Dobór napędu i śmigła PPG

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 18 stycznia 2017, 19:20

Paralot pisze:Nie wiem skąd to wytrzasnąłeś . Śmigło wcale nie musi latać . Wentylator nie lata zamocowany na stałe

wentylator nie jest napędem a sprawność napędu który stoi w miejscu jest równa zero choćby miał 100kg ciagu.

Paralot pisze:W myśl tego co napisał Uriuk nie głupio tylko wskazane czyli tzw zapas mocy.
owszem ale żeby ją wykorzystać dobrze mieć ją w zakresie prędkości mojego skrzydła a nie sportowego.

Paralot pisze:bez obrazy ale faktycznie nie ogarniasz PPG a wynika to z faktu że uczysz się z forum.

Tak łatwo się nie obrażam. Prawda, nie ogarniam ale też się jeszcze nie uczę... uczył się będę na kursie.
Łukasz Prokop

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 18 stycznia 2017, 20:18

prokopcio pisze:
Paralot pisze:Nie wiem skąd to wytrzasnąłeś . Śmigło wcale nie musi latać . Wentylator nie lata zamocowany na stałe

wentylator nie jest napędem a sprawność napędu który stoi w miejscu jest równa zero choćby miał 100kg ciagu.

Paralot pisze:W myśl tego co napisał Uriuk nie głupio tylko wskazane czyli tzw zapas mocy.
owszem ale żeby ją wykorzystać dobrze mieć ją w zakresie prędkości mojego skrzydła a nie sportowego.

Paralot pisze:bez obrazy ale faktycznie nie ogarniasz PPG a wynika to z faktu że uczysz się z forum.

Tak łatwo się nie obrażam. Prawda, nie ogarniam ale też się jeszcze nie uczę... uczył się będę na kursie.


Nie nie nie

Pilot 70 kg napęd solo 210 Stary rupić skrzydło klasyk np Nemo M albo L. Można latać. Tego tak się nie dobiera.
Musi byś zapas mocy. To nie tak jak piszesz maksymalną moc równą prędkości skrzydła. To jak masz zamiar wystartować i się wznosić ? Na napędach przelotowo lata się w zakresie średnich obrotów. Nawet na klasykach choć zwykle na klasykach silnik pyrka . Trudno tu mówić o przelotach ale umówmy się że przelotem jest wszytko inne poza kręceniem się nad startowiskiem. Na klasyku w godzinę zrobisz np trónkąt 25 km na samostatku np 45 to jest teraz nieważne suche liczby. Umów się gdzieś na startowisko PPGantów pojedź i pogadaj nie czytaj tych bredni tutaj. Uriuk piszę że latał 10 lat zalatał kilka skrzydeł i napędów jak pilot testowy - bzdura i bajki . Dobry nalot w ppg a nawet bardzo dobry to 120 godz rocznie . Czyli zajechanie glajta głównie przez jego nieszanowanie. Żeby wylatać 120 godzin trzeba latać 1 godz co trzeci dzień . Jak odejmiesz dni bez waruna i te kiedy jest warun a Ty jesteś w pracy albo że starą na zakupach to wychodzi że masz 180 (bzdura ale niech bedzię ) dni na latanie . A tu znowu co trzeci dzień i to już teraz 2 godziny w powietrzu teraz dochodzi ograniczenie czasu lotu ze względu na zatankowane paliwo. Dlatego uważam to za brednie.
Naprawdę nielicznym to się udaje.

Łukasz zapraszam do mnie na wiosnę.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: uriuk » 18 stycznia 2017, 20:38

Latanie zawodowe to jakies 5 h w kazdy lotny dzien. Takze w zimie. Zeby nie byc goloslownym: Kacper mial kilka lat temu 4000 h, Szelest lata srednio 400 h rocznie.
Piszesz ze moje dane to bzdury. A mi sie wydaje ze po prostu ci sie nie miesci w glowie na czym polega zawodowe latanie.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 stycznia 2017, 21:16

prokopcio pisze:a jeszcze chciałem wytłumaczyć się dlaczego zadałem pytanie o te parametry śmigła
silnik tak jak tu wspomniano ma największą moc przy konkretnych obrotach,
śmigło (stałe) natomiast w połączeniu z tymi obrotami ma największą sprawność przy konkretnej prędkości lotu.

głupio by było gdyby ta maksymalna wydajność napędu/śmigła leżała poza prędkością którą może rozwinąć moje powolne skrzydło.

pytanie - ciekawostka :) bo była na początku debata o obciążeniu powierzchni:
- jakie jest obciążenie powierzchni holowanego wyciągarką skrzydła pod koniec holu?


To też nie jest prosta sprawa z mocą silnika, bo wszystko zależy jakie będzie twoje zapotrzebowanie na moc. Do lotu poziomego jest niewielkie. Potrzebny do tego ciąg zależy tylko od doskonałości i jest to zaledwie kilkanaście kilogramów. Przy założeniu, że śmigło ma ze 60% sprawności to i tak taki ciąg da się wyprodukować z kilku KM. Kiedyś to liczyłem i wychodziło mi koło 6 przy doskonałości 8. Cała reszta potrzebna jest do startu i wznoszenia.
A pod koniec holu masz ciężar pilota, ciężar liny i ciąg wyciągarki, czyli jakieś dwa razy więcej niż po wyczepieniu.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Lucjan Piekutowski » 18 stycznia 2017, 21:52

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A pod koniec holu masz ciężar pilota, ciężar liny i ciąg wyciągarki, czyli jakieś dwa razy więcej niż po wyczepieniu.


I tak w spirali jest więcej a skrzydła to wytrzymują.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 18 stycznia 2017, 21:56

Chyba nie potrafię pisač zrozumiale :(
1 tak wiem zapas mocy dobrze mieć
2 Patrzycie z perspektywy szybkich skrzydeł
3 moc można wykorzystywać w różnych przypadkach różnie (różne przełożenia)
Przykład
samochód osobowy 100KM vs ciągnik 100KM:
Samochód: kiepski ciąg statyczny, duża prędkość maksymalna.
Ciągnik: bardzo duży ciąg statyczny kiepska prędkość maksymalna
Moc silnika ta sama a różnie wykorzystana za sprawą różnych napędów.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 stycznia 2017, 22:04

Lucjan Piekutowski pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A pod koniec holu masz ciężar pilota, ciężar liny i ciąg wyciągarki, czyli jakieś dwa razy więcej niż po wyczepieniu.


I tak w spirali jest więcej a skrzydła to wytrzymują.


Oczywiście. Drugie tyle to 2 G a skrzydła są testowane do 8 G. Tyle, że takie dociążanie zmniejsza żywotność skrzydła. To kiedyś sprawdził Leszek Mańkowski który zauważył że żywotność skrzydeł szkolnych znacznie mu wzrosła po zastosowaniu holpatentów do skrzydeł.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Lucjan Piekutowski » 18 stycznia 2017, 22:10

prokopcio pisze:Chyba nie potrafię pisač zrozumiale :(
1 tak wiem zapas mocy dobrze mieć
2 Patrzycie z perspektywy szybkich skrzydeł
3 moc można wykorzystywać w różnych przypadkach różnie (różne przełożenia)
Przykład
samochód osobowy 100KM vs ciągnik 100KM:
Samochód: kiepski ciąg statyczny, duża prędkość maksymalna.
Ciągnik: bardzo duży ciąg statyczny kiepska prędkość maksymalna
Moc silnika ta sama a różnie wykorzystana za sprawą różnych napędów.


Problem jest chyba w tym że mało kto badał ciąg napędu w locie. Spalanie, wznoszenie, prędkość tak i pewnie i wydajność też w jakiś sposób. Ale chyba zwykły producent nie bawił się w dostosowywanie napędów do konkretnego skrzydła.

Rozumiem, że chciałeś po prostu zapytać Jaki napęd dla pilota o masie wadze 70 kg na skrzydle klasycznym 65- 85 do latania rekreacyjnego z nóg?
Najlepiej przykłady takich napędów. :)

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 18 stycznia 2017, 23:06

uriuk pisze:Latanie zawodowe to jakies 5 h w kazdy lotny dzien. Takze w zimie. Zeby nie byc goloslownym: Kacper mial kilka lat temu 4000 h, Szelest lata srednio 400 h rocznie.
Piszesz ze moje dane to bzdury. A mi sie wydaje ze po prostu ci sie nie miesci w glowie na czym polega zawodowe latanie.


A ilu takich jest ? Czy prokopcio nalata chociaż 50 rocznie ? Szczerze wątpię . Ja wiem że są tacy co latają po 300 rocznie . A Ile godzin ppg zrobiłeś w 2016 ?
ZERO

Mi się w głowie nie mieści coś innego . Mianowicie po 100 postach w wątku okazuje się ,że wyprodukowano
( pisząc o ventorach , rotorach ,motoromach tysiącach godzin w powietrzu na ppg i setkach przetestowanych skrzydeł ) zwykłego BABOLA .
Bo oto padło pytanie to potwierdzające. Chłopak pyta , czyta i się zastanawia jaki napęd przypiąć do Voxa żeby Max moc była na granicy postępowej. MZ i WSK już ciężko kupić a i tak zasilne .
Powodzenia
Pozdrowiam

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 stycznia 2017, 09:17

Paralot. To jest typowy problem gdy dyskutuje dwóch gości z których każdy chce mieć rację i ostatnie słowo :) Gdyby wam wystarczyła racja ... :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 19 stycznia 2017, 10:18

Lucjan Piekutowski pisze:
prokopcio pisze:Chyba nie potrafię pisač zrozumiale :(
....

Rozumiem, że chciałeś po prostu zapytać Jaki napęd dla pilota o masie wadze 70 kg na skrzydle klasycznym 65- 85 do latania rekreacyjnego z nóg?
Najlepiej przykłady takich napędów. :)

Właśnie nie :)
Szukałem charakterystyk napędów czy śmigieł. Nadal nie wiem czy takie są.
może już nie wnikajmy po co mi one ;)
jak wspomniał i Paralot i Zbyszek - Temat ogromny (za ogromny) się zrobił i cały czas powtarzane są te same kwestie a ja i tak nie wiem kto ma rację :P
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 stycznia 2017, 10:28

Rację ma każdy. I ci co twierdzą że wystarczy Ci Raket do rekreacyjnego latania na tym skrzydle co masz i ci co twierdzą że jeśli będziesz chciał postawić na szybkie skrzydła samostateczne i robienie dalekich przelotów lub pójście w kierunku latania wyczynowego to najlepiej nowy Octagon albo Motorola. Myślę że Uriuk nie przeczytał dokładnie o co ci chodzi.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 19 stycznia 2017, 10:45

dobrze przeczytał.
problem jest inny - każdy z nas chce żeby jego racja była naracjejsza
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Lucjan Piekutowski » 19 stycznia 2017, 17:04

prokopcio pisze:dobrze przeczytał.
problem jest inny - każdy z nas chce żeby jego racja była naracjejsza


Tyż prawda :D

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 20 stycznia 2017, 19:38

OT Łukasz jak chcesz to daj jakiś namiar jutro około 14 stej robimy ognisko na startowisku . Będzie kilku zgredliwych ppgtów z różnym doświadczeniem . Popitolimy z 3 godz . i rozjazd . Z Grodkowa masz 0,5 godz.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: prokopcio » 20 stycznia 2017, 20:10

kurcze jutro obiecałem z dzieciakami babcie "oblecieć" w tych godzinach ale postaram się urwać i zdążyć dowieźć kiełbaski :D
gdzie macie to startowisko ? najlepiej daj link do googlemaps. Dzięki za zaproszenie.
Łukasz Prokop

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Paralot » 20 stycznia 2017, 21:14

Poszło

surmat
Posty: 124
Rejestracja: 28 grudnia 2015, 10:39
Reputation: 23
Lokalizacja: Wa-wa
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: surmat » 20 stycznia 2017, 23:37

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Rację ma każdy. I ci co twierdzą że wystarczy Ci Raket do rekreacyjnego latania na tym skrzydle co masz i ci co twierdzą że jeśli będziesz chciał postawić na szybkie skrzydła samostateczne i robienie dalekich przelotów lub pójście w kierunku latania wyczynowego to najlepiej nowy Octagon albo Motorola. Myślę że Uriuk nie przeczytał dokładnie o co ci chodzi.


Dobrze wiemy że chciał zabłysnąć ale mu nie wyszło. Tłumaczenie go, że to z troski o karierę sportową jest lekkim przegięciem albo pobożnym życzeniem. Broń go - w kupie siła ;P
_______
pozdr,TS

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: Lucjan Piekutowski » 20 stycznia 2017, 23:48

surmat pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Rację ma każdy. I ci co twierdzą że wystarczy Ci Raket do rekreacyjnego latania na tym skrzydle co masz i ci co twierdzą że jeśli będziesz chciał postawić na szybkie skrzydła samostateczne i robienie dalekich przelotów lub pójście w kierunku latania wyczynowego to najlepiej nowy Octagon albo Motorola. Myślę że Uriuk nie przeczytał dokładnie o co ci chodzi.


Dobrze wiemy że chciał zabłysnąć ale mu nie wyszło. Tłumaczenie go, że to z troski o karierę sportową jest lekkim przegięciem albo pobożnym życzeniem. Broń go - w kupie siła ;P


Bo tutaj nie boi się zadawać głupich pytań. Na grupie już by go "ZeStatlerowali" :)

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Dobór napędu i śmigła PPG

Postautor: uriuk » 20 stycznia 2017, 23:59

Uriuk przeczytal i zrozumial. Proble w tym, ze moja odpowiedz tez wypadalaoby przeczytac ze zrozumieniem. Napisalem, ze zabytkowy naped bedzie pasowal do klasycznego smigla, problem w tym, ze wszyscy zmieniaja skrzydlo w okolicach 20 h, a wtedy trzeba w takim wypadku zmienic tez naped, bo przedpotopwy tani wynalazek samostatka nie uciagnie (tani, bo nikt go nie chce). I robi sie z tego baaardzo droga oszczednosc.
Ci, co umieja czytac ze zrozumieniem, przeczytali ze zrozumieniem. reszta zrobi jak zechce. W koncu wiedza kosztuje ;)


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość