Co dalej?
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Co dalej?
Do starych wyjadaczy.
Od niedawna latam na ppg.Reaction 31 + Octagon z TF Masa pilota 100kg.
Mam wylatane z 30 h ale już dopada mnie niedosyt.Krece się w koło komina a chciałbym robić przeloty dłuższe,coś zobaczyć gdzieś poleciec . Na jakie skrzydło zmienić żeby można było polatać ?
Od niedawna latam na ppg.Reaction 31 + Octagon z TF Masa pilota 100kg.
Mam wylatane z 30 h ale już dopada mnie niedosyt.Krece się w koło komina a chciałbym robić przeloty dłuższe,coś zobaczyć gdzieś poleciec . Na jakie skrzydło zmienić żeby można było polatać ?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Z tego co pamietam na Reactionie poleciano z Karkonoszy nad Baltyk. Nie bardzo rozumiem twoje pytanie.
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 10 stycznia 2016, 15:16
- Reputation: 2
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Sympatyk
Re: Co dalej?
I Reaction przeszkadza Ci żeby gdzieś polecieć? Może odpuść trymery i wciśnij belę ?
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
No właśnie na dopuszczonych trymerach mam ok 30k/h w/g gpsa jak depne speeda +10 w warunkach kiedy wieje 2m . Jak to jest z tym dobraniem wagi ? Z całym mandzurem mam +-130 /5 a skrzydło mam 95-135 .
Kumpel leci obok mnie na zaciągniętych trymerach i na odległości 10 km dwa razy robi okrąg żebym mógł go dogonić .skrzydlo ma dużo mniejsze a wazy tyle samo .
Sorry może za lak laickie pytanie ale dopiero zacząłem latać i nie bardzo mam się do kogo zwrócić .
Chciałbym jakieś szybsze skrzydło ( nie do acro ale żebym mógł poleciec dalej niż w zasięgu komina)
Kumpel leci obok mnie na zaciągniętych trymerach i na odległości 10 km dwa razy robi okrąg żebym mógł go dogonić .skrzydlo ma dużo mniejsze a wazy tyle samo .
Sorry może za lak laickie pytanie ale dopiero zacząłem latać i nie bardzo mam się do kogo zwrócić .
Chciałbym jakieś szybsze skrzydło ( nie do acro ale żebym mógł poleciec dalej niż w zasięgu komina)
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Cosmi sie to wydaje niewiarygodne. Przecietne skrzydlo szkolne ma po podniesieniu lapek do gory ok 36 km/h.
Jesli dodamy do tego trymery powinno sie zrobic 42-48 km/h.
Czy mozesz wrzucic nam fote tych odpuszczonych trymerow w locie?
Jesli dodamy do tego trymery powinno sie zrobic 42-48 km/h.
Czy mozesz wrzucic nam fote tych odpuszczonych trymerow w locie?
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
jasne,wrzucę ale uwierz mi ze latam jak na żółwiu
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Te dwa kolka przed ladowaniem tez robiles na speedzie?
Reaction jest wolniejszy niz nowsze skrzyda, ale okolo 5-6 km/h. Do tego jesli masz duze skrydlo to tez bedzie wolniejsze od malego. Zusammen do kupy da to ok 10 km/h a to juz sporo.
Jesli chcesz uprawiac loty dlugodystansowe to Nucleon badz Reportair powinny byc szybsze i latwiejsze w starcie od Reactiona
Reaction jest wolniejszy niz nowsze skrzyda, ale okolo 5-6 km/h. Do tego jesli masz duze skrydlo to tez bedzie wolniejsze od malego. Zusammen do kupy da to ok 10 km/h a to juz sporo.
Jesli chcesz uprawiac loty dlugodystansowe to Nucleon badz Reportair powinny byc szybsze i latwiejsze w starcie od Reactiona
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
Nie,kolka to tak sobie zrobiłem lądowanie z startem co by nie zapomnieć
Powiedz mi przyjacielu, a rozmiarowo jak do tego podejść?
Powiedz mi przyjacielu, a rozmiarowo jak do tego podejść?
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Rozmiar masz w porzadku, choc na rozmiar mniejszym latalbys kilka km/h szybciej. W istrukcji masz podane predkosci Reactiona [km/h] min = 23; trim = 42-46; max = 60. Dla porownania to samo dla Nucleona WRC: min = 23 ; trim = 37-52 ; max = 67. Jak widziesz ronice spore. 7 km/h to w zasadzie predkosc lekkiego truchtu. Z taka predkoscia bedzie sie od ciebie oddalalo nowsze skrzydlo. Znam to uczucie i wiem, ze mozna dostac qrwicy z przerzutami. Lecz to to przeszkadza wylacznie w przelotach grupowych, lub podczas silnego wiatru czolowego.
Jesli brak tych 7 km/h ci doskwiera, to oczywiscie mozesz zmienic skrzydlo. Moge ci nawet takiego nowego Dudka sprzedac (w koncu z tego zyje). Ale na swoim Reactionie mozesz spokojnie latac a trasy po 100 km.
Jesli brak tych 7 km/h ci doskwiera, to oczywiscie mozesz zmienic skrzydlo. Moge ci nawet takiego nowego Dudka sprzedac (w koncu z tego zyje). Ale na swoim Reactionie mozesz spokojnie latac a trasy po 100 km.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Wg moich wyliczen, w bezwietrzna a pogode PPG pali 10 l/100 km. Oczywiscie zalezy od glajta i obciazenia, ale to co sie zyskuje na wiekszym glajcie traci sie w locie pod wiatr. Jakby sie nie odwracac, to d... zawsze z tylu
A zeby bylo smieszniej, moj Ogar zre ok 6 l/100 km
A zeby bylo smieszniej, moj Ogar zre ok 6 l/100 km
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Uriuk. Doskonałość przekłada się bezpośrednio na moc potrzebną do lotu a moc na zużycie paliwa. Ty masz oczywiście większe obciążenie powierzchni w Ogarze, co zwiększa zapotrzebowanie na moc, ale jak widać doskonałość rządzi.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
jeśli chodzi o zużycie paliwa to doskonałość rządzi przy bezwietrzu a jak mocno wieje to rządzi prędkość.
ale w przeliczeniu na l/km a nie na l/h
ciacholot pisze:Jest jeszcze kwestia zużycia paliwa. Skoro chcesz daleko latać...
ale w przeliczeniu na l/km a nie na l/h
Łukasz Prokop
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
Zapytam nieśmiało a coś szybszego niż reporter,nucleon jest?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Only21 pisze:Zapytam nieśmiało a coś szybszego niż reporter,nucleon jest?
Jeśli chcesz robić przeloty to ja bym rozróżnił skrzydła które są szybkie bez speeda na odpuszczonym trymerze od tych które mają największą prędkość maksymalna na speedzie, bo utrzymanie tej prędkości na dłuższym przelocie jest problematyczne gdy musisz cały czas cisnąć belkę. Jeśli będziesz chciał wziąć Snejka to proponuje najpierw polatać z sezon na Nucleonie XX w rozmiarze 24 żeby zobaczyć co cię czeka.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
Pewnie niezłe rodeo
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Co dalej?
Inne sterowanie, dużo większą prędkość startu i lądowania. Wszystkie reakcje dużo szybsze i bardziej dynamiczne. Stabilność skrzydła nie powinna się mocno różnić od tej którą znasz.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
Snake jest szybki, rzekłbym bardzo szybki ale to skrzydło jest hardkorowe, raczej nie do rekreacyjnych przelotów - napisałem tylko odpowiedź na nieśmiałe pytanie czy jest coś szybszego, nie traktuj tego jako namowy do zakupu choć nikt z nas nie zna Twoich preferencji poza tą, żeby nie zostawać w tyle.
Łukasz Prokop
-
- Posty: 141
- Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
- Reputation: 9
- Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Co dalej?
Myślałem właśnie nad Snake lub Hadron ale to dopiero myśl na przyszły sezon.chetnie bym porozmawiał lub nawiązał kontakt z kimś kto na tym pociska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość