Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Sprawdzic czy w komorach nie ma; zywego jamnika, kupy piachu, kasku, ostatecznie jakiegos kamulca. Jesli jest wywalic i sprawdzic ponownie. Jesli nie ma, wyslac sprzet na przeglad.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Mozna tez porównać jak wstaje. Naciąganie czasem pomaga na oporne glajty. Ale fakt jest taki że ja nigdy tego nie robiłem. Co rok skrzydło szło na przegląd i latało. Jak zaczelo dziwnie wstawać zwracalwm uwage zeby na przeglądzie sprawdzili trym ew poprawili.
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Martwy jamnik też swoje waży...
Jak Ci skrzydlo źle wstaje to mechanik powinien to wyłapać bo roztrymowanie nie musi oznaczać skurczenia tylko jednej grupy lin. Czesc może być np za dluga. Sam najczęściej tylko stwierdzisz że źle wstaje. A może masz tam trymery ? Lub wydaje ci się że źle wstaje.
Jak Ci skrzydlo źle wstaje to mechanik powinien to wyłapać bo roztrymowanie nie musi oznaczać skurczenia tylko jednej grupy lin. Czesc może być np za dluga. Sam najczęściej tylko stwierdzisz że źle wstaje. A może masz tam trymery ? Lub wydaje ci się że źle wstaje.
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 stycznia 2016, 18:19
- Reputation: 7
- Lokalizacja: Gliwice
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Z góry uprzedzam, że nie mam pieczątki. CHYBA mam uprawnienia (jak każdy pilot PG w Polsce, zresztą nieważne, to inny temat )
1. Mi takie organoleptyczne sprawdzanie średnio wychodzi - mam jednego glajta i raczej nie latam na innych w ciągu sezonu. Jeśli zacznie wstawać ciut szybciej albo ciut wolniej to tego nie wykryję. Pozatym utrata trymu to nie jest nagły proces (no chyba że po kąpieli w wodzie).
2. Miałem przypadek dziwny - glajt (Windtech Zephyr) normalnie wstawał, ale miał skopany trym - linki B były skurczone o ok 4 cm. A i C/D były w miarę okej. Wykryłem to właśnie mierząc sobie w domu przy piwie. Reakcja była w stylu "WTF chyba coś nie umiem w miernictwo". Jak zobaczyłem protokół po trymowaniu u Gajwera to okazało się, że moje pomiary były jednak prawidłowe.
3. Ja nie potrafię bez siłomierza rozciągać linek (w sensie te 20kg). Po naciągnięciu połowy linek w glajcie ręka się na tyle męczy, że mam wrażenie że ciągnę dużo mocniej, a siłomierz cały czas to samo. Pod koniec pomagam sobie drugą ręką żeby tylko wskazówka weszła na 20 No cóż, przeklęta praca biurowa
4. Dopiszę jeszcze o sprawdzaniu trymu całego glajta - nie silę się na mierzenie bezwzględnych długości linek. Mierzę to względnie, bo dużo łatwiej. Wychodzę z założenia że jeśli wszystkie odległości czasza - taśmy byłyby inne o taką samą wartość to tragedii nie ma.
5. Nie jeżdże dieslem, ale w poprzednim aucie dobierałem sobie samodzielnie dawki (poprawki) w ECU LPG. Check engine znikł na zawsze Już tak mam, że lubię rzeczy które wymagają precyzji. I bardziej zaufam klasie dokładności i procedurze pomiarowej niż swojemu "wrażeniu".
1. Mi takie organoleptyczne sprawdzanie średnio wychodzi - mam jednego glajta i raczej nie latam na innych w ciągu sezonu. Jeśli zacznie wstawać ciut szybciej albo ciut wolniej to tego nie wykryję. Pozatym utrata trymu to nie jest nagły proces (no chyba że po kąpieli w wodzie).
2. Miałem przypadek dziwny - glajt (Windtech Zephyr) normalnie wstawał, ale miał skopany trym - linki B były skurczone o ok 4 cm. A i C/D były w miarę okej. Wykryłem to właśnie mierząc sobie w domu przy piwie. Reakcja była w stylu "WTF chyba coś nie umiem w miernictwo". Jak zobaczyłem protokół po trymowaniu u Gajwera to okazało się, że moje pomiary były jednak prawidłowe.
3. Ja nie potrafię bez siłomierza rozciągać linek (w sensie te 20kg). Po naciągnięciu połowy linek w glajcie ręka się na tyle męczy, że mam wrażenie że ciągnę dużo mocniej, a siłomierz cały czas to samo. Pod koniec pomagam sobie drugą ręką żeby tylko wskazówka weszła na 20 No cóż, przeklęta praca biurowa
4. Dopiszę jeszcze o sprawdzaniu trymu całego glajta - nie silę się na mierzenie bezwzględnych długości linek. Mierzę to względnie, bo dużo łatwiej. Wychodzę z założenia że jeśli wszystkie odległości czasza - taśmy byłyby inne o taką samą wartość to tragedii nie ma.
5. Nie jeżdże dieslem, ale w poprzednim aucie dobierałem sobie samodzielnie dawki (poprawki) w ECU LPG. Check engine znikł na zawsze Już tak mam, że lubię rzeczy które wymagają precyzji. I bardziej zaufam klasie dokładności i procedurze pomiarowej niż swojemu "wrażeniu".
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Marcin. pisze:A jeśli po naciągnięciu dalej ciężko wstaje i chce opaść ,to co może być jeszcze nie tak? Załóżmy ,że skrzydło nie jest stare.
A pytanie dotyczy konkretnego skrzydła czy jest teoretyczne? Bo mógł się skurczyć materiał i to w taki sposób że krawędź spływu sama się opuszcza mimo opuszczonych sterówek.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Marcin. pisze:uriuk pisze:...
Watpliwosci pojawiaja sie wtedy, gdy ciezko wstaje, a postawiony probuje od razu opasc.....
A jeśli po naciągnięciu dalej ciężko wstaje i chce opaść ,to co może być jeszcze nie tak? Załóżmy ,że skrzydło nie jest stare.
Kurs robiłem na nówce Nemo, które stawało jak talala i tak stało idealnie bezwysiłkowo. Jak kupiłem glajta ( stare AXIS PLUTO ) zaraz po kursie to mimo świeżego kompletnego przeglądu i bardzo dobrego stanu miałem właśnei opisywany problem, że toto nie chciało wstawać, jak już wstało to spadło ( czasem do przodu czasem do tyłu) i się też mocno zmartwiłem na początku. Teraz za bardzo nie wiem o co mi chodziło bo skrzydło działa bardzo poprawnie i potrafi jednak być nad głową - nie robiłem oczywiście z nim nic, tylko z sobą
Łukasz Prokop
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
prototypy tak maja
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
prokopcio pisze:Marcin. pisze:uriuk pisze:...
Watpliwosci pojawiaja sie wtedy, gdy ciezko wstaje, a postawiony probuje od razu opasc.....
A jeśli po naciągnięciu dalej ciężko wstaje i chce opaść ,to co może być jeszcze nie tak? Załóżmy ,że skrzydło nie jest stare.
Kurs robiłem na nówce Nemo, które stawało jak talala i tak stało idealnie bezwysiłkowo. Jak kupiłem glajta ( stare AXIS PLUTO ) zaraz po kursie to mimo świeżego kompletnego przeglądu i bardzo dobrego stanu miałem właśnei opisywany problem, że toto nie chciało wstawać, jak już wstało to spadło ( czasem do przodu czasem do tyłu) i się też mocno zmartwiłem na początku. Teraz za bardzo nie wiem o co mi chodziło bo skrzydło działa bardzo poprawnie i potrafi jednak być nad głową - nie robiłem oczywiście z nim nic, tylko z sobą
Skrzydło nie mogło zmienić się na lepsze. Pilot jak najbardziej
Zbyszek Gotkiewicz
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Skrzydło nie mogło zmienić się na lepsze. Pilot jak najbardziej
Praktyka pokazuje że da się postawić i utrzymać nad głową nawet starego Air-Pola, albo novą Xyon z 95 roku wyciągniętą ze stodoły. (żeby było trudniej bez sterówek i uprzęży)
-
- Posty: 193
- Rejestracja: 07 stycznia 2016, 17:50
- Reputation: 19
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zakup sprzętu. Pomoc dla początkujących. Linki insiede
maticus pisze:Windtech i Gradient chociaż nie podają w instrukcji długości lin, to po przesłaniu zapytania na maila - odsyłają.
Mnie Gradient odesłał--do Gayvera. Tylko jego uznają w naszym pięknym kraju za godnego wymiany zerwanej linki.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość