Skrzydło dla początkującego
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
- Reputation: 62
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Skrzydło dla początkującego
Hej,
Zastanawiam się nad kupnem skrzydła dla początkującego. Czy znacie jakieś A z dużym potencjałem przelotowym?
Myślę nad Alpha 6, Nemo xx, ew inne o podobnej konstrukcji.
Pozdrawiam
Zastanawiam się nad kupnem skrzydła dla początkującego. Czy znacie jakieś A z dużym potencjałem przelotowym?
Myślę nad Alpha 6, Nemo xx, ew inne o podobnej konstrukcji.
Pozdrawiam
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
Pociesz sie, ze wymienione przez ciebie skrzydla lataja lepiej, niz wyczynowki 10 lat temu
- marek mastalerz
- Posty: 496
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
- Reputation: 179
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
Chrab pisze:Hej,
Zastanawiam się nad kupnem skrzydła dla początkującego. Czy znacie jakieś A z dużym potencjałem przelotowym?
Hej
Skrzydła klasy EN A które weszły do produkcji w ciągu ostatnich dwóch, może trzech lat to bardzo fajne sprzęty dla początkujących. Duży potencjał przelotowy to mają co najmniej górne EN B, więc nie przesadzajmy. Ale na nowych EN A z wydłużeniem w pobliżu 5 można śmiało zapuszczać się na pierwsze przeloty. Kilka przykładów:
Dudek Nemo XX
Niviuk Koyot 3
Gradient Bright 5
Ozone Mojo 5
Ozone Jomo (lekka wersj Mojo 5)
Air Design Easy
To są firmy z którymi jestem na bieżąco. Oprócz tego pewnie inni mają coś podobnego w ofercie: Advance, Skywalk, UP, Swing itd. Patrz na wydłużenia, bo są też bardzo szkolne A jak na przykład Ozone Atom 3 który jest raczej tylko do szkolenia.
Pozdrowienia
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzydło dla początkującego
Chrab pisze:Hej,
Zastanawiam się nad kupnem skrzydła dla początkującego. Czy znacie jakieś A z dużym potencjałem przelotowym?
Myślę nad Alpha 6, Nemo xx, ew inne o podobnej konstrukcji.
Pozdrawiam
Alpha 6. Myślę, że ma potencjał aby pilota nauczyć tego co jest potrzebne w przelotach.
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
- Reputation: 62
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydło dla początkującego
Alpha 6 jest moim faworytem. Tylko problem z ceną - 2200E.
Nemo XX jest bardzo podobnej konstrukcji a jednocześnie ma większe wydłużenie i cena dużo bardziej korzystna.
Minusem jest to, że przy mojej wadze będę na górnej granicy wagowej. Alpha jest trochę większa i ma zakres wagowy do 95kg.
Nemo XX jest bardzo podobnej konstrukcji a jednocześnie ma większe wydłużenie i cena dużo bardziej korzystna.
Minusem jest to, że przy mojej wadze będę na górnej granicy wagowej. Alpha jest trochę większa i ma zakres wagowy do 95kg.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
A ile ważysz? Ja latałem na Nemo XX 28 przy startowej 95 kg i nie czułem się niedoważony. O przeważeniu też nie ma mowy bo miałem obciążenie powierzchni 3.4 kg co nie jest dużą wartością.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 179
- Rejestracja: 05 lutego 2016, 09:56
- Reputation: 62
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydło dla początkującego
Ważę 70kg, a startowa na Nemo byłaby w okolicach 85-87kg.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
Jeśli weźmiesz Nemo XX 25 to przy masie startowej 85 kg będziesz miał równo 3.4 kg/m. Możesz nawet trochę przytyć
Zbyszek Gotkiewicz
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzydło dla początkującego
Chrab pisze:Alpha 6 jest moim faworytem. Tylko problem z ceną - 2200E.
Nemo XX jest bardzo podobnej konstrukcji a jednocześnie ma większe wydłużenie i cena dużo bardziej korzystna.
Minusem jest to, że przy mojej wadze będę na górnej granicy wagowej. Alpha jest trochę większa i ma zakres wagowy do 95kg.
Oglądałem jedno i drugie Moim zdaniem Alpha lepsza, Jest też rok młodsza od Nemo. Cenowo tak to właśnie wygląda miedzy Dudkiem a Advancem. Rożnica może być powiązana z tym co masz poniżej.
Jeśli chodzi o potencjał przelotowy to powiem tak, sam to wrzuciłeś kiedyś
http://www.xcontest.org/2016/world/en/flights/#flights[sort]=distance@filter[detail_glider_catg]=FAI3-10|19
- Załączniki
-
- 1.jpg (218.81 KiB) Przejrzano 17111 razy
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydło dla początkującego
Lucjan Piekutowski pisze: Oglądałem jedno i drugie Moim zdaniem Alpha lepsza,
Twoim zdaniem Alpha lepsza, ponieważ.... <argument 1>, <argument 2>, ....
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzydło dla początkującego
calhal pisze:Lucjan Piekutowski pisze: Oglądałem jedno i drugie Moim zdaniem Alpha lepsza,
Twoim zdaniem Alpha lepsza, ponieważ.... <argument 1>, <argument 2>, ....
Ponieważ 1 Ma lepszy handling 2 lepiej lata np w warunkach silniejszego wiatru. Argument 3 Powyższa tabela.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
Uważaj Lucjan, bo wchodzisz na grzęski grunt. Możesz mieć jakieś przekonania, ale przekonywanie do nich otoczenia jest ryzykowne. Trzeba podać argumenty i to obiektywne. Handling nie jest obiektywny bo to kwestia i gustu i doświadczenia. No i dobrze jest pozostać trochę na porównywanych skrzydłach w tym samym czasie i rozmiarze. Co do latania przy silniejszym wietrze to zupełnie nie rozumiem argumentu. Alpha 6 jest szybsza o 1 km/h i jest to różnica trudno zauważalna kreśli to ją wogóle miałeś na myśli. A co do tabelki z przelotami to jest to wyłącznie kwestia pilotów którzy zgłaszają loty. Nasi po prostu tego nie robią. Tym niemniej można się zakochać nawet w Adwansie a wtedy żadne argumenty nie są ważne
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydło dla początkującego
Lucjan Piekutowski pisze:calhal pisze:Lucjan Piekutowski pisze: Oglądałem jedno i drugie Moim zdaniem Alpha lepsza,
Twoim zdaniem Alpha lepsza, ponieważ.... <argument 1>, <argument 2>, ....
Ponieważ 1 Ma lepszy handling 2 lepiej lata np w warunkach silniejszego wiatru. Argument 3 Powyższa tabela.
Ciągle nie podałeś żadnych argumentów, które potwierdzają, nawet jeśli to tylko Twoje zdanie, że jedno jest lepsze od drugiego.
Napisałeś, że "oglądałeś jedno i drugie". Czyli nawet nie polatałeś? Jeśli polatałeś, to w jakich warunkach, jak długo, jak doważone skrzydło było jedno i drugie?
Lepszy handling. Co to znaczy lepszy lub gorszy handling? Może chciałeś napisać "bardziej mi odpowiada handling Alphy"?
Lepiej lata np. w warunkach silniejszego wiatru. Co znaczy lepiej lata? Jak to sprawdziłeś? Co w ogóle porównujesz?
Powyższa tabela pokazuje jedynie, że zostały zgłoszone fajne loty na Alphie, a nie że Alpha jest lepsza od innego skrzydła.
Nie, nie staję w obronie Nemo, ani nie mam nic przeciwko Alphie (nie latałem ani na jednym ani na drugim ). Po prostu jak piszesz, że coś jest lepsze od czegoś innego, to daj jakieś argumenty. Albo napisz, że po prostu Tobie bardziej pasuje skrzydło X, bo bardziej Ci odpowiada handling, bo dla Twojej wagi lepiej chodziło pod wiatr, etc.
Pozdro
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzydło dla początkującego
calhal pisze:Lucjan Piekutowski pisze:calhal pisze:
Nie, nie staję w obronie Nemo, ani nie mam nic przeciwko Alphie (nie latałem ani na jednym ani na drugim ). Po prostu jak piszesz, że coś jest lepsze od czegoś innego, to daj jakieś argumenty. Albo napisz, że po prostu Tobie bardziej pasuje skrzydło X, bo bardziej Ci odpowiada handling, bo dla Twojej wagi lepiej chodziło pod wiatr, etc.
Pozdro
Calhal przyznam szczerze, że nie chce mi się pisać teraz i układać w ładne zdania argumentów. Generacji Alphy wyszło już 6. Generacji Nemo 3. Jaka jest różnica miedzy Dudkiem a Advance (oprócz ceny) ? Dudek robi teraz głownie skrzydła do latania z napędem, bardzo dobre skrzydła zdobywające światowe nagrody w PPG i to jest moim zdaniem jego target. Advance nie bierze udziału w zawodach paramotorowych , ale za to bardzo się angażują w rywalizację swobodną, skrzydła które produkują są skrzydłami swobodnymi. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, która firma bardziej nam pasuje. Czy nastawiona głównie na PPG czy na latanie swobodne. Pytanie z wątku było, które skrzydło ma potencjał przelotowy. Pewnie obydwa, ale ja wybrałbym Alphę. Sam latam na Epsilonie i jestem zadowolony, znając tę firmę to jedyne do czego można się przyczepić to cena. Nie ma sensu zachwalać albo się kłócić. Mam nadzieję że zrozumiesz mój punkt widzenia i nie napiszesz, że chcę tylko i wyłącznie chwalić swoje. Trochę chcę, ale to też tak było że stanąłem przed wyborem różnych skrzydeł z jakąś pulą kasy w kieszeni i z tych opcji wybrałem moje skrzydło, ponieważ trafiłem konkurencyjną ofertę a też wcześniej myślałem o Dudku czy Gradiencie. Jakie skrzydło będzie najlepsze? Takie które podpasuje pilotowi. Nie wiem jakie pilot ma oczekiwania, podpowiadam mu tylko.
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydło dla początkującego
Lucjan Piekutowski pisze:Calhal przyznam szczerze, że nie chce mi się pisać teraz i układać w ładne zdania argumentów.
Widzisz, może to zboczenie naukowo-zawodowe, ale mam alergię na teksty że coś jest lepsze, bez wytłumaczenia dlaczego. Albo z argumentem "bo tak". I nie chodzi tutaj o Dudka. Jakbyś napisał, że Nemo jest lepsze, to też bym zapytał dlaczego.
Gdybyś mnie zapytał, jakie skrzydło jest najlepsze, dajmy na to, do rozpoczęcia przygody z akro, to napisałbym Ci, że nie wiem, które jest najlepsze, ale podałbym Ci parę modeli, które w środowisku mają opinię najspokojniejszych do nauki pewnych podstawowych figur.
Lucjan Piekutowski pisze:Generacji Alphy wyszło już 6. Generacji Nemo 3. Jaka jest różnica miedzy Dudkiem a Advance (oprócz ceny) ? Dudek robi teraz głownie skrzydła do latania z napędem, bardzo dobre skrzydła zdobywające światowe nagrody w PPG i to jest moim zdaniem jego target. Advance nie bierze udziału w zawodach paramotorowych , ale za to bardzo się angażują w rywalizację swobodną, skrzydła które produkują są skrzydłami swobodnymi.
Po pierwsze, to żaden argument. Ozone też robi PPG. I parę innych firm podobnie. Owszem, do niedawna Dudek się trzymał głównie PPG, ale od paru lat robi też parę fajnych skrzydeł PG. Tak, latam na paru Dudkach od kilku lat, bo po prostu pasuje mi ich handling (wcześniej latałem na Ozonie, a okazjonalnie z ciekawości przelecę się na czymś innym). Ale w życiu Ci nie powiem, że są lepsze od X. Bo ani nie mam porównania, ani kompetencji, żeby tego porównania dokonać.
Lucjan Piekutowski pisze:Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, która firma bardziej nam pasuje. Czy nastawiona głównie na PPG czy na latanie swobodne.
To nie na firmie będziesz latać, tylko na skrzydle. Żyjemy w takich pięknych czasach, że nie ma kiepskich skrzydeł, każde w swojej klasie fajnie lata. I możemy sobie wybrać to, co nam bardziej odpowiada. Ale absolutnie nie na podstawie zdania "obejrzałem X i Y, i stwierdzam że X jest lepsze".
Lucjan Piekutowski pisze:Pytanie z wątku było, które skrzydło ma potencjał przelotowy. Pewnie obydwa, ale ja wybrałbym Alphę. Sam latam na Epsilonie i jestem zadowolony, znając tę firmę to jedyne do czego można się przyczepić to cena. Nie ma sensu zachwalać albo się kłócić. Mam nadzieję że zrozumiesz mój punkt widzenia i nie napiszesz, że chcę tylko i wyłącznie chwalić swoje.
Ależ bardzo Cię proszę, zachwalaj swoje skrzydło! Tylko dawaj jakieś argumenty, najlepiej rzeczowe, a nie po prostu, że X jest lepsze.
Lucjan Piekutowski pisze:Trochę chcę, ale to też tak było że stanąłem przed wyborem różnych skrzydeł z jakąś pulą kasy w kieszeni i z tych opcji wybrałem moje skrzydło, ponieważ trafiłem konkurencyjną ofertę a też wcześniej myślałem o Dudku czy Gradiencie.
No i w końcu jakiś argument. Zauważ, że ja się nie czepiam Twojego wyboru, tylko tego, że nie mówisz dlaczego.
Lucjan Piekutowski pisze:Jakie skrzydło będzie najlepsze? Takie które podpasuje pilotowi. Nie wiem jakie pilot ma oczekiwania, podpowiadam mu tylko.
No właśnie rzecz w tym, że wcześniej niewiele podpowiedziałeś
Srogie pozdro!
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Skrzydło dla początkującego
Chrab pisze:Alpha 6 jest moim faworytem. Tylko problem z ceną - 2200E.
Nemo XX jest bardzo podobnej konstrukcji a jednocześnie ma większe wydłużenie i cena dużo bardziej korzystna.
Generalnie wszystkie skrzydła z listy Marka plus Alpha 6 (i pewnie jeszcze parę innych) mają podobny "potencjał" przelotowy. Moim zdaniem powinieneś się skontaktować ze sprzedawcami i popytać. Może da się coś przetestować (Nemo XX pewnie się da) i dobrać to, co ci najbardziej "leży" i co pasuje wagowo i cenowo.
Tak czy inaczej ewentualne różnice (postępowa, opadanie, doskonałość) będą niemalże identyczne w tej klasie.
Srogie pozdro i bezpiecznych lotów!
- Lucjan Piekutowski
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
- Reputation: 66
- Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
- Latam: Nie latam
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzydło dla początkującego
Powiem tak Calhal , chciałem uniknąć udowadniania że jest lepsze, dlatego napisałem, że moim zdaniem. Jak zaczniemy się licytować cyferkami to nam wyjdzie że wino za 2.50 jest dobre bo jest tanie a przecież nie o to chodzi. Jakbym miał do wyboru Nemo i Alphe wybralbym Alphe. Przypatrywałem się podobnym konstrukcjom w tej klasie i z moich obserwacj doszedłem do powyższych wniosków. Mam też teraz bliższy kontakt ze skrzydlami Advanca i to oczywiście wplywa na ocenę ale nie będę się upierał jak ktoś nie chce. Zaletą advanca jest na pewno przemyślenie i dopracowanie konstrukcji a zaleta Dudka dostępność serwis i ceny. Co do całokształtu, nie zgadzam się z tezą ze wszystkie glajty w danej klasie latają porównywalnie. Różnice istnieją choc są nieznaczne i w granicach klasy , np. któreś skrzydlo lepiej wstaje a inne za to lepiej skręca. Choć wszystkie są bezpieczne.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
Lucjan napisał: "Zaletą advanca jest na pewno przemyślenie i dopracowanie konstrukcji a zaleta Dudka dostępność serwis i ceny."
Nadal są to tylko ogólniki. A możesz porównać jakie to elementy konstrukcji porównywałeś? Ja wiem że to okrutne domagać się racjonalizacji uczuć, ale spróbujmy oddzielić emocje od rozumu.
Nadal są to tylko ogólniki. A możesz porównać jakie to elementy konstrukcji porównywałeś? Ja wiem że to okrutne domagać się racjonalizacji uczuć, ale spróbujmy oddzielić emocje od rozumu.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Skrzydło dla początkującego
Lucjan Piekutowski pisze:Generacji Alphy wyszło już 6. Generacji Nemo 3.
To, że Coca-Cola ma "jedną generację" od chyba ponad 100 lat nie świadczy o tum, że jest zła... oczywiście można jej nie lubić.
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Skrzydło dla początkującego
prokopcio pisze:Lucjan Piekutowski pisze:Generacji Alphy wyszło już 6. Generacji Nemo 3.
To, że Coca-Cola ma "jedną generację" od chyba ponad 100 lat nie świadczy o tum, że jest zła... oczywiście można jej nie lubić.
Żeby to jeszcze była prawda. Skrzydła szkolne Dudka to Alfa, Elf, Vip, Vox, Rex, Nemo, Nemo 2, Nemo XX. Chyba wszystkie, ale mogłem coś z tej półki pominąć. A co do konstrukcji swobodnie latających to były cały czas rozwijane i nie ustępowały wszystkim wiodącym w tym czasie konstrukcjom. Mam wiedzę na ten temat bo latałem na tych skrzydłach i doskonale znam te konstrukcje począwszy od Maxa. Ze skrzydłami o których dyskutujemy, czyli szkolnymi i rekreacyjnymi nie miałem kontaktu prócz sporadycznych lotów. Wyjątkiem było Nemo XX którym polatałem trochę więcej. Nie ma co też porównywać poprzednich konstrukcji z obecnymi, bo Alfa z poprzednich generacji była najgorzej latającym skrzydłem szkolnym z jakim się spotkałem. Tyle tylko że nie pamiętam czy to była czwórka czy piątka. Moja ocena jest uzyskana z obserwacji pilotów latających na Alphah w tych samych warunkach co inni piloci na innych skrzydłach. Jednak przenoszenie opinii uzyskanej z tamtych obserwacji na nową konstrukcję byłoby dużym błędem, podobnie jak ocenianie Nemo XX na podstawie opinii o Nemo 2.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość