FILMIK__awaryjne lądowanie.

Latanie bezsilnikowe
Bumat
Posty: 501
Rejestracja: 09 września 2016, 16:53
Reputation: 362
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Bumat » 08 marca 2017, 23:11

Pech dopadnie każdego, kwestia czasu.



Pozdr.
B.


_____________________________________________
https://www.youtube.com/user/tomekbumat/videos
Aby zobaczyć wszystkie filmiki - wyłącz "tryb bezpieczny"

Awatar użytkownika
randolph
Posty: 132
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:18
Reputation: 11
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: randolph » 08 marca 2017, 23:23

Te bezoplotowe /w Chili np./ faktycznie do d.... Trzeba pamiętać o "odkręcaniu" linek sterówek jeśli nawija się uchwyty na ręce, strasznie się skręcają i nabierają tendencji do chwycenia innych linek.
Ostatnio zmieniony 09 marca 2017, 08:19 przez randolph, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 496
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 179
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: marek mastalerz » 09 marca 2017, 01:36

No gościu! A sterowanie tylnymi taśmami?
Chyba cię muszę Tomek na kurs zaprosić :P

pozdrawiam
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

Bumat
Posty: 501
Rejestracja: 09 września 2016, 16:53
Reputation: 362
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Bumat » 09 marca 2017, 07:53

marek mastalerz pisze:No gościu! A sterowanie tylnymi taśmami?
Chyba cię muszę Tomek na kurs zaprosić :P

pozdrawiam


Pomyślałem, że nic by mi to nie dało, gdyż prawa sterówka działała normalnie, a lewa trzymała 2 bryty w dole ( przez całą szerokość glajta ) i lewa połówka skrzydła cały czas była hamowana, więc aby zakręcić w lewo wystarczyło zrobić weightshift i odpuścić prawą. Uważam, że "jak coś działa - nie trza kombinować"
Ale pewne jest i to , że brakowało mi też wyczucia w sterowaniu taśmami na tym glajcie; to materiał sprzed kilku lat, gdy moje Chili 3 było jeszcze świeże i ja na nim też. A skoro odpaliłem i latało, to chciałem na nim pobujać z założeniem, że skoro lądowanie może być niewesołe, to se przynajmniej wcześniej polatam.
Ale chętnie przystąpię do letniego kursu u Ciebie po jakiejś bardzo okazyjnej cenie, takiej dla sezonowego bezrobotnego -:)


Pozdr.
B.

Bumat
Posty: 501
Rejestracja: 09 września 2016, 16:53
Reputation: 362
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Bumat » 09 marca 2017, 09:05

randolph pisze:Te bezoplotowe /w Chili np./ faktycznie do d.... Trzeba pamiętać o "odkręcaniu" linek sterówek jeśli nawija się uchwyty na ręce, strasznie się skręcają i nabierają tendencji do chwycenia innych linek.


Dokładnie tak. Dlatego zainstalowałem korki od szampana, aby nie nawijać linek: Są stanowczo za długie, co to było powodem mojej jazdy w premierowym locie na Chili3 na Kobali.Ale to temat na inny filmik.


Pozdr.
B.

Gemmini
Posty: 55
Rejestracja: 08 stycznia 2017, 20:52
Reputation: 10
Lokalizacja: Wiesbaden
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Gemmini » 09 marca 2017, 17:06

To ja zadam pytanie laicko-banalno-początkowe. Czy na prawdę bezoplotowe tak łatwo się plączą? Po co więc je stosować?

Bumat
Posty: 501
Rejestracja: 09 września 2016, 16:53
Reputation: 362
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Bumat » 09 marca 2017, 19:43

Gemmini pisze:To ja zadam pytanie laicko-banalno-początkowe. Czy na prawdę bezoplotowe tak łatwo się plączą? Po co więc je stosować?


Są cieńsze, lżejsze i ... modne. producenci gonią za odchudzaniem sprzętu i osiągami, a klienci chcą być "performance pilots". Nigdy przedtem nie miałem takich splątań jak z bezoplotowymi. Są bardziej szorstkie i łatwiej "łapią" inne linki. częściej zrywają się i przecierają. No może plusem jest to, że jeśli jest uszkodzenie, to nie jest zakryte oplotem i łatwiej je wykryć. Jako weekendowy pilot widzę jednak więcej wad. Chętnie wróciłbym do "normalnych" , niewyczynowych linek z oplotem.

pozdr.
B.

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: calhal » 10 marca 2017, 10:26

Bumat pisze:
Gemmini pisze:To ja zadam pytanie laicko-banalno-początkowe. Czy na prawdę bezoplotowe tak łatwo się plączą? Po co więc je stosować?

Są cieńsze, lżejsze i ... modne. producenci gonią za odchudzaniem sprzętu i osiągami, a klienci chcą być "performance pilots". Nigdy przedtem nie miałem takich splątań jak z bezoplotowymi. Są bardziej szorstkie i łatwiej "łapią" inne linki. częściej zrywają się i przecierają.

W sumie to widziałem kilka rodzajów bezoplotowych lin. Może jakiś ekspert sie wypowie. Nie wiem czy to różnica w materiale, czy te same ale woskowane (czy jakimś innym preparatem nasączane). W dotyku jest to mniej szorstkie i mam wrażenie, że mniej się plącze.

A z ciekawostek, kolega ze dwa czy trzy lata temu na IP6 dostał połówkę, a przy jej wejściu czy otwarciu jedna główna lina (też bezoplotowa chyba) z pierwszego i drugiego rzędu "skręciły" się razem na całej długości. I nie dało się tego odkręcić w powietrzu. Nawet full-stall nie pomógł (generalnie w takich sytuacjach i w takich jak na filmie Bumata lepiej nie przeciągać skrzydła, bo małe szanse, że węzeł się rozwiąże, a jest ryzyko, że skrzydło nie wróci do lotu). Ktoś widział kiedyś coś podobnego z oplotami?

Pozdro

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 10 marca 2017, 13:46

Nie spotkałem się z takim splątaniem, chyba że przy starcie przy źle sklarowanych linkach.
Co do konserwacji bezoplotówek, to podobno można stosować jakiś środek który kejterzy stosują do swoich linek. Nie wiem nic bliższego oprócz tego że hiszpański, impregnuje i chroni przed UV.
Zbyszek Gotkiewicz

Jarek
Posty: 142
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 11:23
Reputation: 19
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Jarek » 10 marca 2017, 15:00


Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: FILMIK__awaryjne lądowanie.

Postautor: Lucjan Piekutowski » 10 marca 2017, 22:40

Niektóre bezoploty są czymś zabezpieczane w procesie produkcji. U mnie się górna galeria nie plącze jakoś specjalnie a też mam takie linki, zobaczymy za jakiś czas jak się trochę wytrą ;)


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość