Ground handling ppg
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Ground handling ppg
Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?
Łukasz Prokop
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
- Reputation: 1
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ground handling ppg
prokopcio pisze:Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?
Możesz przejść nad linkami tak ja Ci pisałem . Sekunda i gotowe do groyndhandlingu ale do lotu to trzeba sprawdzić bo wydaje mi się że się taśmy skręcą o jeden obrót. Muszę to przemyśleć .
- qbaepp11
- Posty: 150
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
- Reputation: 20
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Ground handling ppg
Nie trzeba sie obracać. Musisz tak skręcić taśmy, że jak staniesz twarzą do skrzydła to wpinasz się w karabinki i masz już wszystko gotowe tak jak byś się obrócił. Poszukaj na YT filmików, bo widziałem kiedyś sporo tuturiali.
Łukasz Serafin
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
Podpinanie się do skrzydła stojąc do niego twarzą trzeba solidnie przećwiczyć bo łatwo coś pokręcić. Małym ułatwieniem jest staniecie jak do startu klasycznego, wpięcie lewej taśmy, odwrócenie się do skrzydła przez lewe ramię (prawa taśma leży na ziemi), podniesienie prawej taśmy, przekręcenie jej o 180° w prawo (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) i wpięcie do prawego karabinka tak, aby była nad taśmą lewą. Do startu oczywiście trzeba się odwrócić przez prawe ramię. Jeśli do startu wolisz obracać się przez ramię lewe to wszystko robisz tak samo tylko odwrotnie - tam gdzie było prawo robisz lewo i na odwrót.
Edit: mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo tak na "sucho" to ciężko jest opisać dokładnie co i jak.
Edit: mam nadzieję, że nic nie pokręciłem bo tak na "sucho" to ciężko jest opisać dokładnie co i jak.
Darek Cuber
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
- Reputation: 62
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ground handling ppg
Tu jest fajnie pokazane jak podpinać skrzydło frontem do niego:
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
- Reputation: 1
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ground handling ppg
qbaepp11 pisze:Nie trzeba sie obracać. Musisz tak skręcić taśmy, że jak staniesz twarzą do skrzydła to wpinasz się w karabinki i masz już wszystko gotowe tak jak byś się obrócił. Poszukaj na YT filmików, bo widziałem kiedyś sporo tuturiali.
Łukaszowi chyba jednak chodzi o coś innego bo wpięcie do alpejki jest proste . Chodzi chyba o to jak się odwrócić do skrzydła nie mordując się z linkami zaczepjającymi się o kosz. Czyli np po spalonym starcie klasykiem . Jak rozłożyć glajta od nowa bez wyczepiania z karabinków na szybko . Przejść przez linki podnieść alpejką przejść spowrotem i skrzydło gotowe do następnej próby klasykiem .
Pozdrawiam
- qbaepp11
- Posty: 150
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:58
- Reputation: 20
- Lokalizacja: Brzeg Dolny
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Ground handling ppg
Nie zapominaj że jedni kręcą się w lewo inni w prawo
Faktem jest że trzeba to przećwiczyć co by zonka nie zrobić.
Inny sposób to stajesz bez napędu tak jak do klasyka z taśmami w dłoniach i opartymi na ramionach( bloczki speeda skierowane ku niebu)
Trzymając tak taśmy robisz obrót w strona jak zazwyczaj się obracasz.
Taśmy się skręcają i kładziesz je na ziemi. W tym momencie są gotowe do podpięcia.
idziesz po napęd, reszta wiadomo. Tu uwaga by podczas podnoszenia taśmy z ziemi jej nie obrócić.
Wpinać pierwszą tą co jest na wierzchu. Prościej już chyba nie dam rady napisać
Faktem jest że trzeba to przećwiczyć co by zonka nie zrobić.
Inny sposób to stajesz bez napędu tak jak do klasyka z taśmami w dłoniach i opartymi na ramionach( bloczki speeda skierowane ku niebu)
Trzymając tak taśmy robisz obrót w strona jak zazwyczaj się obracasz.
Taśmy się skręcają i kładziesz je na ziemi. W tym momencie są gotowe do podpięcia.
idziesz po napęd, reszta wiadomo. Tu uwaga by podczas podnoszenia taśmy z ziemi jej nie obrócić.
Wpinać pierwszą tą co jest na wierzchu. Prościej już chyba nie dam rady napisać
Łukasz Serafin
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
https://www.facebook.com/brzeg.dolny.z.powietrza/
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ground handling ppg
Paralot pisze:prokopcio pisze:Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?
Możesz przejść nad linkami tak ja Ci pisałem . Sekunda i gotowe do groyndhandlingu ale do lotu to trzeba sprawdzić bo wydaje mi się że się taśmy skręcą o jeden obrót. Muszę to przemyśleć .
Nigdy nie przechodzimy nad linkami. Prowadzi to do skręcenia linek. A co do obracania się z przerzucaniem linek przez kosz to taki urok ppg. Między innymi dlatego tak niewielu pilotów ppg wogóle uczy się startów alpejką.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
Paralot pisze:Łukaszowi chyba jednak chodzi o coś innego bo wpięcie do alpejki jest proste . Chodzi chyba o to jak się odwrócić do skrzydła nie mordując się z linkami zaczepjającymi się o kosz. Czyli np po spalonym starcie klasykiem . Jak rozłożyć glajta od nowa bez wyczepiania z karabinków na szybko . Przejść przez linki podnieść alpejką przejść spowrotem i skrzydło gotowe do następnej próby klasykiem .
Pozdrawiam
Faktycznie może Łukaszowi o to chodzić (muszę poćwiczyć czytanie ze zrozumieniem ). Ja po nieudanym starcie wolę odpiąć się od skrzydła i na spokojnie przygotować się do kolejnego startu. Do samych ćwiczeń to faktycznie odpinanie się jest upierdliwe i najlepszym rozwiązaniem są koledzy, którzy pomogą ale jeśli nie ma ich w pobliżu to chyba jedynym wyjściem jest odpięcie jednej taśmy i podpięcie po odwróceniu się.
Darek Cuber
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
Dokladnie chodzi mi o sposób przekładania, żeby nie przepinać. Podpiąć skrzydło do alpejki potrafię ale nie o to mi tutaj chodzi np jak wiatr osłabnie i zdecyduję startować klasykiem to nie potrafię się sprawnie obrócić jak bez napędu. Jest więcej przykładów do czego moze to się przydać. Swobodnie bardzo rzadko rzadko wypinam glajta. Nawet jak startuję klasycznie to lubię przed startem sprawdzi€ć i ułorzyć sobie skrzydło alpejką.
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ground handling ppg
Podnosisz linki jedną ręką jak najwyżej i obracając się przesuwasz kosz pod linkami a następnie sprawdzasz czy wszystkie przeszły. Nie ma innego sposobu. Najlepiej gdy ktoś przy tym pomaga.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 06 września 2016, 22:01
- Reputation: 1
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Ground handling ppg
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Paralot pisze:prokopcio pisze:Bawiąc się skrzydłem na ziemi z napędem na plecach zauważyłem pewną niedogodność polegającą na braku możliwości (a może tylko umiejętności) odwracania się do startu alpejką czy klasycznego bo nie sięgam przerzucić linek nad koszem jeśli paralotnia leży na ziemi. Stawiam skrzydło i się obracam, kładę skrzydło. Jak inaczej się obrócić bez wypinania ?
Możesz przejść nad linkami tak ja Ci pisałem . Sekunda i gotowe do groyndhandlingu ale do lotu to trzeba sprawdzić bo wydaje mi się że się taśmy skręcą o jeden obrót. Muszę to przemyśleć .
Nigdy nie przechodzimy nad linkami. Prowadzi to do skręcenia linek. A co do obracania się z przerzucaniem linek przez kosz to taki urok ppg. Między innymi dlatego tak niewielu pilotów ppg wogóle uczy się startów alpejką.
Napisałem w późniejszum poście że można przejść przez linki w celu ułożenia skrzydła na szybko. Potem przejść spowrotem i to co się poskręcało się rozkręcić więc nie widzę przeciwskazań .
Pozdrawiam
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
do poprawienia linek owszem ale do wkorzystania użytkowego już nie
trudno - będę musiał się nauczyć z tym jakoś żyć
trudno - będę musiał się nauczyć z tym jakoś żyć
Łukasz Prokop
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
prokopcio pisze:Dokladnie chodzi mi o sposób przekładania, żeby nie przepinać. Podpiąć skrzydło do alpejki potrafię ale nie o to mi tutaj chodzi np jak wiatr osłabnie i zdecyduję startować klasykiem to nie potrafię się sprawnie obrócić jak bez napędu. Jest więcej przykładów do czego moze to się przydać. Swobodnie bardzo rzadko rzadko wypinam glajta. Nawet jak startuję klasycznie to lubię przed startem sprawdzi€ć i ułorzyć sobie skrzydło alpejką.
Witamy w PPG . Lukaszu. Nie da sie obrócić do alpejki z koszem na plecach. Taki urok. Nie startuje się też najczęściej alpejką.
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
tak, tak... pamiętam co pisałeś wcześniej....
ogólnie alpejka to raczej do postawienia/kontroli skrzydła a nie do startu chyba, że ktoś tyłem lubi startować/latać co z napędem raczej może się nie udać.
ogólnie alpejka to raczej do postawienia/kontroli skrzydła a nie do startu chyba, że ktoś tyłem lubi startować/latać co z napędem raczej może się nie udać.
Łukasz Prokop
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
prokopcio pisze:tak, tak... pamiętam co pisałeś wcześniej....
ogólnie alpejka to raczej do postawienia/kontroli skrzydła a nie do startu chyba, że ktoś tyłem lubi startować/latać co z napędem raczej może się nie udać.
Jeszcze trochę, jeszcze chwilę i zrezygnujesz, na rzecz łatwego i pięknego latania swobodnego
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Ground handling ppg
Jak chce to nie ma co go odwodzić od tego. Spróbuje i sam zdecyduje
Zbyszek Gotkiewicz
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jak chce to nie ma co go odwodzić od tego. Spróbuje i sam zdecyduje
Chciałeś napisać sam się przekona
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Ground handling ppg
Podejdę do tego filozoficzne:
Swobodne latanie - jak rower
PPG - skuter
Kiedyś dużo jeździłem na rowerze, właściwie tylko tak się przemieszczałem, bardzo to lubiłem i dawało m i to wielką frajdę, później zacząłem jeździć skuterem i też było super, lekko wygodnie, szybko. Tylko że jak teraz chcę wsiąść na rower to wydaje mi się że to jakieś narzędzie tortur a i przyjemność gdzieś zniknęła. Zrezygnowałem z PPG gdyż nie chciałem żeby mi ono zasłoniło całe swobodne z jego urokami i pięknem.
Swobodne latanie - jak rower
PPG - skuter
Kiedyś dużo jeździłem na rowerze, właściwie tylko tak się przemieszczałem, bardzo to lubiłem i dawało m i to wielką frajdę, później zacząłem jeździć skuterem i też było super, lekko wygodnie, szybko. Tylko że jak teraz chcę wsiąść na rower to wydaje mi się że to jakieś narzędzie tortur a i przyjemność gdzieś zniknęła. Zrezygnowałem z PPG gdyż nie chciałem żeby mi ono zasłoniło całe swobodne z jego urokami i pięknem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość