Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
Marcin Kawula
Posty: 152
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:36
Reputation: 10
Lokalizacja: Tychy
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Marcin Kawula » 07 lutego 2016, 13:06

Cześć,
Mam pytanie do znawców tego zapasu, w jaki sposób go zapinacie do uprzęży. Mi dwie niezależne osoby powiedziały, że czerwona taśma ma być na lewym ramieniu (łatwo zapamiętać - tam gdzie serce). Natomiast przeglądam sobie taraz manual Beamera i na pict.3 i pict.12 widać wyraźnie, że czerwona taśma jest po prawej stronie (http://www.highadventure.ch/wp-content/ ... ual_en.pdf)
Znalazłem też filmik, gdzie wyraźnie widać to samo w ostatnich sekundach filmu (
).
Nie chciałbym lecieć tyłem w razie W. Zapas wraca na dniach z przekładania i to dobry moment, żeby go dobrze zapiąć.
Przy okazji, chętnie nawiążę kontakt z kimś, kto sam przekłada ten zapas. Co drugie przełożenie chciałbym robić sam.
Pozdrawiam
Marcin

SLA

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: SLA » 07 lutego 2016, 19:23

Cześć Marcin
Beamera 3 posiadam od dwóch lat. Prawa taśma zielona, lewa czerwona. Zakładany do uprzęży zawsze w ten sposób- ostatni raz przez Pana Leszka Mańkowskiego.
Pozdrawiam Sławek

Awatar użytkownika
Marcin Kawula
Posty: 152
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:36
Reputation: 10
Lokalizacja: Tychy
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Marcin Kawula » 08 lutego 2016, 06:58

Dzięki za potwierdzenie. Wychodzi z tego, że zapas miałem dobrze zapięty do uprzęży.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Lucjan Piekutowski » 08 lutego 2016, 11:04

SLA pisze: Prawa taśma zielona, lewa czerwona.


Jak to w lotnictwie :)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2016, 11:11

To czemu na filmie jest odwrotnie?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Lucjan Piekutowski » 08 lutego 2016, 11:52

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To czemu na filmie jest odwrotnie?


To ja już nie wiem, na filmie czerwona jest po prawej stronie...

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2016, 11:53

Może napisać do autora filmu zapytanie.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: calhal » 08 lutego 2016, 12:47

Ja tego spadochronu na oczy nie widzialem, ale wlasnie zerknalem do manuala ,w ktorym wyraznie pisza, ze tasmy sa oznaczone "R" i "L".

Osobiscie ja bym olal kolegow, kolory, wideo na youtube, autora wideo na youtube, i robil tak jak mi producent mowi w manualu. Ewentualnie w razie watpliwosci, kontaktowalbym sie z producentem.

Pozdro i powodzenia

Awatar użytkownika
Marcin Kawula
Posty: 152
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:36
Reputation: 10
Lokalizacja: Tychy
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Marcin Kawula » 08 lutego 2016, 13:26

Żałuję, że przed oddaniem do przełożenia nie rozłożyłem zapasu w domu i wszystko byłoby wiadomo i pewne na 100%. Będę bazował na opinii serwisu, który rozłożony zapas widział na własne oczy.
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: uriuk » 08 lutego 2016, 13:39

CIekawe ze producentowi nie chcialo sie zrobic banalnych i zrozumialych prawie w kazdym kraju oznaczen literkami L i R na tasmach.
Jak dla mnie strzal w stope podajacy w watpliwosc kwalifikacje konstruktora.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lutego 2016, 14:20

A jak jest to rozwiązane u spadochroniarzy ?
Zbyszek Gotkiewicz

sla

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: sla » 08 lutego 2016, 14:30

uriuk pisze:CIekawe ze producentowi nie chcialo sie zrobic banalnych i zrozumialych prawie w kazdym kraju oznaczen literkami L i R na tasmach.
Jak dla mnie strzal w stope podajacy w watpliwosc kwalifikacje konstruktora.


Na białych taśmach obok metalowych oczek przy sterówkach są oznaczenia R,L
Pozdrawiam Sławek

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: uriuk » 08 lutego 2016, 14:31

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A jak jest to rozwiązane u spadochroniarzy ?



Tam nie ma zadnych oznaczen i jest to zrobione specjalnie. Problem w tym, ze spadochron sklada sie z przypietym pokrowcem (czyli uprzeza) Brak oznaczen lewa-prawa wymusza na ukladaczu sprawdzenie calosci zeby nie wyprodukowac tzw "twista". W zasadzie w przypadku beamera nalezaloby zastosowac ta sama procedure, poniewaz na filmach ktore mialem okazje ogladac, widac, ze czesto linki sa skrecone. Albo przynajmniej zapas jest poczatkowo skierowany do tylu. Tylko zlozenie razem z uprzeza zapobieglo by takiemu zjawisku.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4141
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: uriuk » 08 lutego 2016, 14:33

sla pisze:
uriuk pisze:CIekawe ze producentowi nie chcialo sie zrobic banalnych i zrozumialych prawie w kazdym kraju oznaczen literkami L i R na tasmach.
Jak dla mnie strzal w stope podajacy w watpliwosc kwalifikacje konstruktora.


Na białych taśmach obok metalowych oczek przy sterówkach są oznaczenia R,L
Pozdrawiam Sławek




Aaaa, to zwracam honor temu producentu i bije sie w piers :)

Awatar użytkownika
Marcin Kawula
Posty: 152
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:36
Reputation: 10
Lokalizacja: Tychy
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: Marcin Kawula » 08 lutego 2016, 14:53

To ja to też sprawdzę jak tylko zapas otrzymam z serwisu. Jeśli są literki R i L, to one będą wiążące. Jak jednak widzicie, jest jakiś rozdźwięk między manualem a rzeczywistością. Wymaga to wyjaśnienia z producentem. Gdy otrzymam odpowiedź, to ją tu zaprezentuję. A następnym razem przed przełożeniem zapasu obowiązkowo go otworzę w domu :-)
Pozdrawiam
Marcin

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zapinanie Beamera 3 do uprzęży

Postautor: calhal » 08 lutego 2016, 15:25

W manualu jest wyraznie napisane, ze literki sa kolo sterowek ("L" i "R"). W dodatku maja byc tak wpiete, zeby byly skierowane do tylu (wzgledem postepowej).

Natomiast w temacie kolorow wyraznie napisane jest, ze moga byc inne (niz na zdjeciach w manualu).
Note: The “L” & “R” markings on the reserve risers face rearwards relative to the direction of flight (similar to the
paraglider riser attachment). The riser colours may be different, but the L and R indications apply.


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość