Re- Volt-a

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 grudnia 2016, 17:01

Napęd elektryczny jest elegancki pod względem technicznym. Dlatego warto poszukiwać. Na dzień dzisiejszy widzę sens w zastosowaniach wózkowych w połączeniu z doładowaniem generatorem napędzanym silnikiem spalinowym. Dobre źródło prądu jest kluczowe a akumulatory jedynie jako bufor.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 31 grudnia 2016, 17:02

Za duze straty, ten model swietnie sie sprawdza w lokomotywach, ale tam waga ma dosc marginalne znaczenie ;)

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 31 grudnia 2016, 17:06

Moim zdaniem należało by zacząć od trajek. 3m większe skrzydło i ako leci.
Jeśli chodzi o lokomotywy to 35 lat temu dziwiło mnie, że niema takich aut. Dziś już są.
Mariusz Kilian

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 31 grudnia 2016, 17:12

Czytałem gdzieś, że lotnictwo transportowe jest na schyłku ze względu na paliwa. Na ziemi energię elektryczną można dostarczyć wszędzie. W powietrze można zabrać energię tylko w postaci paliw. Z szybkością i czasem mają rozprawić się tunele r rozrzedzoną atmosferą.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Re- Volt-a

Postautor: Lucjan Piekutowski » 31 grudnia 2016, 19:56

ciacholot pisze:Czytałem gdzieś, że lotnictwo transportowe jest na schyłku ze względu na paliwa. Na ziemi energię elektryczną można dostarczyć wszędzie. W powietrze można zabrać energię tylko w postaci paliw. Z szybkością i czasem mają rozprawić się tunele r rozrzedzoną atmosferą.


Nikola Tesla wymyślił sposób przesyłania energii bez kabli, a Ty piszesz o jakichś tunelach. Ale moja prognoza jest taka: nic się nie zmieni, bo koncerny nie pozwolą na to, skończą się paliwa a potem będzie wojna, ew. wojna będzie wcześniej, potem to już zostanie niewiele albo wręcz nic.

Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 535
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 160
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Marcus Biesioroff » 31 grudnia 2016, 20:06

Obejrzyjcie sobie film Only Lovers Left Alive wtedy zobaczycie jak wampiry wykorzystują pomysły Tesli do zbierania energii kosmicznej i przerabiania jej na prąd za pomocą ultra nowoczesnych generatorów prądu kosmicznego, ja nic nie kręcę, to Tesla coś tam kręcił z wampirami do spóły i Jimem Jarmushem na czele ;) i to nawet nie był Sylwester roku pamiętnego, któregoś tam
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1031
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 66
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Re- Volt-a

Postautor: Lucjan Piekutowski » 31 grudnia 2016, 20:10

Marcus Biesioroff pisze:Obejrzyjcie sobie film Only Lovers Left Alive wtedy zobaczycie jak wampiry wykorzystują pomysły Tesli do zbierania energii kosmicznej i przerabiania jej na prąd za pomocą ultra nowoczesnych generatorów prądu kosmicznego, ja nic nie kręcę, to Tesla coś tam kręcił z wampirami do spóły i Jimem Jarmushem na czele ;) i to nawet nie był Sylwester roku pamiętnego, któregoś tam


To nie o ten epizod w życiu Tesli mi chodziło :P Chodzi mi tylko o bezprzewodowe przesyłanie energii, co już na małą skalę się wykorzystuje.

Rel
Posty: 28
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 23:02
Reputation: 2
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: RE: Re: Re- Volt-a

Postautor: Rel » 01 stycznia 2017, 00:45

uriuk pisze:Samochod lelektryczny mam sens, poniewaz w miastach emisja spalin jest dolegliwa, a pojazdy elektryczne powoduja,ze co prawda trucie jest wieksze, ale w miejscach gdzie ludzi jest niewiele. Na dadatek kominy elektrowni sa wysokie wiec ludzie sa malo narazeni na ich wydzieliny.
W modelarstwie czas lotu rzedu pol godziny jest w pelni kaceptowalny. W przypadku PPG nie ma praktycznie ZADNYCH argumentow za. No chyba tylko znikniecie postow o regulacji gaznika :)

Kominy elektrowni??? Chyba w Polsce, ale są już dziesiątki krajów, gdzie energia fotowoltaniczna, i to bez dopłat i subwencji, jest tańsza od spalania. Tak na wolnym rynku. Nie patrz przez polską perspektywę, świat nam ucieka coraz szybciej. Energia odnawialna jest coraz tańsza i tańsza.

Decumanus
Posty: 27
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 23:56
Reputation: 3
Lokalizacja: Oslo
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Decumanus » 12 stycznia 2019, 14:53

jakis postep jest
https://openppg.com/
jeszcze chwila i sie przesiadam na naped :p
R
Rd
;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2019, 15:08

Cztery silniki to postęp? Nie sądzę.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 12 stycznia 2019, 15:09

"Mam silnik modelarski i nie zawaham sie go uzyc"

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:03

Mariusz Kilian

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:03

Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2019, 16:13

A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:41

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.





Prokopcia spacyfikujemy i zrobi. Doda guziczek z napiem "do budy" i będzie zabawka...
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 13 stycznia 2019, 18:29

Uff, ziemia jest ocalona. Zamiast budowac nowe elektrownie weglowe, postawi sie gigantyczny silnik pomyslu japonczyka napedzajacy generator. 33% uzyskanej w ten sposob energii skieruje sie na zasilenie tego silnika, a 67% jest za free. Kopalnie do zamkniecia, elektrownie atomowe do zamkniecia, a wiatraki przerobimy na wetylatory generujace warun na gorce.
Ze tez udalo mi sie doczekac takiej chwili.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2019, 18:34

A możesz podać czy ten ciąg 15 kg to jest ciąg maksymalny czy na rekomendowanej połowie mocy i czy czas pracy 15-20 minut to jest na połowie mocy czy na maksymalnej.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 13 stycznia 2019, 19:06

Ale to jest moc trwala, czy chwilowa?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2019, 19:13

Z 10 kW kiedyś szacowałem teoretycznie max ciąg około 50 kg, co by się pokrywało z osiągami w ppg. Czyli z twojego silnika dało by się wycisnąć jakieś 25 kg ciągu przy lepiej dobranej przekładni i śmigle. I ten maksymalny ciąg można by uznać za wystarczający do lotu poziomego w ppg. Czyli na razie można liczyć napęd do paralotni w dość prosty sposób. 1 minuta lotu to w przeliczeniu na masę napędu 1 kg :)
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 3217
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 621
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Re- Volt-a

Postautor: prokopcio » 13 stycznia 2019, 21:48

Herflik pisze: silnik elektryczny na magnesach neodymowych o sprawności 330%

przeczytałem i nie znalazłem tam nic o "nadprzyrodzonej" sprawności.
Chwalą się że są wydajniejsze do 330% niż silniki jakieś tam. Jeśli ich mają sprawność nawet 99% to znaczy że przyrównywali do takiego co ma 33% sprawności.

Kluczem do sukcesu jest ubranie w piękne słowa swojego produktu tak, żeby nie skłamać ;) a klientowi oczka się świeciły.

EDIT: Przepraszam, za szybko i pobieżnie przeczytałem ( w sumie przeszukałem artykuł gdzie mowa o 330%),
jednak autor tam pisze bajki, jak uriuk szybko stwierdził :)

kilka niedorzecznych cytatów bo artykuł spory :
- rotor waży co najmniej 35 kilogramów powinno wymagać zasilania o mocy od 200 do 300 watów - WG JAKICH PRAW FIZYKI ?
- 540 W na wejściu i 1,755 W na wyjściu generatora - PO CO TO ZASILAJĄ Z ZEWNĄTRZ A NIE W OBRĘBIE URZĄDZENIA ? BO patrz niżej :
- Nobue tłumaczy nam, że to oraz pozostałe urządzenia zużywają energię elektryczną tylko po to, aby przepchać dwa elektromagnetyczne statory umieszczone po obu końcach rotora przez jego martwy punkt ku kolejnemu łukowi magnesów. :lol: ALE CZEMU ENERGIĄ Z ZEWNĄTRZ ?
- Okazuje się źródło zasilania o mocy 16 watów napędza urządzenie, które powinno wymagać zasilania o mocy od 200 do 300 watów. TO JEST 1875% SPRAWNOŚCI WIĘC SĄ SKROMNI PISZĄC O SPRAWNOŚCI
- do 330%
- Wynalazek Minato zużywania znacznie mniejsze ilości energii !!! - JEDYNE CZEMU NIE MOGĘ ZAPRZECZYĆ BO NIE WIEM DO CZEGO PORÓWNYWAĆ.
Łukasz Prokop


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość