Sky Atis 4

Latanie bezsilnikowe
SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Sky Atis 4

Postautor: SP8EBC » 01 listopada 2017, 23:34

Zakładam jako temat poboczny żeby nie robił bałaganu. Wydaje się być czymś podobnym co Golden, wydłużenie tylko 0.1 mniejsze. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia. XL, który jest niby do 130kg ma niecałe 29m2. Nawet Niviuk Hook na te same masy jest o pół metra większy a inne glajty mają nawet i 31m2. Ktoś powie skąd się bierze taka różnica?
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 02 listopada 2017, 12:03

Przy 130 kg obciążenie powierzchni 4.5. Niby to granica żeby latać swobodnie, ale przy tym wydłużeniu to będzie i dynamicznie i będzie topiło. Udało się przepchnąć przez testy z takim obciążeniem powierzchni, czyli można się spodziewać że konstrukcja jest bezpieczna.
Zbyszek Gotkiewicz

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: SP8EBC » 02 listopada 2017, 13:04

No ale mi chodzi o to, żeby to jeszcze latało. Bo Tequila też jest bezpieczna, tylko co z tego..
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

pwarzybok
Posty: 24
Rejestracja: 29 lutego 2016, 20:17
Reputation: 12
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Sky Atis 4

Postautor: pwarzybok » 02 listopada 2017, 14:19

Mateusz, a może zainteresuj się 777 Knight ? Wygląda na to że to będzie bardzo fajne skrzydło :)
P.S. Widziałem na fb że Gradient ogłosił właśnie Goldena 5 - więc może będzie szansa kupić G4 w dobrej cenie, lub będzie promo na G5?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 02 listopada 2017, 14:57

SP8EBC pisze:No ale mi chodzi o to, żeby to jeszcze latało. Bo Tequila też jest bezpieczna, tylko co z tego..


Sprawdź po prostu jakie będziesz miał obciążenie powierzchni. Przy tym wydłużeniu i doświadczeniu ja bym celował w obciążenie 3.5 - 3.6.
Zbyszek Gotkiewicz

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: SP8EBC » 02 listopada 2017, 15:45

Ile? Ja na tequili mam teraz 4.44 i to jest za dużo i latam 10kg przeważony
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 02 listopada 2017, 16:11

SP8EBC pisze:Ile? Ja na tequili mam teraz 4.44 i to jest za dużo i latam 10kg przeważony

Około.3.5. Już poprawiłem :) A 4.44 na Teguilę i skromne doświadczenie to z góry skazuje cię na szybkie zloty. Kto ci doradził taki rozmiar?
Zbyszek Gotkiewicz

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: SP8EBC » 03 listopada 2017, 23:19

Wiesz. Kiedyś byłem 10 kilo lżejszy ;) Jak ją kupowałem ważyłem 89 1/2 kilo w ubraniach i z butami . Niedawno dobiłem do 100kg. Schudłem wprawdzie ten 1~2kg ale dalej to ze wszystkich daje ponad 110kg. A do tego jakaś butelka wody, żarcie, drugi polar na wypadek gdyby było zimno i wagi robi się mnogo.

Tequila w zasadzie to było moje pierwsze własne skrzydło po kursie. Kupiłem je na gwiazdke 2012 roku, za jakieś 2600 albo 2800pln od Vypariny. Wcześniej (od 9.2011) latałem na wynalazkach typu Rex, Vox, VIP pożyczanych z uczelni.

Doświadczenie doświadczeniem ale chyba nie takie skromne, 1 października polatałem z półtorej godziny na Straniku, właśnie na tej tequili przeważonej 10 kilo :) No ale przyznaje się, że termika była raczej wiosenna, po 3 nawet do 5m/s. Na Słowenii czy Macedoni też dało radę ale wiadomo inny warun i tam za dużo nie potrzeba żeby zrobić przelot 30~40km.
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

bocianxc
Posty: 7
Rejestracja: 01 stycznia 2016, 16:56
Reputation: 0
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Sky Atis 4

Postautor: bocianxc » 05 listopada 2017, 13:30

Latasz juz 100% aktywnie ? Taśmy ?

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: SP8EBC » 05 listopada 2017, 22:42

No dzwoniłem dzisiaj to nie odbierałeś ani nie oddzwoniłeś :P Co masz na myśli latasz aktywnie? I co to znaczy 100%? Generalnie staram się jakoś nad tą tequilą panować, żeby trzymała się mi nad głową a nie przód-tył i na boki. Z tym że mówienie o aktywnym pilotażu w odniesieniu do skrzydła DVH1-2 pochodzącego z początków XXI wieku to trochę mocno nad wyraz. W zasadzie mógłbym pewnie nie trzymać sterówek i latać tylko balansem ciała i pewnie nic by się specjalnie nie działo. Ostatnio zresztą testowałem na Żarze i bardzo fajnie to skręca samym balansem :)
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Andrzejt
Posty: 425
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
Reputation: 31
Lokalizacja: Nawojowa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: RE: Re: Sky Atis 4

Postautor: Andrzejt » 06 listopada 2017, 11:11

SP8EBC pisze:No dzwoniłem dzisiaj to nie odbierałeś ani nie oddzwoniłeś Co masz na myśli latasz aktywnie? I co to znaczy 100%? Generalnie staram się jakoś nad tą tequilą panować, żeby trzymała się mi nad głową a nie przód-tył i na boki. Z tym że mówienie o aktywnym pilotażu w odniesieniu do skrzydła DVH1-2 pochodzącego z początków XXI wieku to trochę mocno nad wyraz. W zasadzie mógłbym pewnie nie trzymać sterówek i latać tylko balansem ciała i pewnie nic by się specjalnie nie działo. Ostatnio zresztą testowałem na Żarze i bardzo fajnie to skręca samym balansem :)
Dopiero teraz to odkryłeś? Tego uczą na kursie, na drugim etapie ;-) Z resztą na uszach inaczej się da ;-)

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: Sky Atis 4

Postautor: SP8EBC » 06 listopada 2017, 12:44

Czepiasz się :P Wiadomo że samym balansem ciała każde będzie lepiej bądź gorzej skręcało. Tequila (pierwsza tak dla przypomnienia) to jest DVH1-2 sprzed 15 lat i generalnie jak się dobrze przerzucić w uprzęży to skręca moim zdaniem ciaśniej niż sterówkami i balansem, ale oczywiście przy tym topi. No i trochę dziwne uczucie jak zaczyna się turbulencja a nie ma się rąk na sterówkach....
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46


Wróć do „PG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość