Strona 1 z 1

Propozycja regulaminu

: 29 grudnia 2015, 15:32
autor: uriuk
Regulamin Forum Paralotniowego pgforum.pl

Forum pgforum.pl jest internetowym miejscem dyskusji o paralotniach i paralotniarstwie.
W tematyce Forum mieszczą się:
- paralotnie swobodne
- paralotnie z napędem
- paraplany
- speed riding i speed flying

I. Regulamin ogólny

1. Użytkownik ma prawo:
a) pozyskiwać na własny użytek informacje umieszczone na Forum,
b) zakładać tematy i umieszczać wpisy w już otwartych tematach, związane z tematyką Forum i danego działu i zgodne z zasadami tam panującymi,
c) używać samodzielnie wybraną grafikę jako awatar, jeżeli nie narusza ona ogólnych zasad,
d) umieścić własną sygnaturę tekstową bądź graficzną w podpisie, o maksymalnej, łącznej wielkości odpowiadającej 3 linijkom tekstu, w tym link do strony hobbystycznej (niekomercyjnej),
e) zostać moderatorem - na wniosek własny lub innych forumowiczów,
f) zamieszczać bezpłatne ogłoszenia zgodnie z zasadami działu giełda,
g) zamieszczać odnośniki do serwisu allegro (oraz innych stron komercyjnych), jeśli stanowią uzupełnienie tematu z wyłączeniem działu Giełda.

2. Na Forum niedopuszczalne jest:
a) zamieszczanie wypowiedzi sprzecznych z obowiązującym prawem, lub takich, które mogą być tak zrozumiane,
b) poruszanie tematów odnoszących się do polityki lub religii w sposób naruszający czyjeś przekonania,
c) używanie wulgarnego języka, obrażania innych Użytkowników,
d) spamowanie,
e) trollowanie (trolling),
f) tworzenie kolejnego tematu/postu w sytuacji, gdy poprzedni został usunięty lub zamknięty,
g) posiadanie kilku kont przez jednego użytkownika,
h) zamieszczanie reklam, czy ofert komercyjnych nie uzgodnionych z Administracją Forum,
i) zamieszczanie jakichkolwiek linków czy adresów o charakterze wyłącznie reklamowym - w treści postów, nazwie użytkownika, awatarze, banerze czy podpisie, za wyjątkiem uzgodnionych z Administracją, lub dozwolonych z uwagi na posiadany status Użytkownika Komercyjnego,
j) cytowania zbędnych części postów, nie odnoszących się do zamieszczanej odpowiedzi. Zwłaszcza, w przypadku kiedy wypowiedź odnosi się do poprzedniego wpisu.

3. Zarządzanie forum:
W bieżącym zarządzaniu Forum biorą udział Użytkownicy posiadający rangę i funkcję Moderatora oraz Administratorzy.
a) Jeśli użytkownik nie zgadza się z działaniami Moderatora może zwrócić się z wnioskiem do danego Moderatora o ponowne rozpatrzenie sprawy, w wyjątkowych sytuacjach – zwrócić się do Administratora o rozpatrzenie sprawy - (wiadomości niepodpisane nickiem z Forum nie będą rozpatrywane).
b) Decyzje Moderatorów nie podlegają publicznej dyskusji na forum.
c) Decyzja Administratora jest ostateczna i nie podlega dalszej dyskusji w żadnej formie:
- kolor czerwony tekstu zarezerwowany jest dla Administracji,
- wszelkie kwestie techniczne można zgłaszać do Administratora
- treść wpisów przedstawia punkt widzenia ich Autorów, w związku z tym, Administracja nie ponosi za nie odpowiedzialności.

4. W przypadku nieprzestrzegania przez użytkownika ogólnie przyjętych zasad zachowania, Regulaminu Forum, bądź też działań odbieranych jako utrudniające funkcjonowanie Forum, Administracja zastrzega sobie prawo do:
a) pouczenia użytkownika,
b) wykasowania części lub całości jego postu,
c) zablokowania prawa pisania,
d) udzielenia użytkownikowi ostrzeżenia,
e) zablokowania dostępu do konta użytkownika,
f) zablokowania dostępu do Forum dla adresu IP użytkownika,
g) innych działań mających na celu prawidłowe funkcjonowanie Forum,
h) zablokowania dostępu do niektórych działów.

Powyższe ograniczenia mogą mieć charakter tymczasowy bądź stały.

Nie zmieniamy użytkownikom nicków.


II. Regulamin działu Giełda

1. Na Giełdzie można umieszczać jedynie oferty dotyczące rzeczy będących własnością Użytkownika - Autora wątku, co do których legalności (posiadania i obrotu) nie ma żadnych wątpliwości.

2. Przy sprzedaży obowiązuje wymóg podania ceny, oraz innych istotnych informacji określających charakter czy specyfikę przedmiotu, jak na przykład zakres wagowy czy rodzaj atestu.

3. Zabronione są wszelkie formy licytacji czy zmiany ceny na większą, a także zamieszczanie wszelkiego rodzaju odnośników do serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych.

4. Ogłoszenie winno zawierać wszelkie informacje umożliwiające potencjalnemu zainteresowanemu ocenę przedmiotu.

5. Obowiązuje zakaz ponownego umieszczania ogłoszenia dotyczącego takiej samej oferty (zakładania kolejnego wątku) dopóki poprzednie nie zniknie z działu.

5. Administracja nie jest stroną ani pośrednikiem w zawieranej transakcji, w związku z czym nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z ewentualnych wad prawnych umowy, czy też jej wykonania.

6. Nie zezwala się na zamieszczanie nowego ogłoszenia dotyczącego tego samego przedmiotu przed zniknięciem poprzedniego.

Regulamin wchodzi w życie z chwilą publikacji. #

Re: Propozycja regulaminu

: 30 grudnia 2015, 13:28
autor: Zbyszek.
W regulaminie brakuje wyjaśnienia lub odnośnika do pojęcia spam i użytkownik komercyjny. Nie wiadomo co jest z tymi pojęciami związane, czyli co jest spamem i jakie przywileje i obowiązki będzie miał użytkownik komercyjny.

Zbyszek Gotkiewicz

Re: Propozycja regulaminu

: 30 grudnia 2015, 15:12
autor: cygan
Moim zdaniem administracja powinna się zająć pilnowaniem płatności za serwer a odwołaniami od decyzji adminów powinna się zająć "rada forum" powołana w wolnych wyborach pgforum. Pierwszy skład na skrócony okres pół roku, ze względu na słaby mandat wynikający z małej liczby zalogowanych forumowiczów. Następnie wybierana co roku. Decyzje podejmowane zwykłą większością.

Re: Propozycja regulaminu

: 30 grudnia 2015, 16:36
autor: PSP.Mariusz
Dodałbym też możliwość rozmawiania o lotniach. Viking podsyła fajne tematy

Re: Propozycja regulaminu

: 30 grudnia 2015, 16:59
autor: marcin.wowry
3. Zabronione są wszelkie formy licytacji czy zmiany ceny na większą, a także zamieszczanie wszelkiego rodzaju odnośników do serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych.

Uważam, że odnośniki do aukcji są OK, przede wszystkim nie trzeba się zastanawiać jak i gdzie wrzucić zdjęcia ;)
Poza tym dla mnie OK.

Re: Propozycja regulaminu

: 30 grudnia 2015, 17:06
autor: Kelso
Z pewną nieśmiałością sugeruję punkt regulaminu tyczący się stosowania zasad ortografii.

Re: Propozycja regulaminu

: 01 stycznia 2016, 14:29
autor: AnTonio
Może nie wszystko z tego regulaminu doczytałem ale jeżeli będzie dwóch moderatorów którzy kontrolują wpisy to mogą w pewnym momencie nie mieć czasu na usuwanie trolowych wpisów. W tym przypadku powinna być furtka również dla zakładającego temat. Rzucam temat dyskusyjny i ja najczęściej go śledzę i jeżeli trol się wpisze automatycznie go sam kasuję tak jak na facebook. Nie będziesz więc musiał ty tego robić. No hyba, że sam trol temat założy i będzie komentował wtedy Ty go wywalisz. AnTonio.

Re: Propozycja regulaminu

: 02 stycznia 2016, 09:35
autor: Michał T
Kelso pisze:Z pewną nieśmiałością sugeruję punkt regulaminu tyczący się stosowania zasad ortografii.

Jestem za.

Re: Propozycja regulaminu

: 02 stycznia 2016, 09:45
autor: Michał T
Trzeba opisać szczegółowo o co chodzi z użytkownikami komercyjnymi. Komercja jest wpisana w nasz sport. Wyjazdy są często komercyjne. Dużo jest osób handlujących sprzętem. Nie duście tego. Na pl.rec.paralotnie nie było z tym kłopotu czy przesady. Może raczej określić jakieś limity.
Michał

P.S. Zbyszek i Mariusz złamali właśnie regulamin wpisami o holowaniu. Komu to przeszkadza?

Re: Propozycja regulaminu

: 02 stycznia 2016, 09:58
autor: Cezar100
marcin.wowry pisze:3. Zabronione są wszelkie formy licytacji czy zmiany ceny na większą, a także zamieszczanie wszelkiego rodzaju odnośników do serwisów aukcyjnych i ogłoszeniowych.

Uważam, że odnośniki do aukcji są OK, przede wszystkim nie trzeba się zastanawiać jak i gdzie wrzucić zdjęcia ;)
Poza tym dla mnie OK.


Z tym zakazem zamieszczania odnośników czy linków to chyba lekka przesada, nie ma tego aż tak dużo i po co sobie utrudniać życie- skoro jest aukcja to nawet wskazane jest aby podac linka.

Re: Propozycja regulaminu

: 15 marca 2016, 12:50
autor: Kelso
Czy jest już ostateczna forma regulaminu? Jakoś nie mogę znaleźć...