No i całkiem możliwe, że polegniesz na tym etapie. Zapowiada się niezła zabawa. Dla obserwatorów.