PPG crash

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Stanislaw
Posty: 10
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

PPG crash

Postautor: Stanislaw » 31 grudnia 2015, 12:02

Cześć,
Na:
https://www.youtube.com/watch?v=duMaO3E ... L7AhLCicCo
sfilmowano wypadek PPG.
Prosiłbym o odpowiedź na 3 pytania:
1) co było przyczyną podwinięcia skrzydła (nie czytać komentarzy do tego filmiku, bo te już znam ;-),
2) jak się zachować, gdy dojdzie do takiej sytuacji lecąc na odpuszczonych trymerach,
3) jakie byłyby różnice (utrata wysokości) przy wyjściu z takiej sytuacji lecąc na Nucleonie WRC, Hadronie (starym), będąc w górnej granicy obciążenia zalecanego przez producenta.

Stanisław

SP8EBC
Posty: 816
Rejestracja: 29 grudnia 2015, 22:01
Reputation: 132
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Były Pilot
Kontakt:

Re: PPG crash

Postautor: SP8EBC » 31 grudnia 2015, 12:09

Przeniosłem do Bezpieczeństo i Wypadki... W miarę możliwości proszę o trzymanie się działów tematycznych..
Mateusz Lubecki
tel: +48 660 43 44 46

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PPG crash

Postautor: uriuk » 31 grudnia 2015, 12:29

Stanislaw pisze:Cześć,
Na:
https://www.youtube.com/watch?v=duMaO3E ... L7AhLCicCo
sfilmowano wypadek PPG.
Prosiłbym o odpowiedź na 3 pytania:
1) co było przyczyną podwinięcia skrzydła (nie czytać komentarzy do tego filmiku, bo te już znam ;-),
2) jak się zachować, gdy dojdzie do takiej sytuacji lecąc na odpuszczonych trymerach,
3) jakie byłyby różnice (utrata wysokości) przy wyjściu z takiej sytuacji lecąc na Nucleonie WRC, Hadronie (starym), będąc w górnej granicy obciążenia zalecanego przez producenta.



Slonce plus platy sniegu przeplatane gola ziemia. Do tego duza chwiejnosc atmosfery (widac po chmurach) powoduja niezly sajgon w powietrzu.


u

Awatar użytkownika
michuvx
Posty: 28
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 21:00
Reputation: -1
Lokalizacja: Piła
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PPG crash

Postautor: michuvx » 31 grudnia 2015, 14:55

Ciekawe, czy skrzydło było samostateczne.
Michał

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PPG crash

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 grudnia 2015, 15:36

A co to było za skrzydło, bo podwinęło się jak klasyk a nie samostatek. Samostatek po prostu by się nie podwinął (z dużym prawdopodobieństwem).

Zbyszek Gotkiewicz
Zbyszek Gotkiewicz

ROBERT J

Re: PPG crash

Postautor: ROBERT J » 31 grudnia 2015, 18:24

Film udostępniony na YT w 2008 roku więc pewnie skrzydło klasyk.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: PPG crash

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 grudnia 2015, 18:43

Na filmie widać, że podwinięcie zaczyna się od krótkiego, ale szybkiego wyskoku skrzydła do przodu. Pilot tego nie wyłapał. To mogło być od termiki i wiatru, bo sądząc po prędkości lotu to mocno wiało. Myślę że analizę trzeba by zacząć od modelu skrzydła, jego obciążenia powierzchni i jego stanu technicznego. Potem trzeba by ustalić warunki tego dnia, czy pilot leciał na speedzie, czy skrzydło miało trymery, czy pilot nie zaciągał sterówek podczas podwinięcia i podczas kaskady. Sporo tego.
Zbyszek Gotkiewicz

Stanislaw
Posty: 10
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:10
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PPG crash

Postautor: Stanislaw » 31 grudnia 2015, 20:22

Dzięki za odp. W komentarzach nie doczytałem się, co to było za skrzydło, natomiast podwinięcie spowodował rotor od gór:

"This was @ 1:30pm and the deflation was more than likely rotor from nearby mountains."

"... you could tell at the start of the video, the PPG is flying into wind, so the turbulence come from behind the cameraman. (so you cant see if there is a mountain or not)There is snow on the ground and a clear sky with cirrus, so unlikly this is thermal! Lee Rotor has be know to be the cause of commercail airline and fixed wing crashes. Lots of Airports are known for it, Check out Gibralter on a windy day, or some of the Greek islands"

sk


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość