Ground handling ppg

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Ground handling ppg

Postautor: prokopcio » 15 lutego 2017, 00:23

Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?
Łukasz Prokop

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Ground handling ppg

Postautor: Paralot » 15 lutego 2017, 08:59

prokopcio pisze:Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?


Możesz przejść nad linkami tak ja Ci pisałem . Sekunda i gotowe do groyndhandlingu ale do lotu to trzeba sprawdzić bo wydaje mi się że się taśmy skręcą o jeden obrót. Muszę to przemyśleć .

Awatar użytkownika
qbaepp11
Posty: 150
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
Reputation: 20
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Ground handling ppg

Postautor: qbaepp11 » 15 lutego 2017, 09:37

Nie trzeba sie obracać. Musisz tak skręcić taśmy, że jak staniesz twarzą do skrzydła to wpinasz się w karabinki i masz już wszystko gotowe tak jak byś się obrócił. Poszukaj na YT filmików, bo widziałem kiedyś sporo tuturiali.

gnomm
Posty: 99
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: gnomm » 15 lutego 2017, 10:02

Podpinanie się do skrzydła stojąc do niego twarzą trzeba solidnie przećwiczyć bo łatwo coś pokręcić. Małym ułatwieniem jest staniecie jak do startu klasycznego, wpięcie lewej taśmy, odwrócenie się do skrzydła przez lewe ramię (prawa taśma leży na ziemi), podniesienie prawej taśmy, przekręcenie jej o 180° w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i wpięcie do prawego karabinka tak, aby była nad taśmą lewą. Do startu oczywiście trzeba się odwrócić przez prawe ramię. Jeśli do startu wolisz obracać się przez ramię lewe to wszystko robisz tak samo tylko odwrotnie :) - tam gdzie było prawo robisz lewo i na odwrót.

Edit: mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo tak na "sucho" to ciężko jest opisać dokładnie co i jak.
Darek Cuber

Chrab
Posty: 179
Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
Reputation: 62
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Ground handling ppg

Postautor: Chrab » 15 lutego 2017, 10:16

Tu jest fajnie pokazane jak podpinać skrzydło frontem do niego:

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Ground handling ppg

Postautor: Paralot » 15 lutego 2017, 10:17

qbaepp11 pisze:Nie trzeba sie obracać. Musisz tak skręcić taśmy, że jak staniesz twarzą do skrzydła to wpinasz się w karabinki i masz już wszystko gotowe tak jak byś się obrócił. Poszukaj na YT filmików, bo widziałem kiedyś sporo tuturiali.


Łukaszowi chyba jednak chodzi o coś innego bo wpięcie do alpejki jest proste . Chodzi chyba o to jak się odwrócić do skrzydła nie mordując się z linkami zaczepjającymi się o kosz. Czyli np po spalonym starcie klasykiem . Jak rozłożyć glajta od nowa bez wyczepiania z karabinków na szybko . Przejść przez linki podnieść alpejką przejść spowrotem i skrzydło gotowe do następnej próby klasykiem .
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
qbaepp11
Posty: 150
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
Reputation: 20
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Ground handling ppg

Postautor: qbaepp11 » 15 lutego 2017, 10:20

Nie zapominaj że jedni kręcą się w lewo inni w prawo :D
Faktem jest że trzeba to przećwiczyć co by zonka nie zrobić.
Inny sposób to stajesz bez napędu tak jak do klasyka z taśmami w dłoniach i opartymi na ramionach( bloczki speeda skierowane ku niebu)
Trzymając tak taśmy robisz obrót w strona jak zazwyczaj się obracasz.
Taśmy się skręcają i kładziesz je na ziemi. W tym momencie są gotowe do podpięcia.
idziesz po napęd, reszta wiadomo. Tu uwaga by podczas podnoszenia taśmy z ziemi jej nie obrócić.
Wpinać pierwszą tą co jest na wierzchu. Prościej już chyba nie dam rady napisać :)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Ground handling ppg

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 lutego 2017, 10:41

Paralot pisze:
prokopcio pisze:Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?


Możesz przejść nad linkami tak ja Ci pisałem . Sekunda i gotowe do groyndhandlingu ale do lotu to trzeba sprawdzić bo wydaje mi się że się taśmy skręcą o jeden obrót. Muszę to przemyśleć .



Nigdy nie przechodzimy nad linkami. Prowadzi to do skręcenia linek. A co do obracania się z przerzucaniem linek przez kosz to taki urok ppg. Między innymi dlatego tak niewielu pilotów ppg wogóle uczy się startów alpejką.
Zbyszek Gotkiewicz

gnomm
Posty: 99
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
Reputation: 3
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: gnomm » 15 lutego 2017, 10:44

Paralot pisze:Łukaszowi chyba jednak chodzi o coś innego bo wpięcie do alpejki jest proste . Chodzi chyba o to jak się odwrócić do skrzydła nie mordując się z linkami zaczepjającymi się o kosz. Czyli np po spalonym starcie klasykiem . Jak rozłożyć glajta od nowa bez wyczepiania z karabinków na szybko . Przejść przez linki podnieść alpejką przejść spowrotem i skrzydło gotowe do następnej próby klasykiem .
Pozdrawiam


Faktycznie może Łukaszowi o to chodzić (muszę poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem :) ). Ja po nieudanym starcie wolę odpiąć się od skrzydła i na spokojnie przygotować się do kolejnego startu. Do samych ćwiczeń to faktycznie odpinanie się jest upierdliwe i najlepszym rozwiązaniem są koledzy, którzy pomogą :) ale jeśli nie ma ich w pobliżu to chyba jedynym wyjściem jest odpięcie jednej taśmy i podpięcie po odwróceniu się.
Darek Cuber

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: prokopcio » 15 lutego 2017, 10:46

Dokladnie chodzi mi o sposób przekładania, żeby nie przepinać. Podpiąć skrzydło do alpejki potrafię ale nie o to mi tutaj chodzi np jak wiatr osłabnie i zdecyduję startować klasykiem to nie potrafię się sprawnie obrócić jak bez napędu. Jest więcej przykładów do czego moze to się przydać. Swobodnie bardzo rzadko rzadko wypinam glajta. Nawet jak startuję klasycznie to lubię przed startem sprawdzi€ć i ułorzyć sobie skrzydło alpejką.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Ground handling ppg

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 lutego 2017, 10:49

Podnosisz linki jedną ręką jak najwyżej i obracając się przesuwasz kosz pod linkami a następnie sprawdzasz czy wszystkie przeszły. Nie ma innego sposobu. Najlepiej gdy ktoś przy tym pomaga.
Zbyszek Gotkiewicz

Paralot
Posty: 73
Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
Reputation: 1
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Ground handling ppg

Postautor: Paralot » 15 lutego 2017, 11:36

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Paralot pisze:
prokopcio pisze:Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?


Możesz przejść nad linkami tak ja Ci pisałem . Sekunda i gotowe do groyndhandlingu ale do lotu to trzeba sprawdzić bo wydaje mi się że się taśmy skręcą o jeden obrót. Muszę to przemyśleć .



Nigdy nie przechodzimy nad linkami. Prowadzi to do skręcenia linek. A co do obracania się z przerzucaniem linek przez kosz to taki urok ppg. Między innymi dlatego tak niewielu pilotów ppg wogóle uczy się startów alpejką.


Napisałem w późniejszum poście że można przejść przez linki w celu ułożenia skrzydła na szybko. Potem przejść spowrotem i to co się poskręcało się rozkręcić więc nie widzę przeciwskazań .

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: prokopcio » 15 lutego 2017, 12:11

do poprawienia linek owszem ale do wkorzystania użytkowego już nie :(
trudno - będę musiał się nauczyć z tym jakoś żyć ;)
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: Lucjan Piekutowski » 15 lutego 2017, 19:41

prokopcio pisze:Dokladnie chodzi mi o sposób przekładania, żeby nie przepinać. Podpiąć skrzydło do alpejki potrafię ale nie o to mi tutaj chodzi np jak wiatr osłabnie i zdecyduję startować klasykiem to nie potrafię się sprawnie obrócić jak bez napędu. Jest więcej przykładów do czego moze to się przydać. Swobodnie bardzo rzadko rzadko wypinam glajta. Nawet jak startuję klasycznie to lubię przed startem sprawdzi€ć i ułorzyć sobie skrzydło alpejką.


Witamy w PPG :D. Lukaszu. Nie da sie obrócić do alpejki z koszem na plecach. Taki urok. Nie startuje się też najczęściej alpejką.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: prokopcio » 15 lutego 2017, 23:30

tak, tak... pamiętam co pisałeś wcześniej....
ogólnie alpejka to raczej do postawienia/kontroli skrzydła a nie do startu ;) chyba, że ktoś tyłem lubi startować/latać co z napędem raczej może się nie udać.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: Lucjan Piekutowski » 17 lutego 2017, 18:53

prokopcio pisze:tak, tak... pamiętam co pisałeś wcześniej....
ogólnie alpejka to raczej do postawienia/kontroli skrzydła a nie do startu ;) chyba, że ktoś tyłem lubi startować/latać co z napędem raczej może się nie udać.



Jeszcze trochę, jeszcze chwilę i zrezygnujesz, na rzecz łatwego i pięknego latania swobodnego ;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Ground handling ppg

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 lutego 2017, 20:33

Jak chce to nie ma co go odwodzić od tego. Spróbuje i sam zdecyduje :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: Lucjan Piekutowski » 17 lutego 2017, 21:24

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jak chce to nie ma co go odwodzić od tego. Spróbuje i sam zdecyduje :)


Chciałeś napisać sam się przekona :)

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Ground handling ppg

Postautor: Lucjan Piekutowski » 17 lutego 2017, 21:33

Podejdę do tego filozoficzne:

Swobodne latanie - jak rower
PPG - skuter

Kiedyś dużo jeździłem na rowerze, właściwie tylko tak się przemieszczałem, bardzo to lubiłem i dawało m i to wielką frajdę, później zacząłem jeździć skuterem i też było super, lekko wygodnie, szybko. Tylko że jak teraz chcę wsiąść na rower to wydaje mi się że to jakieś narzędzie tortur a i przyjemność gdzieś zniknęła. Zrezygnowałem z PPG gdyż nie chciałem żeby mi ono zasłoniło całe swobodne z jego urokami i pięknem.


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość