Z wiatrem i pod wiatr

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Z wiatrem i pod wiatr

Postautor: prokopcio » 02 sierpnia 2018, 12:27

tak, to wiele razy wszsytko było wałkowane i jest dla mnie jasne , ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie i nawet nie wiem jak to wyliczyc więc poeksperymentuję z jaką prędkością najkorzystniej lecieć żeby zalecieć jak najdalej na zbiorniku paliwa w spokojnych warunkach. Wiadomo że jak wsićniesz speeda to spali więcej ( na godzinę lotu ) ale też o wiele dalej za tą godzinę będziesz ;)

ok, nie męczę - sprawdzę kiedyś bo trzeba mieć akurat taki cel żeby w jednakowych warunkach przelecieć na różnych prędkościach tą samą trasę i porównać ile wyssało ze zbiornika ;).
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Z wiatrem i pod wiatr

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 02 sierpnia 2018, 19:03

Myślę że powinieneś zrobić próby spalania i prędkości przy odpuszczonym trymerze; na pół i przy pełnej beli, oraz przy zaciągniętym trymerze i na podstawie tych obserwacji będziesz mógł wyliczyć jaka prędkość będzie najlepsza na trasie aby spalić jak najmniej. Bo jeśli chcesz latać jak najszybciej to przepis jest prosty. Trymer do końca i pełna bela.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Z wiatrem i pod wiatr

Postautor: uriuk » 02 sierpnia 2018, 19:47

Spalanie jest proporcjonalne do obrotów. Obroty są łatwiej mierzalne od spalania

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Z wiatrem i pod wiatr

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 02 sierpnia 2018, 22:17

uriuk pisze:Spalanie jest proporcjonalne do obrotów. Obroty są łatwiej mierzalne od spalania


Jeśli zależność jest liniowa to fajne uproszczenie procedury.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Z wiatrem i pod wiatr

Postautor: prokopcio » 03 sierpnia 2018, 10:34

A czy obciążenie silnika wpływa na spalanie w takim razie czy tylko obroty. Teraz analizuję co uriuk napisał i ma to sens od strony technicznej ale lecąc coraz szybciej silnik ma coraz lżej (spadają niutonometry ) oczywiście żeby to zniwelować zwiększamy obroty ale ten spadek obciążenia z prędkością czy nie ma przełożenia na liniowość.

Druga sprawa to taka czy przy identycznych obrotach silnik bardzo słabo zaciążony pali dokładnie tyle samo co mocno zaciążony.
Łukasz Prokop


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość