Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Wiesiek. Napisz poradnik jak wybrać właściwą szkołę. Bo jak na razie to przekonujesz wszystkich aby się nie szkolili.
Zbyszek Gotkiewicz
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Wiesiek, ty chyba pracujesz w WORD przy masowym oblewaniu kursantow na prawo jazdy. Powtarzam: amerykanski egzamin na prawo jazdy to parodia (trzeba na niego przyjechac wlasnym samochodem), a pomimo tego poziom bezpieczenstwa na drogach w USA jest duzo wyzszy. Jak widac wymogi egzaminacyjne to sprawa wylacznie biurokracji urzednikow.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Egzamin jest zupełnie niepotrzebną urzędniczą fikcją, która generuje jedynie niepotrzebne koszty i komplikuje wydawanie Świadectwa Kwalifikacji. Przy okazji zdejmuje ze szkolących podmiotów odpowiedzialność za źle prowadzone szkolenia. Najlepiej gdyby go nie było.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wiesiek. Napisz poradnik jak wybrać właściwą szkołę. Bo jak na razie to przekonujesz wszystkich aby się nie szkolili.
Haki na słabe szkoły to jest Twój Zbyszek pomysł. O "bezmyślności" kandydata by zapisać się do najbliższej szkoły, napisał tu Prokopcio- więc pewnie On jest zorientowany gdzie "najwłaściwiej szkolą". Zacytowałem to jako sygnał, że poziom nauczania może być różny. Ja jestem zwolennikiem akurat nie eliminowania słabych szkół,z których uczniowie wynoszą tak niski poziom wiedzy że ich kursant nie jest w stanie samodzielnie napisać test. Ale chciałbym właśnie przekonać wzorowe szkoły by doszło do ich współpracy by pomóc tym instruktorom(a właściwie ich uczniom) -jeśli nie dysponują takimi materiałami wystarczającymi do sprawdzenia swojej wiedzy w testach(choćby tylko dla samych siebie).
Egzaminy państwowe w takiej jak dotychczas postaci się odbywały, również uważam za bezsensowne, a nawet pod kilkoma względami ewidentnie szkodliwe dla nowych adeptów .
Pozdrawiam Wiesiek
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Od dluzszego czasu bijesz piane na temat szkolenia i egzaminow, a na koniec piszesz, ze jestes za, a nawet przeciw. Piszesz, zeby pisac, nie majac nic konkretnego do przekazania. Zamulasz kolejny watek. Spelniasz tym samym definicje trola internetowego.
Napisz JASNO swoje stanowisko w tej sprawie. Bez niedomowien, aluzji i insynuacji. Nie zampomnij podeprzec tego stanowiska jakimis dowodami.
Napisz JASNO swoje stanowisko w tej sprawie. Bez niedomowien, aluzji i insynuacji. Nie zampomnij podeprzec tego stanowiska jakimis dowodami.
-
- Posty: 160
- Rejestracja: 11 lutego 2019, 20:13
- Reputation: 48
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
fotolot pisze: A czy Twój kumpel wie jak może wyglądać to legalne szkolenie i z jaką łatwością zdobędą kwity ...?
Wiesławie, dziękuję Ci, że kolejny ciekawy wątek zamieniłeś w g***o, którego nie da się już czytać. Naprawdę dzięki Stary.
Droga Administracją, może warto rozważyć założenie specjalnego wątku dla Wieśka żeby mógł się tam wyżyć, bez strat dla pozostałych forumowiczów?
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Jarko_147 pisze:fotolot pisze: A czy Twój kumpel wie jak może wyglądać to legalne szkolenie i z jaką łatwością zdobędą kwity ...?
Wiesławie, dziękuję Ci, że kolejny ciekawy wątek zamieniłeś w g***o, którego nie da się już czytać. Naprawdę dzięki Stary.
Wszysto bywa kwestią punktów widzenia. I wzajemnie dziękuję Tobie Jarko za wzięcie udzialu w dyskusji. Czy czegoś nie zrozumiałeś w cytacie, który tu umiścileś? Prokopcio akurat dość trafnie odczytał to zapytanie i potwierdził jego sluszność "pozytywem" ?
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
PrzemKam pisze:
Też bym poprosił żebys rozwinął myśl
"Łatwość" minimalna zdobycia kwitów powinna wynikać z opanowania materiału
Przemek , kwestie łatwości zaliczenia teorii, pomimo za małego opanowania materiału są dość powszechnie znane i to jest główna moja myśl . Nie dotyczy ona zakresów nauki praktycznej .
Spróbuj sobie Przemek wyobrazić, że pewni rodzice chcieliby skierować do Twojej szkoły małolata pod warunkiem pełnej jawności przebiegu szkolenia . Chcących abyś stawiał mu maksymalne trudności i dostarczył jak najpełniejszy materiał teoretyczny do bezproblemowego zaliczania testów.
Jeśli możesz zareklamuj proszę jak u Ciebie wygląda kwestia przekazywania pełnego materiału teoretycznego oraz wiedzy profilaktyczno zapobiegawczej odnośnie sytuacji niebezpiecznych. Chodzi mi głównie o takie kwestie czy wymagana wiedza jest ujęta i przekazywana ze ścisłych opracowań czy np. polega na chaotycznej ustnej improwizacji ?
Pozdrawiam Wiesiek
Ostatnio zmieniony 16 stycznia 2020, 22:13 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
fotolot pisze:
Spróbuj sobie Przemek wyobrazić, że pewni rodzice chcieliby skierować do Twojej szkoły małolata pod warunkiem pełnej jawności przebiegu szkolenia . Chcących abyś stawiał mu maksymalne trudności i dostarczył jak najpełniejszy materiał teoretyczny do bezproblemowego zaliczania testów.
Jeśli możesz zareklamuj proszę jak u Ciebie wygląda kwestia przekazywania pełnego materiału teoretycznego oraz wiedzy profilaktyczno zapobiegawczej odnośnie sytuacji niebezpiecznych. Chodzi mi głównie o takie kwestie czy wymagana wiedza jest ujęta i przekazywana ze ścisłych opracowań czy np. polega na chaotycznej ustnej improwizacji ?
Pozdrawiam Wiesiek
Wiesiek, pieperzysz jak potluczony. Nie masz pojecia o szkoleniu a sie na ten temat wypowiadasz. Podstawowa zasada pedagogiki glosi "od latwego do trudnego". Czyli wiedza musi byc podawana tak, zeby zawsze byla LATWA i zeby kursant nie mial problemu z przyswojeniem. Czyli jesli instruktor postepuje tak jak sugerujesz (czyli stawial mu "maksymalne trudnosci") to znaczy, ze jest zlosliwym idiota i powinien byc odsuniety od szkolenia.
Najskuteczniejsza metoda szkolenia, jaka jest znana w historii ludzkosci, sa "chaotyczne ustne informacje" podawane wieczorem, przy symbolicznej lampce wina. Wtedy kursanty spijaja wiedze z ust instruktora i ZAPAMIETUJA. Najlepiej, jesli sa przeplatane ciekawymi anegdotami.
Jesli bedziemy robili tak jak sugerujesz, to bedziemy produkowali kolejnych Fotolotow. A to bedzie tragedia.
Jesli chcesz wprowadzic w zycie swoje teorie, to zostan instruktorem i pokaz, ze dzialaja. Jestem dziwnie spokojny, ze bedzie to pelna katastrofa (tak jak WSZYSTKIE twoje 'cenne wskazowki" ktorymi nas obficie raczysz). Biez pod uwage, ze jestes dla ogolu przykladem negatywnym i nikt chyba nie chce zostac "drugim fotolotem"
PS wlasnie otwieram Osrodek Szkolenia samolotowego i motoszybowcowego. Podstawowy program nauczania bedzie taki : "poczytac co radzi Fotolot i zrobic dokladnie odwrotnie".
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Niestety Wiesiek zgodnie z tym co głosi, że nie można nikomu ufać zaczął już szkolić swego kolegę. Na razie uczy go lądować za pomocą pulsacyjnego zaciągania sterówek. Ciekawe jaką literaturę przygotował dla siebie i osoby szkolnej aby w pełni przygotować go teoretycznie do wykonania zadania a sobie zapewnić mało chaotyczne wypowiedzi w czasie szkolenia
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wiek a szkolenie paralotniowe.
Nie ciebie pytam tylko do Przemeka, ktory zapewne dobrze wie, że maksymalnych trudności można wymagać dopiero na koniec kursu.uriuk pisze:" Podstawowa zasada pedagogiki glosi "od latwego do trudnego". Czyli wiedza musi byc podawana tak, zeby zawsze byla LATWA i zeby kursant nie mial problemu z przyswojeniem.
Najskuteczniejsza metoda szkolenia, jaka jest znana w historii ludzkosci, sa "chaotyczne ustne informacje" podawane wieczorem, przy symbolicznej lampce wina. Wtedy kursanty spijaja wiedze z ust instruktora i ZAPAMIETUJA. Najlepiej, jesli sa przeplatane ciekawymi anegdotami.
Taką skuteczność wykładów spijanych z ust, ZAPAMIĘTAŁA cała wkurwiona do białości grupa kursantów na A-ogr. Sponsorująca winko i turystyczny wyjazd, pewnemu instruktorowi i jego bliskim, jakieś 20 lat temu. Ja dopiero otwierałem oczy jak działa taki cyrk. Koledzy jak zapytali podpitego instruktora o ćwiczenie b-sztali, przeciągnięć czy spiral to usłyszeliśmy "ciekawą anegdotę" i zarazem całą wiedzę teoretyczną uzyskaną podczas tego wyjazdowego kursu cyt: "dajcie sobie z tym spokój to są figury niebezpieczne". Po takie jedno zdanie profesjonalnej teorii, naiwniacy daliśmy się wtedy wywlec aż do Austrii
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
fotolot pisze: Taką skuteczność wykładów spijanych z ust, ZAPAMIĘTAŁA cała wkurwiona do białości grupa kursantów na A-ogr. Sponsorująca winko i turystyczny wyjazd, pewnemu instruktorowi i jego bliskim, jakieś 20 lat temu. Ja dopiero otwierałem oczy jak działa taki cyrk. Koledzy jak zapytali podpitego instruktora o ćwiczenie b-sztali, przeciągnięć czy spiral to usłyszeliśmy "ciekawą anegdotę" i zarazem całą wiedzę teoretyczną uzyskaną podczas tego wyjazdowego kursu cyt: "dajcie sobie z tym spokój to są figury niebezpieczne". Po takie jedno zdanie profesjonalnej teorii, naiwniacy daliśmy się wtedy wywlec aż do Austrii
Powoli zaczyna sie wykluwac pelniejszy obraz twojej fobii. 20 lat temu trafiles na slabego instruktora i uwazasz z tego powodu, ze WSZYSTKIE szkoly do dzisiaj slabo szkola.
Tak na marginesie, "A ogrniczone" to byl odpowiednik obecnego drugiego etapu. Czyli... instruktor mial w zasadzie racje. Mogl wam zaproponowac co najwyzej cwiczenie besztala. Na spirale byliscie jeszcze mocno za ciency.
A co do fulsztala, to mam podejrzenie, ze do dzisiaj nie jestes gotowy .
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Niestety Wiesiek zgodnie z tym co głosi, że nie można nikomu ufać zaczął już szkolić swego kolegę. Na razie uczy go lądować za pomocą pulsacyjnego zaciągania sterówek. Ciekawe jaką literaturę przygotował dla siebie i osoby szkolnej aby w pełni przygotować go teoretycznie do wykonania zadania a sobie zapewnić mało chaotyczne wypowiedzi w czasie szkolenia
Niestety tym razem Zbyszek , dostał insynuacyjnej wizji . Mylisz się Zbyszek ja latam na paralotniach tak samo zacofanymi jak twoje sposobami ze starych ksiąg ale jestem pod wrażeniem skutecznych stromych lądowań pulsacyjnych. Może Przemek kiedyś to opisze i Ty Zbyszek będziesz mial szansę zakumać jak to wlaściwym sposobem powinieneś wykonywać
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
fotolot pisze:. Może Przemek kiedyś to opisze i Ty Zbyszek będziesz mial szansę zakumać jak to wlaściwym sposobem powinieneś wykonywać
Ooo, nasz nikomu nie znany ze startowisk pilot zaczyna pouczac pilota testowego jak sie prawidlowo laduje
Ide po popcorn i orzeszki
-
- Posty: 890
- Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
- Reputation: 3
- Latam: Tylko z Napędem
- Doświadczenie: Średnio Zaawansowany
Re: Wiek a szkolenie paralotniowe.
uriuk pisze:Powoli zaczyna sie wykluwac pelniejszy obraz twojej fobii. 20 lat temu trafiles na slabego instruktora i uwazasz z tego powodu, ze WSZYSTKIE szkoly do dzisiaj slabo szkola.
Tak na marginesie, "A ogrniczone" to byl odpowiednik obecnego drugiego etapu. Czyli... instruktor mial w zasadzie racje. Mogl wam zaproponowac co najwyzej cwiczenie besztala. Na spirale byliscie jeszcze mocno za ciency.
A co do fulsztala, to mam podejrzenie, ze do dzisiaj nie jestes gotowy .
Jebnij się Uriuk w swoją mózgownice bo w oczach normalnych ludzi robisz z siebie skończonego idiotę(to tylko spostrzeżenie w twoim stylu i poziomie) .
Żyjesz w swoich chamsko odjechanych fantazjach na temat innych ludzi i ich poglądów. Ile razy mam powtarzać żebyś wziął się w garść i nie zaczepiał mojej skromnej osoby, swoimi manipulacyjnymi pomówieniami. To Ty jesteś tym zaczepnym trollem, robiącym bagno z tematu ,ja nie mam już sil na twoje bzdurne wymysły odpowiadać. Czy naprawdę mialeś ciężkie dzieciństwo i usilnie chcialbyś dostawać po ryju? Możemy się ustawić gdzieś w terenie jak tego bardzo pragniesz popierdoleńcu.
Nigdy nie uważałem " że WSZYSTKIE szkoly słabo szkolą" ,ani nie "oświadczyłem, że wszyscy to szajka rozdająca lewe kwity"- TO JEST TWOJA SCHIZA . Fulsztala ćwiczyłem jakieś dwa lata po tamtym szkoleniu . Zgodzę się że na owym wyjeżdzie nie byliśmy gotowi na wykonanie wszystkich tych figur. Ale myśmy wtedy oczekiwali przynajmniej profesjonalnych materiałów lub wykładów,tym bardziej jeśli pogoda była w kratkę . Tylko to bardzo żle oceniam w tamtym przypadku. Sam instruktor od strony praktycznej był w porządku i z łatwością potrafił wychwycić czyjś błąd oraz doradzić. Życzę mu wszystkiego dobrego jak zresztą każdemu polskiemu instruktorowi i Tobie tez Uriuk- słyszalem od kolegi z Wrocka że ty też całkiem dobrze szkolisz te swoje "misiaki". Ale "na pseudobajery przy winku" nie dam się latwo naciągnąc dlatego podtrzymuję zapytanie o konkrety postawione Przemkowi Kamonowi.
- Zbyszek Gotkiewicz
- Posty: 9724
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
- Reputation: 2156
- Lokalizacja: góral świętokrzyski
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Wiesiek. Jesteś powodem tej niepotrzebnego dyskusji, nerwy Ci puszczają, zaczynasz wyzywać rozmówców i nie bardzo wiadomo o co ci chodzi. Proponuję, żebyś ochłonął. I to jest jedyna propozycja.
Zbyszek Gotkiewicz
-
- Posty: 1806
- Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
- Reputation: 479
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Były Pilot
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Ja proponuję przenieść ten bełkot do MMA
Mariusz Kilian
- uriuk
- Site Admin
- Posty: 4139
- Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
- Reputation: 891
- Lokalizacja: Wrocław
- Latam: Swobodnie i z Napędem
- Doświadczenie: Instruktor
- Kontakt:
Re: Fotolot udziela cennych wskazówek instruktorom
Mozliwosci sa trzy.
1. Posiadasz licencje szybowcowa i robisz przeszkolenie na motoszybowce (TMG) w wymiarze 6 h + egzamin
2. Posiadasz licencje samolotowa i robisz przeszkolenie na TMG w wymiarze 3 h + egzamin
3. Robisz kurs od zera do samolotowego LAPL(A) na motoszybowcu, uzyskujac wpis TMG, ale pomimo tego nie mozesz jeszcze latac samolotami, tylko motoszybowcem. Czas 30 h + egzamin. Pozniej mozna zrobic przeszkolenie na samoloty (klasa SEPL). To przeszkolenie wynosi 3 h + egzamin do LAPL(A) lub 15 h + egzamin do PPL(A).
LAPL(A) to licencja do 2000 kg i 4 miejsc, wazna tylko na terenie UE.
Zaczynamy w marcu, zapraszam
1. Posiadasz licencje szybowcowa i robisz przeszkolenie na motoszybowce (TMG) w wymiarze 6 h + egzamin
2. Posiadasz licencje samolotowa i robisz przeszkolenie na TMG w wymiarze 3 h + egzamin
3. Robisz kurs od zera do samolotowego LAPL(A) na motoszybowcu, uzyskujac wpis TMG, ale pomimo tego nie mozesz jeszcze latac samolotami, tylko motoszybowcem. Czas 30 h + egzamin. Pozniej mozna zrobic przeszkolenie na samoloty (klasa SEPL). To przeszkolenie wynosi 3 h + egzamin do LAPL(A) lub 15 h + egzamin do PPL(A).
LAPL(A) to licencja do 2000 kg i 4 miejsc, wazna tylko na terenie UE.
Zaczynamy w marcu, zapraszam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość