Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Nie wytrzymałem i nagrałem trochę na temat profili samostatecznego. Dopóki zakopiański skansen dostarczał rozrywki to można było się cieszyć z rodzimego folkloru, ale wolę żeby sztuka góralska upiększała góry i nie rościła sobie praw do szerszego istnienia.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Fajnie było by gdybyś tak jeszcze omówił i rozrysował sterowanie za pomocą sterówek i za pomocą zaginania końcówek skrzydła. To jest sprawa która nie jest zrozumiała dla wielu PPG-antów, a ściśle wiąże się ze skrzydłami samostatecznymi.
Mariusz Kilian
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
fajnie i rzeczowo przedstawiona sprawa, poprosimy więcej takich filmów z objaśnieniami
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Mariusz. Nagrałem coś na temat sterowania. Temat dość szeroki, więc ograniczam się jedynie do rzeczy najbardziej istotnych dla użytkownika.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Extra tylko moglbys ten model blizej kamery ustawic Nagrywaj wiecej takich filmow na rozne tematy.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Trzeba by jeszcze zrobić filmik który mówi dlaczego skrzydła napędowe zaczęły latać szybciej niż skrzydła klasyczne u zarania rozwoju ppg. Jest jeszcze wielu pilotów którzy pamiętają ten przełom, ale niewielu rozumie dlaczego to się udało. Późniejsza rewolucja napędową to trochę geniuszu, mnóstwo pracy, wiele szczęścia i piloci którzy od razu dostrzegli różnicę. Tylko że nie da się tego zrobić w 10 minut.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Moze chodzi o wieksze wydluzenie dajace wieksza predkosc? Plus cala sila nosna w okolicy krawedzi natarcia w samostatku , ktora z kolei pozwala na mniejsze katy natarcia z mniejszym ryzykiem podwiniecia czolowego. No i pewnie bryla znaleziona jak to piszesz geniusz , praca ,szczescie.
Spoko 10 min to za malo. Trzeba czasu.
Spoko 10 min to za malo. Trzeba czasu.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
wcisnąłem to w 17 minut, a twoje sugestie które dopiero teraz przeczytałem zgadzają się z tym, co powiedziałem na filmiku
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
ciesze sie ze dobrze mysle pozdro
- Krzysiek
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 marca 2016, 09:45
- Reputation: 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Trzeba by jeszcze zrobić filmik który mówi dlaczego skrzydła napędowe zaczęły latać szybciej niż skrzydła klasyczne u zarania rozwoju ppg. Jest jeszcze wielu pilotów którzy pamiętają ten przełom, ale niewielu rozumie dlaczego to się udało. Późniejsza rewolucja napędową to trochę geniuszu, mnóstwo pracy, wiele szczęścia i piloci którzy od razu dostrzegli różnicę. Tylko że nie da się tego zrobić w 10 minut.
Poprosimy w odcinkach.
Dlaczego grzbiety książek schowane?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Dlaczego grzbiety książek schowane?
To dzieła Lenina wyciągnięte ze skupu makulatury A jaka wiedza Cię interesuje, to może coś poradzę z literatury?
To dzieła Lenina wyciągnięte ze skupu makulatury A jaka wiedza Cię interesuje, to może coś poradzę z literatury?
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1034
- Rejestracja: 29 maja 2017, 14:50
- Reputation: 569
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Akrobata
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Zbigniew obejrzałem,
wypadało abyś powiedział jakie są minusy tego "S" włączając w to całą problematykę certyfikacji itd.
Krzyśka Dudzińskiego film to jednak bardziej mi się podobał, no i czy Kacpra Szukały pracę to przeczytałeś?
Pozdrawiam,
wypadało abyś powiedział jakie są minusy tego "S" włączając w to całą problematykę certyfikacji itd.
Krzyśka Dudzińskiego film to jednak bardziej mi się podobał, no i czy Kacpra Szukały pracę to przeczytałeś?
Pozdrawiam,
Jarek Borowiec | www.flyordie.info
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Chodzi Ci o pracę inżynierską którą Dudzinek polecał? Nie przeczytałem bo nie wiem jak się do niej dostać. Wnioski były tak przytoczone, że bez znajomości całości badania nie jestem w stanie się odnieść do nich. Robiłem własne analizy jak ta przytoczone przez Dudzinka i wnioski przedstawiam w swoich wypowiedziach. Co do minusów to wspominam o nich w ostatnim filmiku. Tym dlaczego profil samostateczny stał się tak bardzo popularny.
Zbyszek Gotkiewicz
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
A, Jaro. Krzysztof Dudziński to ta sama osoba, która w komentarzach pyta się dyskutantów ile biorą za pisanie swoich komentarzy? ))
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
A kto płaci? Ja chętnie coś nasmaruję na przedpłatę;)
Mariusz Kilian
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Znacie moze jakies dobre ksiazki, albo materialy o aerodynamice ,budowie miekkoplatow?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Bruce Goldsmith publikował od lat różne teksty dotyczące budowy paralotni, a oprócz tego to trzeba szukać w Internecie. Są nawet programy do projektowania skrzydeł i gotowe projekty. Natomiast jeśli chodzi o spójną wiedzę i do tego w miarę aktualną, to żaden konstruktor się nie podzieli, bo konkurencja czuwa. Gdybyś wiedział jak bezwzględne jest oko konstruktora gdy ocenia inne konstrukcje, to byś się zaczął zastanawiać na czym rzeczywiście latasz
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcin.
- Posty: 539
- Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Mechanik paralotniowy TM PG
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Nie no nie chodzi mi o nowinki techniczne , tylko ogolnie np. jake sa profile zeber , jaki wplyw ma stopien ugiecia na zachowanie. Moja ciekawosc bierze sie stad ze probuje wytrymowac latawca single skin i nie daje rady. Zmiana jednej dlugosci linki przy stabilu czy gdziekolwiek daje duze roznice w zachowaniu. Eksperymentalnie zauwazylem ze zwiekszajac ugiecie zmniejszylo sie podwijanie natarcia itd. Dobrze by bylo wiedziec dlaczego tak sie dzieje.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Profil samostateczny - wędrówka środka parcia
Punkty podwieszenia muszą być w odpowiednich miejscach, żeby skrzydło się nie łamało. Może rząd A masz za bardzo z przodu? Zrób kilka punktów podwieszeń obok siebie.
Zbyszek Gotkiewicz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość