tak, to wiele razy wszsytko było wałkowane i jest dla mnie jasne , ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie i nawet nie wiem jak to wyliczyc więc poeksperymentuję z jaką prędkością najkorzystniej lecieć żeby zalecieć jak najdalej na zbiorniku paliwa w spokojnych warunkach. Wiadomo że jak wsićniesz speeda to spali więcej ( na godzinę lotu ) ale też o wiele dalej za tą godzinę będziesz
ok, nie męczę - sprawdzę kiedyś bo trzeba mieć akurat taki cel żeby w jednakowych warunkach przelecieć na różnych prędkościach tą samą trasę i porównać ile wyssało ze zbiornika .
Z wiatrem i pod wiatr
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Z wiatrem i pod wiatr
Łukasz Prokop
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Z wiatrem i pod wiatr
Myślę że powinieneś zrobić próby spalania i prędkości przy odpuszczonym trymerze; na pół i przy pełnej beli, oraz przy zaciągniętym trymerze i na podstawie tych obserwacji będziesz mógł wyliczyć jaka prędkość będzie najlepsza na trasie aby spalić jak najmniej. Bo jeśli chcesz latać jak najszybciej to przepis jest prosty. Trymer do końca i pełna bela.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Z wiatrem i pod wiatr
Spalanie jest proporcjonalne do obrotów. Obroty są łatwiej mierzalne od spalania
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Z wiatrem i pod wiatr
uriuk pisze:Spalanie jest proporcjonalne do obrotów. Obroty są łatwiej mierzalne od spalania
Jeśli zależność jest liniowa to fajne uproszczenie procedury.
Zbyszek Gotkiewicz
- prokopcio
- Posty: 3217
- Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
- Reputation: 621
- Lokalizacja: Grodków
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Z wiatrem i pod wiatr
A czy obciążenie silnika wpływa na spalanie w takim razie czy tylko obroty. Teraz analizuję co uriuk napisał i ma to sens od strony technicznej ale lecąc coraz szybciej silnik ma coraz lżej (spadają niutonometry ) oczywiście żeby to zniwelować zwiększamy obroty ale ten spadek obciążenia z prędkością czy nie ma przełożenia na liniowość.
Druga sprawa to taka czy przy identycznych obrotach silnik bardzo słabo zaciążony pali dokładnie tyle samo co mocno zaciążony.
Druga sprawa to taka czy przy identycznych obrotach silnik bardzo słabo zaciążony pali dokładnie tyle samo co mocno zaciążony.
Łukasz Prokop
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość