żółty27 pisze:żółty27 pisze:..piloci i pilotki będą się mogli dzielić swoimi praktycznymi opiniami ..
Tu podkreślę praktyczne opinie, a nie zasłyszane. Janek 44, są jeszcz skrzydła które dostały błedny certyfikat.
Skrzydlo nie moze dostac blednego certyfikatu. A to z powodu tego ze certyfikat stwierdza tylko jak skrzydlo zachowywalo sie podczas certyfikowania. Nic wiecej.
Przekladajac to na samochody. Zalozmy ze mamy atest polegajacy na zawracaniu na recznym. Warunki atestu okreslaja, ze kierowca rozpedza sie na suchym asfalcie do np 60 m/h, skeca kola pod katem 45 st i gwaltownie zaciaga reczny. I teraz mamy wyniki: A jesli zakrecilo do 90 st, B jesli do 180, C jesli do 270 i to pelne 360 st. Atest co prawda jest, ale dalej nam nic nie mowi jak auto zachowa sie na gorskiej drodze w trakcie gololedzi.
Ty twierdzisz, ze dostalo bledny atest. Ale czy odtworzyles wiernie wszystkie zalozenia atestu?
Jesli choc jeden aspekt byl rozny od warunkow testowania, to skrzydlo ma prawo zachowac sie zupelnie inczaj!
Przyklad drugi. Spirala upadkowa. Atest sprawdza co sie dzieje przy spirali do 14 m/s. I skrzydlo dostaje A. A Kowalski wykrecil 14,1 m/s i skrzydlo nie chcialo wyjsc. Atest jest zly? Nieprawda. Kowalski przekrecil o 0,1 m/s za duzo i skrzydlo zachowalo sie diametralnie odmiennie.