Zdarzenia 2019
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4140
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
PPG Gierałtowice zakręty na małej wysokości
https://wadowiceonline.pl/wydarzenia/14 ... alotniarza
Paralotniarz z nieustalonych przyczyn stracił panowanie nad skrzydłem z silnikiem i spadł w pole z dużej wysokości. Na szczęście imprezę zabezpieczało sporo służb i pomoc przyszła błyskawicznie ze strony druhów ochotników z OSP Gierałtowice oraz Zespołu Ratownictwa Medycznego.
Mężczyzna z obrażeniami ciała został przetransportowany do szpitala. Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.
Paralotniarz z nieustalonych przyczyn stracił panowanie nad skrzydłem z silnikiem i spadł w pole z dużej wysokości. Na szczęście imprezę zabezpieczało sporo służb i pomoc przyszła błyskawicznie ze strony druhów ochotników z OSP Gierałtowice oraz Zespołu Ratownictwa Medycznego.
Mężczyzna z obrażeniami ciała został przetransportowany do szpitala. Jego życiu nie zagraża niebezpieczeństwo.
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2019
takie cuda tylko w Wadowicach pisze: Jego życiu nie zagraża bezpieczeństwo.
Redaktor płakał, kiedy publikował
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
Re: Zdarzenia 2019
Juz wyjasniam.
Bylo bardzo rzadkie powietrze przez co zabraklo wysokosci przy ostrym manewrze skretu. Na szczescie niewielkie obrazenia.
Bylo bardzo rzadkie powietrze przez co zabraklo wysokosci przy ostrym manewrze skretu. Na szczescie niewielkie obrazenia.
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Zdarzenia 2019
roburb2 pisze:Bylo bardzo rzadkie powietrze przez co zabraklo wysokosci przy ostrym manewrze skretu.
Hahaha. I układ planet też nie taki jak trzeba
Re: Zdarzenia 2019
Nie rozumiem dlaczego ta ironia. Ze wzgledu na ostatnie dni pogody teren byl niesamowicie nagrzany. Moja predkosc postepowa (pierwszy raz tak mialem) byla ok 5km/h wieksza. Kolejna sprawa to duze problemy ze startem. Skrzydlo mialo problem zlapac nosnosc przy starcie. Bardzo latwo sie wtedy wchodzilo w spirale.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2019
W lotnictwie poprawka na rzadsze powietrze jest jednym z normalnych elementów granych pod uwagę czy to ze względu na wysoką temperaturę, czy też ze względu na dużą wysokość startuj npm. Ja sam.też się nieźle zdziwiłem startując na wysokości ponad 2 tysiące że skrzydło mnie nie chce podnieść. Gdy jest gorąco zdarzają się wypadki małych samolotów którym brakuje mocy i siły nośnej dla uniknięcia zderzenia z przeszkodą.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 425
- Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
- Reputation: 31
- Lokalizacja: Nawojowa
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: RE: Re: Zdarzenia 2019
Tylko czy przy naszej doskonałości ma to się jakoś do rzeczywistości? Nie mówię o porównaniu startu na ponad 2000m i dajmy 200m, lecz o "zbyt rzadkim powietrzu" które w tym wypadku spowodowało kontakt z ziemią, a nie np przeszarżowanieZbyszek Gotkiewicz pisze:W lotnictwie poprawka na rzadsze powietrze jest jednym z normalnych elementów granych pod uwagę czy to ze względu na wysoką temperaturę, czy też ze względu na dużą wysokość startuj npm. Ja sam.też się nieźle zdziwiłem startując na wysokości ponad 2 tysiące że skrzydło mnie nie chce podnieść. Gdy jest gorąco zdarzają się wypadki małych samolotów którym brakuje mocy i siły nośnej dla uniknięcia zderzenia z przeszkodą.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2019
Jak lata się "na styk" przy wyjściu z ostrych zakrętów, to wystarczy niewiele żeby przyhaczyć. Inna rzecz, że tą samą rolę mógł spełnić podmuch w plecy. Tak czy inaczej trzeba brać gęstość powietrza zawsze pod uwagę.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Zdarzenia 2019
Dyskusja nie w tym miejscu, ale przecież to kwestia prędkości. Na dużej wysokości jak nie wieje to trzeba dawać z buta ostro i i wtedy zabiera. Niema co czekać na cud tylko zapie...lać. To samo na dole jak jest mało cukru w cukrze bo ciepło i nie dyma. Większa troszkę prędkość i jest ok tylko nogi muszą szybciej mielić. Łatwo sprawdzić jak się ląduje na większej wysokości i nie wieje jak szybko się podchodzi i jak się przeciąga.
Mariusz Kilian
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.
Pilot na Nemo bez podpiętego speeda krążył nisko nad drzewami aż jedno z nich wyskoczyło mu na drogę. No i został na tym drzewie na cały dzień bo musiał ściągać go gopr. Drzewo było wysokie.
Zbyszek Gotkiewicz
- calhal
- Posty: 770
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
- Reputation: 33
- Lokalizacja: Grenoble, Francja
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Pilot na Nemo bez podpiętego speeda krążył nisko nad drzewami aż jedno z nich wyskoczyło mu na drogę. No i został na tym drzewie na cały dzień bo musiał ściągać go gopr. Drzewo było wysokie.
A co do tego ma ten niepodpięty speed?
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.
calhal pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:Pilot na Nemo bez podpiętego speeda krążył nisko nad drzewami aż jedno z nich wyskoczyło mu na drogę. No i został na tym drzewie na cały dzień bo musiał ściągać go gopr. Drzewo było wysokie.
A co do tego ma ten niepodpięty speed?
Bo nie wiem czy pilot wpadł w drzewa, bo został zatrzymany przez wiatr, czy dlatego że latał pomiędzy drzewami. Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.
Zbyszek Gotkiewicz
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
PG Mieroszów przewianie bez speeda
30.06.2019 Mieroszów. Silny wiatr na granicy przewiania. Pilot zorientował się w locie, że podczas startu rozpiął mu się system speed, pomimo podjętej próby nie udało mu się go zapiąć ponownie, zassany przez dyszę wyleciał na zawietrzną, gdzie w silnej turbulencji rzucił pakę. Po mocnym przyziemieniu samodzielnie postanowił wezwać pogotowie, po zabraniu do szpitala i przebadaniu okazało się, że nie doszło do żadnych obrażeń. Kwestią kluczową w tym zdarzeniu był brak komunikacji, radio rozładowało się a telefon został nieopatrznie w samochodzie. W efekcie akcja poszukiwawcza wszczęta przez będących na miejscu pozostałych pilotów trwała ponad dwie godziny i skończyła się gdy udało się od ludności tubylczej uzyskać informację o tym, że pilota zabrała karetka.
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
- Marcus Biesioroff
- Posty: 535
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
- Reputation: 160
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Tylko Swobodnie
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Stary instruktor potłukł się na klifie
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ktoś coś wie?
Na jaki temat?
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Zdarzenia 2019
Tego starego pilota który latał na małym skrzydle przy bardzo silnym wietrze i coś poszło nie tak przy lądowaniu.
Zbyszek Gotkiewicz
Re: Zdarzenia 2019
Przewianemu nic się nie stało. Sprawdzili do w szpitalu i wieczorem juz pił piwko w domu.
-
- Posty: 282
- Rejestracja: 01 marca 2016, 08:38
- Reputation: 91
- Lokalizacja: Częstochowa
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.
Zbyszek Gotkiewicz pisze: Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.
Przede wszystkim, proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa
Szkoła Paralotniowa Airaction
Najszybszy glajt PPG Apco F1
Idealny dla zaawansowanych PPG Apco F 3
Paralotnie BGD
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl
Najszybszy glajt PPG Apco F1
Idealny dla zaawansowanych PPG Apco F 3
Paralotnie BGD
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.
xcwalter pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze: Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.
Przede wszystkim, proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa
Oczywiście. Wypadki najczęściej są spowodowane kilkoma czynnikami które same w sobie nie stanowią dużego zagrożenia.
Zbyszek Gotkiewicz
Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość