Zatem stało się
Jest już LK 8000 na komórki!
https://play.google.com/store/apps/deta ... k8000.beta
LK8000 na androida
- starry
- Posty: 391
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 18:17
- Reputation: 60
- Lokalizacja: Blisko Klina
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: LK8000 na androida
Jeszcze trochę potrwa zanim to będzie dopracowana stabilna wersja ... ale nie wiem po co ? Lepiej opanować jeden program, nawet z pewnymi ograniczeniami niż skakać ciągle po kolejnych, tym bardziej, że LK800 to praktycznie XCsoar, którego w przypadku androida to LK musi gonić.
Ktoś musi wymyślić coś naprawdę extra aby było warto zmieniać program do latania, który się już opanowało.
Ktoś musi wymyślić coś naprawdę extra aby było warto zmieniać program do latania, który się już opanowało.
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:22
- Reputation: 88
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: LK8000 na androida
Największym mankamentem LK8000 jest to, że tworzą go szybownicy pod swoje preferencje. A my go tylko użytkujemy. Z naszego punktu widzenia jest to program 'przeładowany' i by sensownie z nim latać trzeba (moim zdaniem) połowę funkcji wyłączyć. Co za tym idzie nie ma mowy o intuicyjnej obsłudze, co wielu pilotom przeszkadza. Ale jak już się zrobi 'doktorat' z obsługi, to właściwie jest bezkonkurencyjny biorąc również pod uwagę to, że jest darmowy.
Jego wszechstronność doceni się niestety dopiero wtedy gdy lata się przeloty w utrudnionej strefami przestrzeni lub startuje w zawodach i potrafi się wykorzystać te funkcje.
Podam przykłady funkcji zawodniczych unikalnych:
A. Podobno FAI zaleca by 'cylinder' mety (ale i PZ) nie był cylindrem a stożkiem. Ma to wyrównać szanse tym, którzy dany punkt biorą zarówno wysoko jak i nisko (robią różne dystanse w zależności od wysokości). Dzieje się tak częściej w zawodach lotniowych i szybowcowych ale coś czuję, że i do nas może trafić. Tak zamodelować taki stożek można w LK i prawdopodobnie w płatnym SeeYou. Ale wszystkich oprogramowań nie śledzę.
B. W zawodach FAI (na razie nie paralotniowych) punkty zwrotne nie zawsze są zaznaczone cylindrami. Czasami są to sektory cylindra (np. 1/4 koła). Dzieje się tak wtedy gdy np. dany PZ trzeba wziąć np. od północy. W LK da się w ten sposób określić punkt zwrotny. - sektor.
A poza funkcjami zawodniczymi?
Na początek nasuwa mi się sonar stref wraz z ich obrazowaniem w pionie i poziomie, z nazwą i opisem strefy, częstotliwością radiową kontaktową do dysponenta strefy a czasami i telefonem na wierzę Oczywiście by tyle informacji było, trzeba mieć odpowiedni plik stref powietrznych.
Taki sonar stref jest w XCSoar ale chyba nigdzie indziej.
Ale są i mankamenty. Mapa ładowana do LK jest sprzed ery dinozaurów. Dla obecnych użytkowników przyzwyczajonych do google maps [GM] jest to jakieś utrudnienie. Tyle, że z powietrza tyle szczegółów, co w GM jest niepotrzebnych.
No i nowe mapy są już generowane - pewnie będą lepsze.
Na koniec dodam, że dla wyjątkowych pilotów nie latających zbyt daleko od miejsca pozostawienia samochodu, ani w zawodach, właściwie każdy program paralotniowy jest odpowiedni. Byle pikał i na koniec generował plik IGC. I właściwie im jest prostszy tym lepszy, czego o LK powiedzieć nie można.
Jego wszechstronność doceni się niestety dopiero wtedy gdy lata się przeloty w utrudnionej strefami przestrzeni lub startuje w zawodach i potrafi się wykorzystać te funkcje.
Podam przykłady funkcji zawodniczych unikalnych:
A. Podobno FAI zaleca by 'cylinder' mety (ale i PZ) nie był cylindrem a stożkiem. Ma to wyrównać szanse tym, którzy dany punkt biorą zarówno wysoko jak i nisko (robią różne dystanse w zależności od wysokości). Dzieje się tak częściej w zawodach lotniowych i szybowcowych ale coś czuję, że i do nas może trafić. Tak zamodelować taki stożek można w LK i prawdopodobnie w płatnym SeeYou. Ale wszystkich oprogramowań nie śledzę.
B. W zawodach FAI (na razie nie paralotniowych) punkty zwrotne nie zawsze są zaznaczone cylindrami. Czasami są to sektory cylindra (np. 1/4 koła). Dzieje się tak wtedy gdy np. dany PZ trzeba wziąć np. od północy. W LK da się w ten sposób określić punkt zwrotny. - sektor.
A poza funkcjami zawodniczymi?
Na początek nasuwa mi się sonar stref wraz z ich obrazowaniem w pionie i poziomie, z nazwą i opisem strefy, częstotliwością radiową kontaktową do dysponenta strefy a czasami i telefonem na wierzę Oczywiście by tyle informacji było, trzeba mieć odpowiedni plik stref powietrznych.
Taki sonar stref jest w XCSoar ale chyba nigdzie indziej.
Ale są i mankamenty. Mapa ładowana do LK jest sprzed ery dinozaurów. Dla obecnych użytkowników przyzwyczajonych do google maps [GM] jest to jakieś utrudnienie. Tyle, że z powietrza tyle szczegółów, co w GM jest niepotrzebnych.
No i nowe mapy są już generowane - pewnie będą lepsze.
Na koniec dodam, że dla wyjątkowych pilotów nie latających zbyt daleko od miejsca pozostawienia samochodu, ani w zawodach, właściwie każdy program paralotniowy jest odpowiedni. Byle pikał i na koniec generował plik IGC. I właściwie im jest prostszy tym lepszy, czego o LK powiedzieć nie można.
-
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 45
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: LK8000 na androida
Każdy z nas ma swoje preferencje.
Dla niektórych im prościej - tym lepiej, dla niektórych wręcz odwrotnie. Znam takie osoby , które wykorzystują możliwości LK naprawdę dobrze. Czy przed startem, gdy dostatają dokładne info co , kiedy mają zrobić, by idealnie wystartować , czy z jakiej wysokości pociąć już do mety. To kwestia indywidualna. Spike zawody lata na XC tracku i program ten pozwolił mu wygrać MP Dla mnie to najlepsza reklama Niemniej fajne jest to, że LK, który był do tej pory nieosiągalny na komórki wreszcie na nich może być instalowany. A wybór co wykorzystamy do latania zależy tylko od nas
Dla niektórych im prościej - tym lepiej, dla niektórych wręcz odwrotnie. Znam takie osoby , które wykorzystują możliwości LK naprawdę dobrze. Czy przed startem, gdy dostatają dokładne info co , kiedy mają zrobić, by idealnie wystartować , czy z jakiej wysokości pociąć już do mety. To kwestia indywidualna. Spike zawody lata na XC tracku i program ten pozwolił mu wygrać MP Dla mnie to najlepsza reklama Niemniej fajne jest to, że LK, który był do tej pory nieosiągalny na komórki wreszcie na nich może być instalowany. A wybór co wykorzystamy do latania zależy tylko od nas
-
- Posty: 277
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:22
- Reputation: 88
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: LK8000 na androida
No nie powiedział bym... Chyba, że XCTrack wybiera sobie pilota któremu pomaga?! Na PMP było kilkunastu pilotów latających z XCTrackiem a wygrał tylko Spike. Chyba Twoja teoria się nie sprawdza. Osobiście stawiam na to, że Michał lata w krótkich spodenkach i to one mu pozwoliły wygrać, co oczywiście dla mnie jest najlepszą reklamą tych spodenek.
-
- Posty: 315
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
- Reputation: 45
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: LK8000 na androida
Grzesiek, ale Spike został Mistrzem Polski czy nie?
To chyba nie kwestia programu a tylko tego, co potrafimy dzięki niemu zrealizować. Nawet gdybym miał supermegawypas program, to i tak nie poleciałbym dalej. Moje umiejętności sa takie a nie inne. To nie program decyduje jak latam Ot tyle.
To chyba nie kwestia programu a tylko tego, co potrafimy dzięki niemu zrealizować. Nawet gdybym miał supermegawypas program, to i tak nie poleciałbym dalej. Moje umiejętności sa takie a nie inne. To nie program decyduje jak latam Ot tyle.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość