Zdarzenia 2019

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 4140
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 891
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

PPG Gierałtowice zakręty na małej wysokości

Postautor: uriuk » 16 czerwca 2019, 23:24

https://wadowiceonline.pl/wydarzenia/14 ... alotniarza

Paralotniarz z nieustalonych przyczyn stracił panowanie nad skrzydłem z silnikiem i spadł w pole z dużej wysokości. Na szczęście imprezę zabezpieczało sporo służb i pomoc przyszła błyskawicznie ze strony druhów ochotników z OSP Gierałtowice oraz Zespołu Ratownictwa Medycznego.

Mężczyzna z obrażeniami ciała został przetransportowany do szpitala. Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 535
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 160
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Marcus Biesioroff » 17 czerwca 2019, 08:12

takie cuda tylko w Wadowicach pisze: Jego życiu nie zagraża bezpieczeństwo.

Redaktor płakał, kiedy publikował :D
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

roburb2
Posty: 47
Rejestracja: 20 marca 2018, 14:23
Reputation: 6
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: roburb2 » 20 czerwca 2019, 21:19

Juz wyjasniam.
Bylo bardzo rzadkie powietrze przez co zabraklo wysokosci przy ostrym manewrze skretu. Na szczescie niewielkie obrazenia.

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: calhal » 20 czerwca 2019, 21:30

roburb2 pisze:Bylo bardzo rzadkie powietrze przez co zabraklo wysokosci przy ostrym manewrze skretu.

Hahaha. I układ planet też nie taki jak trzeba

roburb2
Posty: 47
Rejestracja: 20 marca 2018, 14:23
Reputation: 6
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: roburb2 » 20 czerwca 2019, 22:23

Nie rozumiem dlaczego ta ironia. Ze wzgledu na ostatnie dni pogody teren byl niesamowicie nagrzany. Moja predkosc postepowa (pierwszy raz tak mialem) byla ok 5km/h wieksza. Kolejna sprawa to duze problemy ze startem. Skrzydlo mialo problem zlapac nosnosc przy starcie. Bardzo latwo sie wtedy wchodzilo w spirale.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 czerwca 2019, 23:22

W lotnictwie poprawka na rzadsze powietrze jest jednym z normalnych elementów granych pod uwagę czy to ze względu na wysoką temperaturę, czy też ze względu na dużą wysokość startuj npm. Ja sam.też się nieźle zdziwiłem startując na wysokości ponad 2 tysiące że skrzydło mnie nie chce podnieść. Gdy jest gorąco zdarzają się wypadki małych samolotów którym brakuje mocy i siły nośnej dla uniknięcia zderzenia z przeszkodą.
Zbyszek Gotkiewicz

Andrzejt
Posty: 425
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
Reputation: 31
Lokalizacja: Nawojowa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: RE: Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Andrzejt » 20 czerwca 2019, 23:59

Zbyszek Gotkiewicz pisze:W lotnictwie poprawka na rzadsze powietrze jest jednym z normalnych elementów granych pod uwagę czy to ze względu na wysoką temperaturę, czy też ze względu na dużą wysokość startuj npm. Ja sam.też się nieźle zdziwiłem startując na wysokości ponad 2 tysiące że skrzydło mnie nie chce podnieść. Gdy jest gorąco zdarzają się wypadki małych samolotów którym brakuje mocy i siły nośnej dla uniknięcia zderzenia z przeszkodą.
Tylko czy przy naszej doskonałości ma to się jakoś do rzeczywistości? Nie mówię o porównaniu startu na ponad 2000m i dajmy 200m, lecz o "zbyt rzadkim powietrzu" które w tym wypadku spowodowało kontakt z ziemią, a nie np przeszarżowanie

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 czerwca 2019, 00:06

Jak lata się "na styk" przy wyjściu z ostrych zakrętów, to wystarczy niewiele żeby przyhaczyć. Inna rzecz, że tą samą rolę mógł spełnić podmuch w plecy. Tak czy inaczej trzeba brać gęstość powietrza zawsze pod uwagę.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1806
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 479
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Były Pilot

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: ciacholot » 21 czerwca 2019, 08:26

Dyskusja nie w tym miejscu, ale przecież to kwestia prędkości. Na dużej wysokości jak nie wieje to trzeba dawać z buta ostro i i wtedy zabiera. Niema co czekać na cud tylko zapie...lać. To samo na dole jak jest mało cukru w cukrze bo ciepło i nie dyma. Większa troszkę prędkość i jest ok tylko nogi muszą szybciej mielić. Łatwo sprawdzić jak się ląduje na większej wysokości i nie wieje jak szybko się podchodzi i jak się przeciąga.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Kto przywalił na Jaworznie Krynickiej?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 26 czerwca 2019, 19:10

???
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 czerwca 2019, 20:27

Pilot na Nemo bez podpiętego speeda krążył nisko nad drzewami aż jedno z nich wyskoczyło mu na drogę. No i został na tym drzewie na cały dzień bo musiał ściągać go gopr. Drzewo było wysokie.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 770
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 33
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: calhal » 30 czerwca 2019, 22:25

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Pilot na Nemo bez podpiętego speeda krążył nisko nad drzewami aż jedno z nich wyskoczyło mu na drogę. No i został na tym drzewie na cały dzień bo musiał ściągać go gopr. Drzewo było wysokie.

A co do tego ma ten niepodpięty speed?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 czerwca 2019, 23:07

calhal pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Pilot na Nemo bez podpiętego speeda krążył nisko nad drzewami aż jedno z nich wyskoczyło mu na drogę. No i został na tym drzewie na cały dzień bo musiał ściągać go gopr. Drzewo było wysokie.

A co do tego ma ten niepodpięty speed?


Bo nie wiem czy pilot wpadł w drzewa, bo został zatrzymany przez wiatr, czy dlatego że latał pomiędzy drzewami. Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 535
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 160
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

PG Mieroszów przewianie bez speeda

Postautor: Marcus Biesioroff » 01 lipca 2019, 10:43

30.06.2019 Mieroszów. Silny wiatr na granicy przewiania. Pilot zorientował się w locie, że podczas startu rozpiął mu się system speed, pomimo podjętej próby nie udało mu się go zapiąć ponownie, zassany przez dyszę wyleciał na zawietrzną, gdzie w silnej turbulencji rzucił pakę. Po mocnym przyziemieniu samodzielnie postanowił wezwać pogotowie, po zabraniu do szpitala i przebadaniu okazało się, że nie doszło do żadnych obrażeń. Kwestią kluczową w tym zdarzeniu był brak komunikacji, radio rozładowało się a telefon został nieopatrznie w samochodzie. W efekcie akcja poszukiwawcza wszczęta przez będących na miejscu pozostałych pilotów trwała ponad dwie godziny i skończyła się gdy udało się od ludności tubylczej uzyskać informację o tym, że pilota zabrała karetka.
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Stary instruktor potłukł się na klifie

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 lipca 2019, 23:15

Ktoś coś wie?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 535
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 160
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Stary instruktor potłukł się na klifie

Postautor: Marcus Biesioroff » 06 lipca 2019, 11:42

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ktoś coś wie?

Na jaki temat?
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 lipca 2019, 11:56

Tego starego pilota który latał na małym skrzydle przy bardzo silnym wietrze i coś poszło nie tak przy lądowaniu.
Zbyszek Gotkiewicz

Mateusz Kraszewski

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Mateusz Kraszewski » 06 lipca 2019, 11:58

Przewianemu nic się nie stało. Sprawdzili do w szpitalu i wieczorem juz pił piwko w domu.

xcwalter
Posty: 282
Rejestracja: 01 marca 2016, 08:38
Reputation: 91
Lokalizacja: Częstochowa
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: xcwalter » 08 lipca 2019, 09:44

Zbyszek Gotkiewicz pisze: Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.


Przede wszystkim, proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa
Szkoła Paralotniowa Airaction
Najszybszy glajt PPG Apco F1
Idealny dla zaawansowanych PPG Apco F 3
Paralotnie BGD
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 9724
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 2156
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontakt:

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lipca 2019, 10:18

xcwalter pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze: Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.


Przede wszystkim, proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa


Oczywiście. Wypadki najczęściej są spowodowane kilkoma czynnikami które same w sobie nie stanowią dużego zagrożenia.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość